Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vooronderzoek voor een nieuw bedrijf - respondenten gezocht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1791324)

Pino1990 08-02-2010 16:59

Vooronderzoek voor een nieuw bedrijf - respondenten gezocht
 
Hoi allemaal,

ik ben een tweedejaars student van de studie Small Business & Retail Management aan de Haagse Hogeschool. In combinatie met mijn opleiding ga ik over één à twee jaar een nieuw soort elektronicawinkel openen. Daarvoor voer ik nu eerst een onderzoek uit. Mijn vraag is of jullie hem in zouden willen vullen.

Voor de moeite kunnen jullie een voucher voor 15% korting krijgen, als je tenminste je naam en e-mailadres invult. Klik hier om naar de enquête te gaan. Ik hoop op veel reacties!

Groetjes,
Ronald Edelschaap

Rode Panda 08-02-2010 17:01

Zozo Ronald Edelschaap, en wat als je het niet lukt om je winkel te openen, wat doe ik dan met de 15% korting?

Pino1990 08-02-2010 17:05

Nou de winkel komt er sowieso, ik doe juist onderzoek naar hoe de klant bediend moet worden. De winkel zal veel service gaan geven, maar zal ook heel nieuw zijn voor de klanten. Die 15% korting krijg je 100% zeker, maar de vraag is dus hoe de winkel gerund moet worden!

Rode Panda 08-02-2010 17:09

Zie je mij aan als een leuke eerlijke klant? :)

Pino1990 08-02-2010 17:10

Geen idee, dat weet je zelf het beste... Iedereen boven de 16 jaar is mijn doelgroep, want bijna iedereen komt immers wel eens in een elektronicawinkel...

AzN 08-02-2010 17:12

Gedaan :).

Archont_temp 08-02-2010 17:15

RP ben niet zo aant zeiken, invullen of niet doen! :)

Rode Panda 08-02-2010 17:16

Citaat:

Archont schreef: (Bericht 30174459)
RP ben niet zo aant zeiken, invullen of niet doen! :)

:bloos:

Batave 08-02-2010 17:19

Klinkt als een goede winkel(Y)

N00dles 08-02-2010 17:48

- Toen ik invulde "geen van deze merken" kreeg ik:
"U heeft aangegeven dat u wel eens Fout(48527X1485X26582) in een winkel heeft aangeschaft." en dan krijg ik dezelfde vraag. Kun je misschien beter even fixen.

- "U heeft aangegeven dat u wel eens Film en muziek op het internet heeft aangeschaft. Zou u mogelijk in de toekomst toch naar een winkel komen die films, muziek en games - uiteraard tegen zeer lage prijzen - aanbiedt?"

Eh, de enquête gaat ervan uit dat omdat ik op internet bestel, NOOIT in winkels films en muziek aanschaf? :D

- "Ja, maar alleen als die winkel ook de laaste prijs aanbiedt". Spelfout.

N00dles 08-02-2010 17:53

Bovendien vind ik het maar een gaar idee, een digitale winkel waar een soort zelfservice is. Wat is de meerwaarde t.o.v. bestellen via internet? Ik ga naar een winkel om uitgebreid geholpen te worden en de producten te kunnen bekijken en/of testen om vervolgens tot aankoop over te gaan. Niet om alles zelf te bestellen via een computerschermpje, zelf af te rekenen en dan af te halen bij een balie :n

Pippeloen 08-02-2010 18:19

ingevuld.

Pino1990 08-02-2010 18:36

Citaat:

Rode Panda schreef: (Bericht 30174466)
:bloos:

Haha:D

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 30174574)
- Toen ik invulde "geen van deze merken" kreeg ik:
"U heeft aangegeven dat u wel eens Fout(48527X1485X26582) in een winkel heeft aangeschaft." en dan krijg ik dezelfde vraag. Kun je misschien beter even fixen.

Thanx, ga er naar kijken

- "U heeft aangegeven dat u wel eens Film en muziek op het internet heeft aangeschaft. Zou u mogelijk in de toekomst toch naar een winkel komen die films, muziek en games - uiteraard tegen zeer lage prijzen - aanbiedt?"

Eh, de enquête gaat ervan uit dat omdat ik op internet bestel, NOOIT in winkels films en muziek aanschaf? :D

- "Ja, maar alleen als die winkel ook de laaste prijs aanbiedt". Spelfout.
Ook daarvoor bedankt!


Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 30174586)
Bovendien vind ik het maar een gaar idee, een digitale winkel waar een soort zelfservice is. Wat is de meerwaarde t.o.v. bestellen via internet? Ik ga naar een winkel om uitgebreid geholpen te worden en de producten te kunnen bekijken en/of testen om vervolgens tot aankoop over te gaan. Niet om alles zelf te bestellen via een computerschermpje, zelf af te rekenen en dan af te halen bij een balie :n

Een winkel is er inderdaad om producten te kijken en door verkopers geholpen te worden. De winkel is dan ook rijk aan showroomproducten en tegenwoordig zijn er veel mensen die niet meer op verkopers zitten te wachten. Voor de mensen die er wel behoefte aan hebben, is er natuurlijk altijd personeel aanwezig. Een winkel zonder personeel is helaas nog niet van deze tijd. Maar het afrekenen kan iedereen, net als op internet. Deze winkel biedt de extra's waar de grenzen van een webwinkel liggen. En natuurlijk een hoop service en aandacht voor de klant.


Verder allemaal nog bedankt voor het invullen!

Missy 08-02-2010 20:52

Ingevuld

Batave 08-02-2010 21:18

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 30174586)
Bovendien vind ik het maar een gaar idee, een digitale winkel waar een soort zelfservice is. Wat is de meerwaarde t.o.v. bestellen via internet? Ik ga naar een winkel om uitgebreid geholpen te worden en de producten te kunnen bekijken en/of testen om vervolgens tot aankoop over te gaan. Niet om alles zelf te bestellen via een computerschermpje, zelf af te rekenen en dan af te halen bij een balie :n

Er zijn behoorlijk wat mensen die liever bij een winkel kopen omdat ze dan makkelijker geholpen kunnen worden met problemen etc.

Pino1990 08-02-2010 21:33

Citaat:

Batave schreef: (Bericht 30175271)
Er zijn behoorlijk wat mensen die liever bij een winkel kopen omdat ze dan makkelijker geholpen kunnen worden met problemen etc.

De klanten kunnen ook geholpen worden. En omdat er veel mensen zijn die inderdaad liever naar een winkel gaan zodat ze de producten kunnen zien, voelen en uittesten en eventueel met een medewerker kunnen spreken... Dat kan dus in mijn winkel, maar de klant heeft ook de vrijheid om het zelf te doen :)

N00dles 08-02-2010 21:43

Citaat:

Batave schreef: (Bericht 30175271)
Er zijn behoorlijk wat mensen die liever bij een winkel kopen omdat ze dan makkelijker geholpen kunnen worden met problemen etc.

ja, maar dan kun je dus ook naar een 'normale' winkel. Punt is, ik zie gewoon geen meerwaarde in dit concept t.o.v. internetbestellen of bestaande winkels als Dixons, It's, Mediamarkt, etc.

Zelfstandig je product uitkiezen - kon ook al in normale winkels (waar je hulp van verkopers kunt accepteren of weigeren)
Zelfstandig afrekenen - of een medewerker je product nou scant of niet, pinnen is sowieso al iets wat je zelf moet doen.
Zelfstandig je product afhalen bij een balie - voegt niks toe aan het gemak.

Dus wat is hier het praktisch nut van? Een 'digitale' winkel met zelfservice klinkt natuurlijk wel heel flitsend en modern en hip en origineel, maar in de praktijk stelt het weinig voor.

Pino1990 08-02-2010 22:03

De meerwaarde van het concept is juist dat het modern, hip en nieuw is. De winkel zal professionaliteit en rust uitstralen, iets wat er bij veel winkels mist.

N00dles 08-02-2010 22:17

Citaat:

Pino1990 schreef: (Bericht 30175522)
De meerwaarde van het concept is juist dat het modern, hip en nieuw is. De winkel zal professionaliteit en rust uitstralen, iets wat er bij veel winkels mist.

Mist dat bij veel winkels? Dat is nieuw voor mij. Maar ik wens je veel succes.

Pino1990 08-02-2010 22:48

Bij de ene winkel loopt er meer beveiliging dan klanten (bij wijze van), de andere winkel heeft agressieve kleuren, weer een andere heeft een klantenservice waar je niet vrolijk van wordt en waar de verkopers je om de oren vliegen. Dat kan professionaliteit uitstralen, maar niet op de manier zoals ik dat zou willen zien. De meningen zijn ook verdeeld, maar vooralsnog positief :)

Louis Armstrong 09-02-2010 08:04

Ik vind het apart dat er op een gegeven moment gezegd wordt, dat de klant een heel klein beetje meer moet betalen, om de service gratis te houden... Dan is de service toch niet gratis meer???

En het idee van kijken, bestellen, betalen bij een betaalzuil, en ergens anders in de winkel ophalen, is gewoon een variant van de kijkshop.

Pino1990 09-02-2010 08:13

Citaat:

Louis Armstrong schreef: (Bericht 30176230)
Ik vind het apart dat er op een gegeven moment gezegd wordt, dat de klant een heel klein beetje meer moet betalen, om de service gratis te houden... Dan is de service toch niet gratis meer???

Natuurlijk zal de service wel gratis blijven, alleen worden de prijzen verhoogd. Logisch want als de klant niet meer wil betalen voor een product, hoe wordt dan die niet goed geld terug-garantie betaald...

Citaat:

En het idee van kijken, bestellen, betalen bij een betaalzuil, en ergens anders in de winkel ophalen, is gewoon een variant van de kijkshop.
Daar zou je het mee kunnen vergelijken, maar bij de kijkshop kun je veel dingen niet testen of aanraken. En hoe succesvol is de kijkshop... Heel succesvol, zelfs tijdens de crisis :)

Martiño 09-02-2010 08:46

Citaat:

Pino1990 schreef: (Bericht 30176238)
Daar zou je het mee kunnen vergelijken, maar bij de kijkshop kun je veel dingen niet testen of aanraken. En hoe succesvol is de kijkshop... Heel succesvol, zelfs tijdens de crisis :)

Is dat zo? Volgensmij gaat het helemaal niet zo goed met de kijkshop. Daarnaast vind ik de kijkshop meestal een beetje een pauperwinkel (in ieder geval die waar ik woon), en zijn de prijzen vaak erg hoog. Ik weet niet of je daarmee geassocieerd wil worden.

Pino1990 09-02-2010 09:11

De kijkshop bij mij is goed verzorgd, maar dat zal dan wel aan het filiaal liggen. Ik weet wel dat de kijkshop over het algemeen een donkere winkel is. Met kleur kun je veel doen, vooral als je een lichte winkel hebt... Die associatie met een "pauperwinkel" zal er dus niet zijn, daar zorg ik wel voor.

Louis Armstrong 09-02-2010 09:58

Citaat:

Pino1990 schreef: (Bericht 30176238)
Natuurlijk zal de service wel gratis blijven, alleen worden de prijzen verhoogd. Logisch want als de klant niet meer wil betalen voor een product, hoe wordt dan die niet goed geld terug-garantie betaald...


Als een product niet werkt, of het beantwoordt niet aan de verwachtingen, heb je sowieso recht op teruggave van je geld. Dat is nu eenmaal bij wet geregeld. Dat je dat als reclame wil gebruiken, is leuk, maar nauwelijks iets wat reclame-waardig is. De consument wordt steeds mondiger, en begint de wet hierover steeds beter te kennen.

Dus om de prijzen te verhogen voor het geval dat een klant met een ondeugdelijk product komt aanzetten, en dan heel terecht zijn geld terug wil, of een vervangend product, vind ik eerlijk gezegd een beetje minnetjes.

Pino1990 09-02-2010 10:12

En half jaar is de wettelijke minimum inderdaad, wie zegt dat ik daar niet boven wil zitten... De beste service voor de klant betekent voor mij niet de wettelijke minimum, maar jaar, of anderhalf jaar... En klanten kiezen vaak nu eenmaal voor zekerheid, en willen vaak ook wel iets meer betalen voor zulke service. Dat blijkt in ieder geval nu al uit mijn onderzoek.

Nog meer mensen die mijn onderzoek willen invullen? Iedereen is welkom:)

fizzle-fluffy 09-02-2010 14:14

Ik wil best je onderzoek invullen maar ik kom nóóit in elektronicawinkel. De winkel die nog het meest op een elektronicawinkel lijkt waar ik weleens kom is de blokker. En daar kom ik niet voor de elektronica.

N00dles 09-02-2010 14:59

Ik zou dus echt niet meer betalen voor een betere service. Een service in een winkel is een vanzelfsprekendheid en niet iets dat via de productprijs doorberekend mag worden naar de klant (voor zover dat niet al gebeurt).

En welke garantie heb je dan eigenlijk dat die service zijn geld waard is? Of dat de service dan überhaupt beter is dan in bestaande winkels? "meer betalen voor een goedeservice-garantie" lees ik als "extra winst maken".

Martiño 09-02-2010 15:30

Citaat:

Pino1990 schreef: (Bericht 30176460)
En half jaar is de wettelijke minimum inderdaad, wie zegt dat ik daar niet boven wil zitten... De beste service voor de klant betekent voor mij niet de wettelijke minimum, maar jaar, of anderhalf jaar... En klanten kiezen vaak nu eenmaal voor zekerheid, en willen vaak ook wel iets meer betalen voor zulke service. Dat blijkt in ieder geval nu al uit mijn onderzoek.

Nog meer mensen die mijn onderzoek willen invullen? Iedereen is welkom:)

Je hebt niet alleen wettelijke garantie, maar ook fabrieksgarantie, en een verwachte levensduur van een product. De klant kan echt langer dan een half jaar terugkomen met het artikel, en als verkoper moet jij het dan oplossen. De meeste winkels bieden al een jaar garantie, als je daarin wil opvallen moet je echt fors hoger gaan zitten.

Pino1990 09-02-2010 16:17

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 30177336)
Ik wil best je onderzoek invullen maar ik kom nóóit in elektronicawinkel. De winkel die nog het meest op een elektronicawinkel lijkt waar ik weleens kom is de blokker. En daar kom ik niet voor de elektronica.

Of je de enquete wilt invullen, moet je zelf weten natuurlijk. Maar als je het wilt doen, graag. De vragenlijst zal dan alleen korter zijn dan voor anderen als je nooit in zo'n winkel komt.

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 30177593)
Je hebt niet alleen wettelijke garantie, maar ook fabrieksgarantie, en een verwachte levensduur van een product. De klant kan echt langer dan een half jaar terugkomen met het artikel, en als verkoper moet jij het dan oplossen. De meeste winkels bieden al een jaar garantie, als je daarin wil opvallen moet je echt fors hoger gaan zitten.

Het klopt dat de meeste winkels een jaar garantie bieden, maar dat is dan vaak alleen maar reparatie. Met niet goed geld terug garantie loopt de klant met een nieuw of vergelijkbaar product de winkel uit of krijgt hij zijn geld terug. Voor de klant ook makkelijker. En om die klappen op te kunnen vangen, moet daar rekening mee worden gehouden in de prijzen.

Martiño 09-02-2010 16:22

Citaat:

Pino1990 schreef: (Bericht 30177720)
Het klopt dat de meeste winkels een jaar garantie bieden, maar dat is dan vaak alleen maar reparatie. Met niet goed geld terug garantie loopt de klant met een nieuw of vergelijkbaar product de winkel uit of krijgt hij zijn geld terug. Voor de klant ook makkelijker. En om die klappen op te kunnen vangen, moet daar rekening mee worden gehouden in de prijzen.

Ja, maar de meeste winkels bieden die extra garantie ook al, alleen moet je er dan bij de verkoop extra voor betalen. Dus wat jij doet is die garantie standaard aanbieden, en je prijzen dus standaard verhogen, en je klant niet de keus geven of ze eventueel hetzelfde product voor een lagere prijs maar met minder garantie (en nog steeds in bepaalde gevallen recht hebben op - gedeeltelijke - vergoeding van de reparatie) willen kopen. Je zegt dat je meer service wil bieden, maar ontneemt de klant de keuze tussen een dure of goedkope garantieregeling, wat in mijn ogen juist minder service is.

Pino1990 09-02-2010 16:34

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 30177739)
Je zegt dat je meer service wil bieden, maar ontneemt de klant de keuze tussen een dure of goedkope garantieregeling, wat in mijn ogen juist minder service is.

Misschien is het dan wel een idee om de klanten korting te geven op bepaalde producten, in ruil voor minder garantie. Klanten betalen dan dus gewoon voor de extra service, maar kunnen korting krijgen als zij de extra garantie niet hoeven... Neem ik mee:)_O_

Martiño 09-02-2010 16:38

Citaat:

Pino1990 schreef: (Bericht 30177761)
Misschien is het dan wel een idee om de klanten korting te geven op bepaalde producten, in ruil voor minder garantie. Klanten betalen dan dus gewoon voor de extra service, maar kunnen korting krijgen als zij de extra garantie niet hoeven... Neem ik mee:)_O_

En op dat moment is jouw winkel precies hetzelfde als andere winkels, behalve dan dat je ipv meer kosten voor meer garantie, minder kosten voor minder garantie biedt. :)

N00dles 09-02-2010 16:41

Ik zou jou wel eens langs willen zien komen in een programma als Dragon's Den, kijken of je pitch aanslaat bij die geldschieters :D

Pino1990 09-02-2010 16:49

Vast wel, mijn opleiding is best enthousiast en ook de bevindingen in mijn onderzoek zijn tot nog toe aardig goed...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.