![]() |
Alcohol en de waarheid
Je hoort vaak dat mensen die zat zijn de waarheid spreken. Maar zijn er echt mensen die dit geloven? Of mensen die ervaren dat ze eerder geneigd zijn de waarheid te spreken als ze zat zijn?
|
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat mensen door alcohol makkelijker gaan praten en dat je daardoor dus eerder/makkelijker de waarheid vertelt..? Ik denk niet dat het altijd zo is dat je waarheid spreekt als je lam bent.
edit: Overigens heb ik zelf de stelling dat zatte mensen de waarheid spreken nog nooit gehoord... |
Nee joh, de enige mensen die claimen dat dronken mensen de waarheid vertellen zijn op dat moment zelf bezopen. Van kinderen wordt het ook wel eens gezegd, dat ze de waarheid vertellen. Als je oplet lijken dronken mensen best wel wat op kinderen, praten gaat ze een beetje lastig af, recht op de benen staan ook.
Ergo, het is gewoon onzin. |
Ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Net zoals mrboot zegt door alcohol word je losser en ga je makkelijker praten. Maar als je écht knetje dikker bent dan kun je niet eens fatsoenlijk praten, en wordt het wel onzin.
|
Ik denk dat ik wel minder geremd ben om dingen te zeggen die ik écht denk, en niet zo over de gevolgen nadenk. Ik schijn ook wel eerlijk te worden van blowen :o
|
De rem is er wat meer af en daardoor floept er wel eens het een en ander uit. Maar de dingen waarvan ik weet dat ik ze ECHT niet moet zeggen tegen een bepaald iemand, die kan ik ook bezopen nog wel voor me houden.
Ik lijk me vooral goed uit te kunnen drukken tegen mensen waar ik het niet goed mee kan vinden als ik teveel gedronken heb :o |
Ik heb dit ook wel eens eerder gehoord en denk dat er een kern van waarheid in zit. Mensen worden onder invloed van alcohol wat losser en zullen dus sneller de waarheid vertellen. Ik denk wel dat het per persoon verschillend is omdat de een veel beter is in iets voor zich houden dan de ander. De persoon die sowieso al moeite heeft met iets voor zich houden zal er onder invloed van alcohol alleen nog maar sneller dingen uit gooien.
|
Ik denk dat mensen met alcohol op vooral minder tactvol zijn. Dus als ze de waarheid vertellen, komt dat soms wat harder aan. Maar je liegt (/overdrijft) ook makkelijker met alcohol op.
|
Ik roep dat altijd als ik dronken ben :D
En ik zeg als ik dronken ben wel veel waarheden.Ook natuurlijk dingen die ik anders niet had gezegd. Of ik doe dingen die ik anders niet durf. Of ik ga mensen lastig vallen met bellen om ze een hele hoop onzin en waarheden te vertellen ^^ |
Citaat:
"Heeft .... echt zo'n grote .... " :facepalm::D |
Ssst :D
|
Helaas spelen heel veel mensen in het dagelijks leven een toneelstukje en dat lukt meestal minder goed als ze dronken zijn ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57. |