![]() |
thema's gezocht
beste mensen,
Ik zit bij ons in de hutten dorp comissie voor de gene die neit weten wat dat is. Een hutten dorp comissie is een aantal mensen die een feest week organiseren voor alle kinderen van het dorp. Elk jaar is dit de laatste week van de zomer vakantie aan de hand van een theme. *O* Nu is mijn vraag: Ik weet geen thema's meer. Het is een feest week voor kinderen van 4 tot 12. Weten jullie misschien thema's met vriendelijke groet, Dennis |
Het Wilde Westen of Indianen en Cowboys, daar kun je met zo'n soort week bijvoorbeeld leuke dingen mee doen. Of Middeleeuwen (ridders en kastelen). Ik zou in dat soort dingen denken. :y
|
Citaat:
|
gtma :bloos:
|
Ik heb al een wilde westen vorig jaar en jaar daar voor cowboys en indianen dus dat is te kort ;) ik heb middel eeuwen op mijn lijstje gezet als idee. Ik hoop op meer reacties
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt niet te abstracte thema's nemen voor kinderen, maar misschien is iets van 'onderwaterwereld' iets? Kun je er zelfs nog wat educatiefs mbt visvangst of zeezoogdieren in proppen :cool: Citaat:
|
dat zou inderdaad kunnen dit waren ideen die ik op internet vond maar ik weet niet of sommige leuk zijn ofzo:
Middel eeuwen Toekomst American ( hamburgers, patat, fast food, dik,) In the jungle. Country & Western Swingclub Black en White party Hollandse avond Musical Highlight Goet Foud party Magical Mystery Party poker clinic sport en fun zing swingparty Just magic |
Wat moet een vierjarige zich voorstellen bij "poker clinic"?
En hoe hou je een week lang een "hollandse avond"? Magie is inderdaad wel een heel leuke. Aangezien je Nederlands bent en de kinderen erg jong zijn, zou ik de thema's wel proberen Nederlandse titels te geven. :) |
De ruimte/ruimtevaart.
Sprookjesbos. Verre toekomst/science fiction Omgedraaide wereld (kun je ver doorvoeren: eerst toetje, dan eten. Etc) Prehistorie (dino's van papier maché) |
omgedraaide wereld klink ook wel vet ;)
|
iemand nog idee en
|
kermis
circus sprookjes |
Zoiets hebben ze in mijn stadje ook wel, dan waren er thema's als de middeleeuwen, indianen, onderzee-thema, dat soort dingen dus.
|
Circus lijkt mij wel een leuke voor die doelgroep. Als je een beetje geld hebt kun je ook de kinderen een show laten opvoeren met cirusacts die ze van circusmensen hebben geleerd. Vinden kinderen over het algemeen wel leuk, ik spreek uit ervaring ;)
|
nog wat ideeen (maar zag al heel veel leuke ideeen):
piraten en elfjes reis om de wereld (elke dag een ander land bijv.) feestdagen (pasen, kerst, sinterklaas etc. elke dag ander feest). je kan ook zelf een "wereld" bedenken waar de kids de hele week mee kennis maken (dus allemaal andere gewoontes etc etc) boeken (dus jip en janneke, maar ook sprookjes) talenten (dus organiseer je eigen idols/hollands got talent, maar dan met alle mogelijke talenten (zoals samenwerken, sporten, knutselen)) dieren |
Citaat:
Wij organiseren ook vaak kinderfeestjes met circus, kinderen vinden het inderdaad erg leuk. Vooral als de leidingmensen in clownpakjes worden gehesen. |
Ooh Sprookjes is ook een leuk thema :)
(vind ik persoonlijk iig harstikke leuk :bloos:) |
Waarom is er een thema nodig? Kun je niet gewoon middagen en spellen organiseren?
|
Post-apocalyptische wederopbouw (y)
Of een nieuwe kolonie op een andere planeet |
sprookjes is wel het tofste thema voor die leeftijdsgroep!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
- Beroepen
- Iets in de stijl van cluedo - Koppelen aan een goed doel ? - Move youre feet! Verder zijn de meeste thema's al wel benoemd. |
Citaat:
Ik herinner mij ook dat we eens op een scoutingkamp 20 jaar de toekomst in gingen (dat was eigenlijk heel cheap ass, ze hoefden weinig futuristische thema's te gebruiken, want "zoveel was er nog niet veranderd over 20 jaar"). Of je doet iets a la The Sims, dus iedereen heeft zijn eigen huis, en moet een carrière kiezen, en alle omgang die je met elkaar heeft, heeft een invloed op je relatie etc. |
-vikingen
-dieren(iedereen een dierenoutfit aan ofzo) -griekse mythologie(bijv. met mythologische beesten zoals cyclopen, eenhoorns, centaurs, griffioenen) |
Citaat:
|
Het woord "post-apocalyptisch" is wel wat heavy voor vierjarigen. ;)
|
Graffiti.
Dieren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van vier tot twaalf he, niet van acht tot twaalf. Apocalyptisch is gewoon een moeilijk woord. In communicatie hoef je je spraak niet aan te passen maar het is wel leuk als ze het thema van een feestje of festival begrijpen. Veel ouders zullen de woorden post en apocalyptisch niet eens snappen.
|
Citaat:
|
Citaat:
[/offtopic] Maargoed, je kunt het ook "Na de Ondergang" noemen ofzo. Ik denk dat ze het thema wel snappen. |
Citaat:
Nog een mooi voorbeeld van de simpele gedachtenwereld van een kind: toen ik 5 was, had ik een discussie met een klasgenootje over een pasgeboren neefje van hem. "Hoe oud is ie nu dan?", vroeg ik. - "0 jaar." Ik was ervan overtuigd dat het kind 1 jaar moest zijn, immers, daar begin je met tellen. 0 is niks, 1 wel. "Nee, hij is nog geen 1 jaar", zei hij. "Hoe kun je nou weer nul jaar zijn!" riep ik hem nog lachend na. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |