![]() |
simpele, leuke basnummers?
weet iemand nog een paar leuke, maar redelijk makkelijke nummers voor op de basgitaar? Ik heb net mijn bas en wil wat anders leren spelen dan 7 nation army...
groetjezzzzz |
Yes - Close to the Edge
|
Nirvana - Lithium
|
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Verder als je wat beter bent moet je echt naar de bas van Muse gaan kijken, die is heel goed en leuk om te spelen. |
probeer de gorillaz eens, dat heb ik zelfs een beetje leren spelen, of the police.
|
Jimi Hendrix, Cream, Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple. Die zitten allemaal vol met eenvoudige basloopjes. Tegenwoordig begint iedereen met Nirvana, maar daar leer je eigenlijk heel weinig van. Probeer eerder eens Voodoo Chile van Hendrix of N.I.B. van Sabbath.
|
Alles van Rage Against The Machine. Daarmee leer je grooven.
|
Alles wat Juice zei, maar dan zou ik beginnen met Hey Joe van Hendrix. Praktisch helemaal chromatisch en veel ruimte voor fillers en variatie, kun je langzaam uitbouwen.
|
Muse - Hysteria ben ik mee begonnen. Lijkt erg lastig maar na een paar keer geoefend te hebben is die zekers te doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kings of Leon - Taper jean girl
Linkin Park - What I've done Deze 2 leerde ik als eerste. |
Seven Nation Army - the white stripes (zoals iedereen)
Come As You Are - Nirvana Time Is Running Out - Muse (Hysteria van muse, lijkt me wel erg moeilijk om mee te beginnen, wel heeeel leuk) En voor de gevorderden: Who Did You Think I Was van John Mayer. De bassist is echt geweldig! |
Citaat:
|
http://www.youtube.com/watch?v=Pm7l7XfV_Pg
Hier is ie dan, zo moeilijk is het niet eens, het is vooral snelheid en mooie tonen vinden. Het refrein kost misschien wel kracht en behendigheid. Verder kun je ertussendoor kleine riedeltjes doen! superleuk om te kunnen :) |
Toevallig luister ik hem net weer, maar Israel's son van Silverchair heeft wel een simpele baspartij.
|
Deep Purple - Highway Star
Red Hot Chilli Peppers - By the Way/Californication Nirvana - Come As You Are Coldplay - Yellow U2 - Sunday Bloody Sunday/With or Without You Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor Kings of Leon - Closer Radiohead - Creep Pink Floyd - Money Jet - Are You Gonna Be My Girl :D |
Come Together van The Beatles is ook best leuk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eels - susans house
|
Feel Good van Gorillaz :)
|
Nog 2 leuke nummers :
Escape the Fate - Not Good Enough for Truth in Cliché Silverstein - Discovering the Waterfront |
^
Emo Faggotz xd Um The Police en Queen hebben leuke nummers die je kan spelen als beginnende bassist |
Citaat:
|
pink floyd comfortbly numb is ook heel makkelijk en het intro van sweet child of mine is ook niet al te moeilijk
|
Queen - Another one bites the dust
|
Up met mijn toestemming.
|
Ok, ik ben dus minder slecht dan eerst, ben inmiddels al bezig met wat snellere, moeilijkere nummers (voor mij dan) als Ready made van de chili peppers en muscle museum van muse, dus nog nieuwe tips voor mij??
|
Hall of the Mountain King
|
Alles van Rage Against The Machine!
|
Around The World van Red Hot Chili Peppers.
En later eventueel als het nog beter gaan Higher Ground van RHCP. Succes! |
Mijn zusje speelt sinds kort basgitaar en die heeft geloof ik het hele oeuvre van Taylor Swift gehad.
|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |