![]() |
Opstartherstel en ACER eRecovery
Ik heb een vraag over de recovery-software van de ACER Aspire 5520. Sinds vanmorgen kom ik Windows Vista niet meer in, omdat ik het scherm van opstartherstel steeds krijg. Ik zie maar één oplossing en dat is recovery laten uitvoeren. Hierbij worden echter alle bestanden gewist en ik ben een beetje laks geweest met bestanden op mijn externe HD te zetten.
Is er nog een mogelijkheid om een paar bestanden te bewaren? Alvast bedankt! |
Je zou een live CD zoals Knoppix kunnen branden en daar vanaf kunnen opstarten. Als het goed is kun je dan gewoon je externe schijf aansluiten en daar bestanden naartoe kopieren.
|
ik raad iid knoppix aan om alle belangrijke bestanden en documenten op te slaan op een exteren hard disck/stickie. maar wat ga je daarna doen. (als je een cd van vista hebt gewoon schijfschoonvegen.) kan zijn dat er een herstelpartitie op staat!!! dan moet je bij het opstarten op een bepaalde toest drukken (ik denk f11)*O*
|
Helaas heb ik geen CD van Windows Vista. Maar Knoppix, dat kan je gewoon draaien door je laptop te laten starten vanaf de CD i.p.v. HD?
|
ja. cdtje met knoppix branden. en dan gewoon in je laptoppie rammen en in de bios ff zegge dat ie vanaf cd moet opstarten en (y)
|
Ik kom niet verder dan
"starting in Live-mode. Please do not remove medium until shutdown" Na wat vreemde geluiden uit m'n cd-rom, blijft het daarbij. |
Vreemd, bij mijn desktop doet Knoppix het wel.
|
met dezelfde cd? anders kan je een andere llinux live cd distro gebruiken. (ubuntu heeft bijvoorbeeld ook een live cd modus.) maar dan heb je wel weer een wat groter systeem. (probreer anders knoppix te branden met een lagere brandsnelheid)
|
Als die laptopschijf een sata schijf is kun je hem ook in een pc hangen en een backup maken. Of iets als Acronis kopen..
|
hij wil waarschijnlijk niet zijn hele schijf backuppen. maar alleen belangrijken bestanden. maar als het een SATA drive is, kan dat idd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |