![]() |
Hoe kun je aan een nummer herkennen dat het bij pop of r&b hoort?
ik snap dat niet..
hoe kun je aan een nummer zien dat het bij R&B of pop hoort? Kan iemand me dat vertellen? xx, FLeur |
Bij R&B zie je meestal een neger in het clipje
|
Hier kunnen ze je op Muziek vast wat meer over vertellen.
|
Als het op tv komt is het pop.
|
Pop=populaire muziek. Dus veel R&B van tegenwoordig valt onder populaire muziek. Pop kan overigens allerlei genres inhouden, het is maar wat er populair is.
|
Dat kun je niet zien, dat moet je horen ;)
|
Citaat:
R&B was vroeger trouwens ook iets heel anders dan het nu is. Toen was het Rhythm & Blues, nu is het Neo-R&B of ook wel Urban Pop. Wikipedia helpt je uit de brand: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhythm-and-blues http://nl.wikipedia.org/wiki/Neo-R%26B |
Dat ligt aan je definities van pop en R&B. Pop kan van alles betekenen van een toegankelijk, simpel deuntje met refrein/chorus tot death metal. R&B betekende eerst rhythm & blues (dus gewoon blues met meer nadruk op ritmische structuren), en al snel werd het meer een overkoepelende term voor negermuziek (blues, soul, funk, etc.). Tegenwoordig is het echter meestal weer een subgroep daarvan (vaak soul-achtige dingen).
|
Tegenwoordig is R&B voornamelijk gladde negers met veel bling die met moeilijke gezichten vertellen hoe ze jou (een chick) willen ballen.
Het is erg cheesy geworden de afgelopen jaren. Eerst had je nog artiesten als d'angelo die daadwerkelijk kwaliteit afleverde maar dat kan je ook meer richting soul zien. |
Ik geloof dat mensen als D'angelo en Jill Scott en India Arie etc meer onder de noemer 'Nu-Soul' worden geplaatst. Wat eigenlijk een kutterm is, net als alle termen met Nu erin, maar het is wel goede muziek van mensen die ook echt talent hebben en niet met hun tieten hoeven te zwaaien om aandacht te krijgen.
(Op D'angelo na dan. Youtube=> untitled video). |
D'angelo heeft dat niet gedaan om aandacht te trekken.
|
Citaat:
|
Het wordt pop zodra een dikke platenbaas met een al even dikke sigaar denkt er koffers geld aan te kunnen verdienen.
En dat kan gaan van stijlen zo breed als Rock&Roll, Disco, Celtic Pop, New wave, Heavy Metal, Euro House, Jumpstyle, Hiphop en dus R&B. |
Citaat:
|
Blijft de vraag, hoe ga je 'poppy' exact omschrijven?
Voor mij persoonlijk klinkt Dark Wave heel vertrouwd en makkelijk in de oren, maar versta ik voor noch einde aan hip hop. Mijn ervaring is dat 'pop' niet veel meer is dan wat een veeleer toevallige meerderheid op tijdstip x het liefst hoort. En de grote platenbazen springen natuurlijk maar al te graag op... |
Er is natuurlijk een verschil tussen commerciële muziek en popmuziek, FA.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36. |