![]() |
Noise
Ik heb een of andere onverklaarbare liefde voor Noise. Ik vind het heerlijk om naar te luisteren, al maakt het anderen gek.
Ik ken natuurlijk al Merzbow en Xoma. Health (al is dat meer Noiserock en wat aangenamere Noise), Feindflug (soms, dat is meer industrial), Panzerstahlkorps en Boredoms. Verder heb ik deze interessante lijst gevonden die ik eens ga napluizen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_noise_musicians Maar wat is in dit genre nou nog meer echt aan te raden, wat moet ik zeker gehoord hebben? Overigens heb ik ooit voor mijn verjaardag een heerlijke dubbelcd vol zelfgemaakte 'lawaaimuziek' gekregen: De Barry en Michielshow, het supervage combopakket. Met 2 cds, een joint en een ballon met een fluitje erin om zelf mee te doen ^^ schitterend ^^ Ik rook de joint ook niet op omdat die gewoon erbij hoort :D |
Als Zwarte Brigadist behoor ik een geduchte basiskennis van deze stijl te hebben.
Maar het is evenwel niet de substijl uit New wave, die mij het meest aanspreekt. ;) Wat ik evenwel graag hoor -voor zover het noise te noemen is- Cabaret Voltaire - Nag Nag Nag |
Whitehouse. Ik vind het kankerherrie, maar het is toch wel één van de grotere namen.
Als je meer op zoek bent naar kwaliteit, check dan Jorn Zorn's debuut met Naked City, met noise-invloeden. Daarnaast moet je ook Glenn Branca gehoord hebben, en de vroege platen van Swans en Sonic Youth. |
Yasunao Tone
Wolf Eyes Speedranch Idroscalo En Neerlands hoop in bange dagen: FCKN BSTRDS |
(y) ik ga eens op zoek.
|
Oja, vergeet ik Masonna bijna.
En Kylie Minoise, Hanatarash, Aube, Violent Onsen Geisha. Wat Nederlands random spul: http://www.kwarkrecords.web-log.nl/ |
Wat heeft Feindflug in dit topic te zoeken. Heeft helemaal niks met Noise of Industrial te maken.-O-
|
Ik ben niet zo goed in het onderscheiden van bepaalde stromingen. Maar voor mij is Feindflug zeker op zijn minst industrial.
|
Paar jaar terug kreeg ik op de beschaving een cd'tje van het tilburgse puppkakkbaggrlull mijn handen gedrukt. Ook wel tof :)
|
Ah die ben ik nu aan het luisteren en dat bevalt me wel. Maar mijn computer doet nogal moeilijk, ik denk dat ik gewoon moet gaan downloaden ofzo, dat doet ie nog prima.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Aangezien je ook wat mildere aanverwanten tof vindt Mutant, Einstürzende Neubauten (Y) Flying Testicle, samenwerkingsverband tussen 3 artiesten (waar ik spontaan de namen van kwijt ben, ik meen dat Merzbow erbij zit). Ik heb in m'n noise map ook nog Gomikawa Fumio en Hijokaidan zitten al kan ik me dat zo niet voor de geest halen, dus of het wat is durf ik niet te zeggen. Misschien dig je Drone ook wel, dan Earth en Sunn0))) uiteraard. Sowieso de moeite van het proberen waard (Y) |
Er is ook nog een samenwerkingsproject tussen Merzbow en Mike Patton, Maldoror.
|
Samenwerking tussen Masonna en Merzbow heb ik al binnen, heel tof die afwisseling. Einstürzende Neubauten had ik een paar weken geleden al ontdekt op dit forum en daar heb ik toen meteen een lading van binnengehaald. Verder ben ik mijn Muziek wat aan het sorteren (dringend nodig) en ik kwam Scorn ook nog tegen, iets rustiger, maar wel erg tof. Flying Testicle heb ik ergens zien staan ja.
Iig heel erg bedankt voor de tips, ik ben gewoon allerlei namen aan het downen en tot nog toe bevalt het me allemaal erg goed :D. |
Ha ik heb in mijn verzameling nog Caustic ontdekt, maar dat is weer eerder industrial? Pfoe. Ik vind het toch allemaal gaaf, dus :D
|
Nederlandse meuk, de beste
Adept Bonne Aparte Yob Kiss Eva Braun en vooruit.. Moi Non Plus gewoon live checken! op Adept na, treedt de rest nog regelmatig op. |
Adept heet nu Eklin. Min of meer dan.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.filthear.be/fe001.JPG Bij interesse kan ik bovenstaande 7" wel even uppen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51. |