Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Dringende vraag aardrijkskunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1792200)

niinaa 16-02-2010 13:48

Dringende vraag aardrijkskunde
 
Hallo Allemaal,
ik heb morgen een toets aardrijkskunde en we moeten van die simpele sommetjes maken waarvan je gewoon de truc door moet hebben, alleen helaas heb ik die nog niet.
Zou iemand duidelijk en makkelijk kunnen uitleggen hoe je dit oplost?
Alvast heel erg bedankt!

PAKISTAN

Geboorte
Absoluut: 24.097.044
Cijfer ‰: 22
Sterfte
Absoluut: 8.762.816
Cijfer ‰: 8
Geboorte Overschot
Absoluut:15.334.928
Cijfer ‰: 14

Bevolking 01-01-2006 : 1.095.351.995


hoe zijn ze nou tot deze cijfers gekomen?
graag van absoluut-cijfer
cijfer-absoluut
en hoe uitrekenen als je de totale bevolking nog niet hebt
en hoe moet je de totale bevolking uitrekenen?

degene die me helpt ben ik heeeeeeel erg dankbaar!

Nina

AzN 16-02-2010 14:03

24.097.044 - 8.762.816 = 15.334.228 (precies 700 minder dan wat je in je post hebt staan, beetje vreemd :confused:).

Al die promilles zijn uitgedrukt in de totale bevolking op 01-01-2006 (1.095.351.995), dus:
- (24.097.044 / 1.095.351.995) x 1000 = 22‰
- 0,022 x 1.095.351.995 = 24.097.044

Totale bevolking op 01-01-2005 was 1.095.351.995 - 15.334.928 = 1.080.017.067, denk ik. Maar ik weet niet zeker of je dit bedoelde? ;)

silentbob 16-02-2010 18:02

geboorteoverschot/natuurlijke bevolkingsgroei is idd gewoon geboorte min sterfte
en een promille is een duizendste
dus als je vanuit zo'n tabelletje de gehele bevolking moet weten, reken je eerst terug naar 1 promille, en dan keer 1000(dus net als met procent, alleen is het dan 1000 ipv 100)

niinaa 16-02-2010 19:34

ik heb m door! echt super bedankt! gaat helemaal goed komen morgen! _O_


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.