![]() |
Engelse boeken voor vwo 6 .. ?
Heeft iemand ideeën voor, literaire, boeken die ik zou kunnen lezen? Ik zit nu in vwo 6. Momenteel lees ik Wuthering Heights.
Alvast bedankt x |
Aldous Huxley - Brave New World
Hannah Green - I never promised you a rose garden Ken Kesey - One flew over the cukoo's nest Deze heb ik o.a. gelezen en vond ik wel prima, als ik het me goed herinner. |
Ik zit in 6V en moet Brave New world en The Boys From Brazil lezen. Succes ;)
|
iets shakespeare? owja ik had The colour Purple op mijn lijst staan
|
Ik ben het eens met Brave New World, of in hetzelfde rijtje, 1984.
Heb ook Life of Pi gelezen, vond het wel een leuk boek en het werd prima ontvangen. A Clockswork Orange, To Kill a Mockingbird en The Catcher in the Rye zijn dingen die bij ons wel gewaardeerd worden. Of als je liever voor dikke pillen gaat, Tolkien of Poe is ook leuk. |
Brave new world is een goede natuurlijk, One Flew ook, the Catcher in the Rye...
Ehmm. 1984 ook. Maar die heeft Teddy-chan óók al genoemd, zie ik. (= The Bell Jar, kan ook nog. |
Ik vond Huckleberry Finn heel lief en las ook graag de korte verhalen van Poe (lekker toegankelijk voor kleine stukjes lezen, maar wel uitdagend in tekstueel opzicht). Het ligt ook een beetje aan je niveau Engels. Als je goed overweg kunt met de taal kun je bijna alles pakken, lukt het niet zo goed dan kun je beter iets nemen wat niet te moeilijk is; beter oefenen met iets dat je aankunt dan iets dat nog veel te hoog gegrepen is.
|
The Chosen van Chaim Potok is wel een aanrader. En The Catcher in the Rye van J.D. Salinger.
|
ik zit in 5 VWO en ik lees nu oranges are not the only fruit, maar wij mogen die ook gewoon in de 6de lezen...
|
The Handmaids' tale door Margaret Atwood moesten wij ook lezen, maar ik doe tweetalig dus dat kan verschil uitmaken. Je kunt Dickens lezen, Shakespeare, iets van de Brönte-zusjes ofzo. Zoek een lijst met klassiekers op en kies daar wat uit of vraag anders je docent of die een goed boek weet!
|
Alle Enelse klassieke boeken zijn literatuur. Naast deze site kun je op google op Wordsworth Classics List zoeken.
|
Citaat:
Ons mondeling in v6: - 5 min boek - 5 min eigen onderwerp - 5 min artikel uit aangewezen tijdschrift |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17. |