![]() |
Wanneer kamer zoeken?
Ik ben 17 jaar en ik woon in de buurt van Maastricht
Ik zit op 5havo en doe dit jaar eindexamen, dit komt helemaal goed! Ik heb me ingschreven voor een school in DenBosch (STOAS) Ik wil hier op kamers gaan, heeft er iemand tips wanneer en hoe ik het beste een kamer kan zoeken want op en neer reizen word echt vermoeiend (min 2 uur reizen vanuit woonplaats) Groetjes, :) |
|
Nu al mee beginnen. Dat lijkt vroeg, maar kamers zijn lastig te vinden en je stelt er zelf ongetwijfeld ook eisen aan!
- Schrijf je in voor kamersites (kamernet e.d.) en oriënteer. Als je iets ziet dat je echt interesseert: reageren. - Stad verkennen. Niet alle wijken zijn even fijn, maar realiseer je dat het centrum duur is en niet altijd een fijne studeerplek vanwege de herrie + immens populair. Kijk waar je je veilig voelt en wat qua afstand goed te doen is. - Netwerken netwerken! Spreek iedereen aan die je kent en zeg wat je plannen zijn. Probeer contact te leggen met mensen in de stad, zet je beste beentje voor. Als je een kamer vindt / je wordt uitgenodigd: laat je niet misleiden door het aanbod. Neem in goede overweging wat de staat van het huis is, hoe de huisgenoten zijn, waar het huis staat, of de huur niet vreselijk buiten verhouding ligt tot wat je krijgt, brandveiligheid en of je het financieel gezien betalen kunt! Maar dat is dan pas. Heb je nagedacht wat je doet als je eerder een kamer vindt dan dat je studiefinanciering ontvangt? Kunnen je ouders bijspringen? Ga er niet teveel vanuit dat je eerder iets vindt, want het is best een zoektocht en door deze economische tijden is studeren / op kamers blijven populair. Succes! |
als het kan kun je tijdens of vlak na de examens naar kijkavonden gaan. Dan ben je waarschijnlijk één van de weinig en maak je veel kans.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |