Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   thema's gezocht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1791794)

dvdtv 12-02-2010 18:30

thema's gezocht

beste mensen,
Ik zit bij ons in de hutten dorp comissie voor de gene die neit weten wat dat is. Een hutten dorp comissie is een aantal mensen die een feest week organiseren voor alle kinderen van het dorp. Elk jaar is dit de laatste week van de zomer vakantie aan de hand van een theme. *O*

Nu is mijn vraag:
Ik weet geen thema's meer. Het is een feest week voor kinderen van 4 tot 12. Weten jullie misschien thema's

met vriendelijke groet,
Dennis

fizzle-fluffy 12-02-2010 18:31

Het Wilde Westen of Indianen en Cowboys, daar kun je met zo'n soort week bijvoorbeeld leuke dingen mee doen. Of Middeleeuwen (ridders en kastelen). Ik zou in dat soort dingen denken. :y

Archont_temp 12-02-2010 18:32

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 30189256)
Het Wilde Westen of Indianen en Cowboys, daar kun je met zo'n soort week bijvoorbeeld leuke dingen mee doen. Of Middeleeuwen (ridders en kastelen). Ik zou in dat soort dingen denken. :y

Ik wilde deze dingen ook zeggen.

fizzle-fluffy 12-02-2010 18:36

gtma :bloos:

dvdtv 12-02-2010 18:36

Ik heb al een wilde westen vorig jaar en jaar daar voor cowboys en indianen dus dat is te kort ;) ik heb middel eeuwen op mijn lijstje gezet als idee. Ik hoop op meer reacties

Archont_temp 12-02-2010 18:37

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 30189277)
gtma :bloos:

Great think minds alike?:o

fizzle-fluffy 12-02-2010 18:39

Citaat:

dvdtv schreef: (Bericht 30189279)
Ik heb al een wilde westen vorig jaar en jaar daar voor cowboys en indianen dus dat is te kort ;) ik heb middel eeuwen op mijn lijstje gezet als idee. Ik hoop op meer reacties

Is 'cowboys en indianen' en 'wilde westen' niet het zelfde?

Je kunt niet te abstracte thema's nemen voor kinderen, maar misschien is iets van 'onderwaterwereld' iets? Kun je er zelfs nog wat educatiefs mbt visvangst of zeezoogdieren in proppen :cool:

Citaat:

Archont schreef: (Bericht 30189280)
Great think minds alike?:o

:y

dvdtv 12-02-2010 18:42

dat zou inderdaad kunnen dit waren ideen die ik op internet vond maar ik weet niet of sommige leuk zijn ofzo:

Middel eeuwen
Toekomst
American ( hamburgers, patat, fast food, dik,)
In the jungle.
Country & Western
Swingclub
Black en White party
Hollandse avond
Musical Highlight
Goet Foud party
Magical Mystery Party
poker clinic
sport en fun
zing swingparty
Just magic

fizzle-fluffy 12-02-2010 18:44

Wat moet een vierjarige zich voorstellen bij "poker clinic"?
En hoe hou je een week lang een "hollandse avond"?

Magie is inderdaad wel een heel leuke.
Aangezien je Nederlands bent en de kinderen erg jong zijn, zou ik de thema's wel proberen Nederlandse titels te geven. :)

Quis 12-02-2010 18:44

De ruimte/ruimtevaart.
Sprookjesbos.
Verre toekomst/science fiction
Omgedraaide wereld (kun je ver doorvoeren: eerst toetje, dan eten. Etc)
Prehistorie (dino's van papier maché)

dvdtv 12-02-2010 18:46

omgedraaide wereld klink ook wel vet ;)

dvdtv 14-02-2010 12:43

iemand nog idee en

Absinthe 14-02-2010 12:55

kermis
circus
sprookjes

Cherry Springs 14-02-2010 13:28

Zoiets hebben ze in mijn stadje ook wel, dan waren er thema's als de middeleeuwen, indianen, onderzee-thema, dat soort dingen dus.

Geel 14-02-2010 13:38

Circus lijkt mij wel een leuke voor die doelgroep. Als je een beetje geld hebt kun je ook de kinderen een show laten opvoeren met cirusacts die ze van circusmensen hebben geleerd. Vinden kinderen over het algemeen wel leuk, ik spreek uit ervaring ;)

kleinmeisje 14-02-2010 14:26

nog wat ideeen (maar zag al heel veel leuke ideeen):

piraten en elfjes
reis om de wereld (elke dag een ander land bijv.)
feestdagen (pasen, kerst, sinterklaas etc. elke dag ander feest).
je kan ook zelf een "wereld" bedenken waar de kids de hele week mee kennis maken (dus allemaal andere gewoontes etc etc)
boeken (dus jip en janneke, maar ook sprookjes)
talenten (dus organiseer je eigen idols/hollands got talent, maar dan met alle mogelijke talenten (zoals samenwerken, sporten, knutselen))
dieren

Dingaantouwtje 14-02-2010 17:54

Citaat:

ggcy8 schreef: (Bericht 30193448)
Circus lijkt mij wel een leuke voor die doelgroep. Als je een beetje geld hebt kun je ook de kinderen een show laten opvoeren met cirusacts die ze van circusmensen hebben geleerd. Vinden kinderen over het algemeen wel leuk, ik spreek uit ervaring ;)

Ik kan wel komen workshoppen ;)
Wij organiseren ook vaak kinderfeestjes met circus, kinderen vinden het inderdaad erg leuk. Vooral als de leidingmensen in clownpakjes worden gehesen.

Bright Blue 14-02-2010 18:00

Ooh Sprookjes is ook een leuk thema :)

(vind ik persoonlijk iig harstikke leuk :bloos:)

Giles 14-02-2010 22:09

Waarom is er een thema nodig? Kun je niet gewoon middagen en spellen organiseren?

