![]() |
Saaien en saaiinnen, ik presenteer u: een nieuw topic! #865
*O*
|
(Hoi, repost)
Hmm, ik heb gister een mail gedaan met Geachte heer X., en een bericht teruggekregen met 'beste N00dles', welke aanhef zal ik dan nu gebruiken ? Beste meneer? Of nog steeds geachte heer? Ik wil wel graag wat informeler worden dan Geachte, maar dat staat zo raar, als ik plots Beste *voornaam* doe :P |
dag nieuw topic!
|
ik zou koppig volhouden met geachte heer nogwat, totdat hij zegt 'nouuuu zeg maar je hoor'
|
nee, je moet altijd meegaan met de andere persoon
|
Nieuw topic: "Dag Ecnelis."
|
Ik doe dan meestal 'Beste voor- en achternaam'.
|
beginnen met geachte is altijd het netst, maar als iemand dan terugkomt met beste, dan kan jij daar ook mee verder.
|
Citaat:
|
Archont 60
grl 50 Absinthe 48 Rationeel 45 Martiño 38 N00dles 32 Stefenootje 31 White Trash 30 Tink* 26 Katje 22 Chick Rock 21 fizzle-fluffy 19 Pippeloen 15 ecnelis 14 Mean 12 JJoosje 7 Etmakas 6 Dark Phoenix 6 Commendatore 4 Paranoide 4 JasperJD 3 Laisve 3 Uice 2 Missy 1 Philosophy 1 Arachnia 1 |
Citaat:
|
Citaat:
Geachte is inderdaad goed om mee te beginnen, maar het kan ook heel goed afstandelijk overkomen als je er nu stug mee doorgaat. |
Oh ecnelis, ik wilde voor de eerste keer in mijn leven een saaitopic volmaken, en toen was ik twee seconden weg en toen had jij het snel gedaan :')
En Rationeel: Maar iemand moet toch beginnen met 'beste'? En als dan niemand begint? :') |
Ehh, ecnelis heeft niets geopend hoor.
excuses, fout gelezen :o |
als ik begin met mailen is het altijd met geachte, daarna kopieer ik gewoon wat de ander doet ;)
|
Ik heb morgen studiedag! :D
|
Die ander is al begonnen met 'beste', toch?
|
Citaat:
ambtenaren krijgen dan keurig een geachte terug. bij studenten of andere soepele omgangsmensen maak ik er dan zelf beste van ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat zeg je eigenlijk aan het begin van een mailtje voor je mentor? Hij begon namelijk met: Mijn dierbare mentorleerlingen, blablabla...
Dierbare mentor... :') |
Citaat:
|
Ik heb een hekel aan 'geachte'. Er wordt ons vaak verteld dat we een mail naar een docent perse zo moeten openen, maar ze kunnen de pot op. Ik doe altijd 'Beste meneer/mevrouw Huppeldepup', en vervolgens ben ik uiteraard heel beleefd in mijn woordgebruik, dus ik vind het wel prima zo.
|
Stiekem vind ik geel best wel grappig :o
|
Citaat:
ja ja |
Citaat:
@ Rationeel: dat doe ik meestal ook ja, de ander volgen. Dus ik doe wel 'beste meneer achternaam', dan geef ik nog enigszins respect naar hem toe :D Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hij maakt er een grapje van, doe het terug ;) |
Citaat:
|
Miauw
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Over docenten gesproken, ik had gisteren les van een professor die erg fascinerend om naar te kijken was en niet had misstaan in Harry Potter. :D
|
Citaat:
en dan krijg ik terug hallo mAAAAAAAAAAAAnon |
Waarom m'non?
|
zo, deel 1 van mijn werkzaamheden is af. nog een uurtje of 4 en ik ben klaar *o*
|
en het mailtje dat over spanje ging, toen kreeg ik een mailtje in het spaans terug van de docent. Moest ik het weer gaan vertalen :")
|
Citaat:
|
Ik vind het wel :cool:(Y)
|
Grappig, bij xfactor die danielle penning. Zie je toch maar weer wat voor goeds en talentvol uit Valkenswaard komt ;)
|
Als ik afsluit met voornaam en achternaam vind ik het altijd even slikken als ik een mailtje krijg met ''Beste mevrouw *achternaam*,'' want ik vind mijn achternaam zo stom en wil helemaal niet zo aangesproken worden. :(
|
Komt zij uit Valkenswaard?
Dat is dus dat meisje dat ik vorig jaar les heb gegeven! :) Als je haar kent; doe haar maar de groeten ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begin mailtjes naar leraren gewoon met 'Hoi Wilco, blablabla'. Dat kan. :cool: En we zeggen ook gewoon 'je'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42. |