![]() |
Vooronderzoek voor een nieuw bedrijf - respondenten gezocht
Hoi allemaal,
ik ben een tweedejaars student van de studie Small Business & Retail Management aan de Haagse Hogeschool. In combinatie met mijn opleiding ga ik over één à twee jaar een nieuw soort elektronicawinkel openen. Daarvoor voer ik nu eerst een onderzoek uit. Mijn vraag is of jullie hem in zouden willen vullen. Voor de moeite kunnen jullie een voucher voor 15% korting krijgen, als je tenminste je naam en e-mailadres invult. Klik hier om naar de enquête te gaan. Ik hoop op veel reacties! Groetjes, Ronald Edelschaap |
Zozo Ronald Edelschaap, en wat als je het niet lukt om je winkel te openen, wat doe ik dan met de 15% korting?
|
Nou de winkel komt er sowieso, ik doe juist onderzoek naar hoe de klant bediend moet worden. De winkel zal veel service gaan geven, maar zal ook heel nieuw zijn voor de klanten. Die 15% korting krijg je 100% zeker, maar de vraag is dus hoe de winkel gerund moet worden!
|
Zie je mij aan als een leuke eerlijke klant? :)
|
Geen idee, dat weet je zelf het beste... Iedereen boven de 16 jaar is mijn doelgroep, want bijna iedereen komt immers wel eens in een elektronicawinkel...
|
Gedaan :).
|
RP ben niet zo aant zeiken, invullen of niet doen! :)
|
Citaat:
|
Klinkt als een goede winkel(Y)
|
- Toen ik invulde "geen van deze merken" kreeg ik:
"U heeft aangegeven dat u wel eens Fout(48527X1485X26582) in een winkel heeft aangeschaft." en dan krijg ik dezelfde vraag. Kun je misschien beter even fixen. - "U heeft aangegeven dat u wel eens Film en muziek op het internet heeft aangeschaft. Zou u mogelijk in de toekomst toch naar een winkel komen die films, muziek en games - uiteraard tegen zeer lage prijzen - aanbiedt?" Eh, de enquête gaat ervan uit dat omdat ik op internet bestel, NOOIT in winkels films en muziek aanschaf? :D - "Ja, maar alleen als die winkel ook de laaste prijs aanbiedt". Spelfout. |
Bovendien vind ik het maar een gaar idee, een digitale winkel waar een soort zelfservice is. Wat is de meerwaarde t.o.v. bestellen via internet? Ik ga naar een winkel om uitgebreid geholpen te worden en de producten te kunnen bekijken en/of testen om vervolgens tot aankoop over te gaan. Niet om alles zelf te bestellen via een computerschermpje, zelf af te rekenen en dan af te halen bij een balie :n
|
ingevuld.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder allemaal nog bedankt voor het invullen! |
Ingevuld
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfstandig je product uitkiezen - kon ook al in normale winkels (waar je hulp van verkopers kunt accepteren of weigeren) Zelfstandig afrekenen - of een medewerker je product nou scant of niet, pinnen is sowieso al iets wat je zelf moet doen. Zelfstandig je product afhalen bij een balie - voegt niks toe aan het gemak. Dus wat is hier het praktisch nut van? Een 'digitale' winkel met zelfservice klinkt natuurlijk wel heel flitsend en modern en hip en origineel, maar in de praktijk stelt het weinig voor. |
De meerwaarde van het concept is juist dat het modern, hip en nieuw is. De winkel zal professionaliteit en rust uitstralen, iets wat er bij veel winkels mist.
|
Citaat:
|
Bij de ene winkel loopt er meer beveiliging dan klanten (bij wijze van), de andere winkel heeft agressieve kleuren, weer een andere heeft een klantenservice waar je niet vrolijk van wordt en waar de verkopers je om de oren vliegen. Dat kan professionaliteit uitstralen, maar niet op de manier zoals ik dat zou willen zien. De meningen zijn ook verdeeld, maar vooralsnog positief :)
|
Ik vind het apart dat er op een gegeven moment gezegd wordt, dat de klant een heel klein beetje meer moet betalen, om de service gratis te houden... Dan is de service toch niet gratis meer???
En het idee van kijken, bestellen, betalen bij een betaalzuil, en ergens anders in de winkel ophalen, is gewoon een variant van de kijkshop. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De kijkshop bij mij is goed verzorgd, maar dat zal dan wel aan het filiaal liggen. Ik weet wel dat de kijkshop over het algemeen een donkere winkel is. Met kleur kun je veel doen, vooral als je een lichte winkel hebt... Die associatie met een "pauperwinkel" zal er dus niet zijn, daar zorg ik wel voor.
|
Citaat:
Dus om de prijzen te verhogen voor het geval dat een klant met een ondeugdelijk product komt aanzetten, en dan heel terecht zijn geld terug wil, of een vervangend product, vind ik eerlijk gezegd een beetje minnetjes. |
En half jaar is de wettelijke minimum inderdaad, wie zegt dat ik daar niet boven wil zitten... De beste service voor de klant betekent voor mij niet de wettelijke minimum, maar jaar, of anderhalf jaar... En klanten kiezen vaak nu eenmaal voor zekerheid, en willen vaak ook wel iets meer betalen voor zulke service. Dat blijkt in ieder geval nu al uit mijn onderzoek.
Nog meer mensen die mijn onderzoek willen invullen? Iedereen is welkom:) |
Ik wil best je onderzoek invullen maar ik kom nóóit in elektronicawinkel. De winkel die nog het meest op een elektronicawinkel lijkt waar ik weleens kom is de blokker. En daar kom ik niet voor de elektronica.
|
Ik zou dus echt niet meer betalen voor een betere service. Een service in een winkel is een vanzelfsprekendheid en niet iets dat via de productprijs doorberekend mag worden naar de klant (voor zover dat niet al gebeurt).
En welke garantie heb je dan eigenlijk dat die service zijn geld waard is? Of dat de service dan überhaupt beter is dan in bestaande winkels? "meer betalen voor een goedeservice-garantie" lees ik als "extra winst maken". |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou jou wel eens langs willen zien komen in een programma als Dragon's Den, kijken of je pitch aanslaat bij die geldschieters :D
|
Vast wel, mijn opleiding is best enthousiast en ook de bevindingen in mijn onderzoek zijn tot nog toe aardig goed...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.