Martiño 14-02-2010 22:10

Post-apocalyptische wederopbouw (y)

Of een nieuwe kolonie op een andere planeet

CreativeMusic 15-02-2010 14:59

sprookjes is wel het tofste thema voor die leeftijdsgroep!

Geel 15-02-2010 15:02

Citaat:

CreativeMusic schreef: (Bericht 30196651)
sprookjes is wel het tofste thema voor die leeftijdsgroep!

Voor de meisjes misschien. Ik weet niet of de jongens zin hebben in pofbroekjes. ;)

Uice 15-02-2010 16:23

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 30195082)
Post-apocalyptische wederopbouw (y)

Of een nieuwe kolonie op een andere planeet

(y) Dit zou ik geweldig hebben gevonden.

MisSunshine 15-02-2010 17:08

- Beroepen
- Iets in de stijl van cluedo
- Koppelen aan een goed doel ?
- Move youre feet!

Verder zijn de meeste thema's al wel benoemd.

Martiño 16-02-2010 16:20

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 30196879)
(y) Dit zou ik geweldig hebben gevonden.

Ik vind het ook helemaal geen slechte ideeën. Oke, post-apocalyptische wederopbouw is misschien wat heavy voor kinderen, maar een kolonie op een andere planeet, waar je gekke natuurwetten bij kunt bedenken en aparte gebruiken in de omgang met de lokale levensvormen is heel leuk.

Ik herinner mij ook dat we eens op een scoutingkamp 20 jaar de toekomst in gingen (dat was eigenlijk heel cheap ass, ze hoefden weinig futuristische thema's te gebruiken, want "zoveel was er nog niet veranderd over 20 jaar").
Of je doet iets a la The Sims, dus iedereen heeft zijn eigen huis, en moet een carrière kiezen, en alle omgang die je met elkaar heeft, heeft een invloed op je relatie etc.

silentbob 16-02-2010 18:29

-vikingen
-dieren(iedereen een dierenoutfit aan ofzo)
-griekse mythologie(bijv. met mythologische beesten zoals cyclopen, eenhoorns, centaurs, griffioenen)

Uice 16-02-2010 18:46

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 30199611)
Ik vind het ook helemaal geen slechte ideeën. Oke, post-apocalyptische wederopbouw is misschien wat heavy voor kinderen

Ik denk het niet, hoor.

fizzle-fluffy 16-02-2010 21:16

Het woord "post-apocalyptisch" is wel wat heavy voor vierjarigen. ;)

freezer 17-02-2010 16:35

Graffiti.
Dieren.

Martiño 17-02-2010 16:37

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 30200040)
Ik denk het niet, hoor.

Jammer dat ik geen kinderen ga nemen, anders had ik ze zeker weten naar het kinderfeestje van jouw toekomstige grut gestuurd. :p

Uice 17-02-2010 17:20

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 30200575)
Het woord "post-apocalyptisch" is wel wat heavy voor vierjarigen. ;)

Wat een onzin. Post betekent na en apocalyps betekent het einde van de wereld. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Ze hebben toch ouders die het uit kunnen leggen? Ik heb nooit begrepen waarom je in communicatie met kinderen je woordenschat zou moeten aanpassen. Die beesten leren supersnel.

fizzle-fluffy 17-02-2010 22:36

Van vier tot twaalf he, niet van acht tot twaalf. Apocalyptisch is gewoon een moeilijk woord. In communicatie hoef je je spraak niet aan te passen maar het is wel leuk als ze het thema van een feestje of festival begrijpen. Veel ouders zullen de woorden post en apocalyptisch niet eens snappen.

Uice 18-02-2010 07:24

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 30204933)
Van vier tot twaalf he, niet van acht tot twaalf. Apocalyptisch is gewoon een moeilijk woord.

Helemaal niet. Kunst is een moeilijk woord. Tijd is een moeilijk woord. Apocalyps valt best mee.

Sarah 18-02-2010 07:38

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 30203573)
Wat een onzin. Post betekent na en apocalyps betekent het einde van de wereld. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Ze hebben toch ouders die het uit kunnen leggen? Ik heb nooit begrepen waarom je in communicatie met kinderen je woordenschat zou moeten aanpassen. Die beesten leren supersnel.

Ze leren het snelst als je tegen hen praat op een manier alsof je zelf 2 keer zo oud bent als hen (hun?). Dat hoef je niet te berekenen, want de meeste mensen zijn automatisch geneigd om dat te doen, daarom praten mensen tegen baby's alsof ze zelf een peuter zijn enzo.
[/offtopic]

Maargoed, je kunt het ook "Na de Ondergang" noemen ofzo. Ik denk dat ze het thema wel snappen.

N00dles 18-02-2010 07:57

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 30205506)
Helemaal niet. Kunst is een moeilijk woord. Tijd is een moeilijk woord. Apocalyps valt best mee.

Ik vind post-apocalyptisch ook een moeilijk woord voor een kind. Zelfs al ken je de betekenis. Hoe kan er nog iets na het einde van de wereld zijn? Een kind van vier gaat er niet van uit dat er na een 'einde van de wereld' nog iets is. Dat zou ie dan niet kunnen bevatten.

Nog een mooi voorbeeld van de simpele gedachtenwereld van een kind: toen ik 5 was, had ik een discussie met een klasgenootje over een pasgeboren neefje van hem.
"Hoe oud is ie nu dan?", vroeg ik.
- "0 jaar."
Ik was ervan overtuigd dat het kind 1 jaar moest zijn, immers, daar begin je met tellen. 0 is niks, 1 wel.
"Nee, hij is nog geen 1 jaar", zei hij.
"Hoe kun je nou weer nul jaar zijn!" riep ik hem nog lachend na.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.