Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Bijbaantje. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1791027)

Sorry.x 06-02-2010 08:56

Bijbaantje.

Heeeeey,

Ik ga over anderhalf jaar op stage naar Amerika,
en daar moet ik geld voor verdienen.

Aangezien ik nog niet echt een manier heb gevonden,
ben ik op zoek naar eentje.

Weten jullie een paar vakantiebaantjes die leuk zijn,
en ook wel wat verdienen?

Nog wat extra informatie:
Ik ben 15 jaar oud en woon in Gelderland.

Thanks!

Liefs,

Iris

NaamInGebruik 06-02-2010 09:32

Wat je leuk vind is up to you.
Hoor vaak dat supermarkt oid wel populair is. Het werk is vaak niet zo interessant, maar vaak zijn de collega's die het werk toch wel leuk maken.

Afwassen mag je doen bij de horeca, maar nóóit iemand dat dát ook maar een béétje leuk gevonden heeft. Het is vies, doorgaands onrespectvol, klote tijden en betaald niet beter dan iets anders.

Mutant_oud 06-02-2010 12:50

Oh, ik vond afwassen juist leuk. Ik heb van mijn 13e tot mijn 18e afgewassen. Ja, ik werd er smerig van en stonk uren in de wind, maar ik vond het vooral tof omdat je eigenlijk geen fouten kunt maken zoals in de bediening enzo. En toen ik een 3tal jaar bezig was, werd ik ingeroepen als keukenhulp voor de simpele dingen. En ik mocht af en toe op locatie (traiteur) gaan afwassen, of helpen met het uitserveren bij een feest, koelingen bijvullen, of het restaurant poetsen enz enz. Ik was op een gegeven moment zo goed dat ze mij gerust in mijn eentje op een drukke avond konden laten afwassen, of op een zaterdagmorgen het hele restaurant konden laten poetsen, daar was ik best trots op. Ze wisten dat het goed werd gedaan als ik het deed. Uiteindelijk verdiende ik een stuk meer daardoor dan de rest (maar dat was helaas wel in het zwart, in het wit zal dat wel iets moeilijker liggen).

arPos 13-02-2010 15:33

Citaat:

NaamInGebruik schreef: (Bericht 30167386)
Wat je leuk vind is up to you.
Hoor vaak dat supermarkt oid wel populair is. Het werk is vaak niet zo interessant, maar vaak zijn de collega's die het werk toch wel leuk maken.

Afwassen mag je doen bij de horeca, maar nóóit iemand dat dát ook maar een béétje leuk gevonden heeft. Het is vies, doorgaands onrespectvol, klote tijden en betaald niet beter dan iets anders.

Vind ik een beetje laagdunkend van je, na jaren in de horeca weet ik hoe belangrijk de afwasafdeling is.

NaamInGebruik 13-02-2010 19:33

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30191322)
Vind ik een beetje laagdunkend van je, na jaren in de horeca weet ik hoe belangrijk de afwasafdeling is.

Ye, die indruk wordt vaak gewekt bij de afwasser. Ze zijn en blijven de goedkoopste en meest eenvoudig te vervangen krachten.

Mar_TFD 13-02-2010 19:33

Hij zegt toch niet dat het niet belangrijk is? Hij zegt dat het niet leuk is.

BlackBetty 15-02-2010 00:17

Krantjes gooien, supermarkt, afwashulp, schoonmaken,oplichting.

arPos 17-02-2010 20:02

Citaat:

Mar_TFD schreef: (Bericht 30191994)
Hij zegt toch niet dat het niet belangrijk is? Hij zegt dat het niet leuk is.

Das waar, ik ken echter wel mensen die het leuk vinden, waarschijnlijk omdat je door je collega's gewaardeerd wordt.

Vuilnisman lijkt ook niet leuk toch is het een van m'n leukste baantjes geweest.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.