![]() |
Regels
Regels
Stefan had niet geweten wat een schreef was, totdat hij erover heen ging. Hij gleed van zijn letter en verdronk in de inkt. Nu hij de regels had overtreden, voelde hij zich als een platgereden egel. Stefan had geen geweten, maar voelde nu spijt door de kramp in zijn vingers en de verspilde tijd. Zijn hoofd was altijd het puntje op de i in meisjeshandschrift geweest, als een ballonnetje zonder tekst, maar vandaag was hij een uitroepteken. !k mag n!et oversteken. !k mag n!et oversteken. !k mag n!et… (wat Quis kan, kan ik ook. Omdat het een anonieme wedstrijd was, heeft iedereen maar twee gedichten besproken, maar ik hoor alsnog graag wat jullie ervan vonden :)) |
Ik vind hem écht heel orgineel. Positief bedoeld. Heel creatief! Ik vind hem echt super leuk.
|
Toch vind ik de uitroeptekens niet mooi. Anders was je op mijn 2e plek gekomen. Ik had
Ik mag niet oversteken! Ik mag niet oversteken! Ik mag niet…! mooi gevonden. |
Yup, ik vind hem ook origineel.
De uitroeptekens zijn zo wel mooi, maar effectief is anders. Ik lees elke keer "IK mag NIET oversteken!" |
Ja maar, dan klopt het toch niet meer? Er staat toch dat hij over zijn schreef is gegaan, van zijn letter (de i) is gevallen en daarom nu een uitroepteken is? :)
|
Oh, op die manier!
Hij is leuk, Vogelvrij, alleen heb ik het gevoel dat de eerste twee zinnen van de tweede strofe een beetje dissonant, maar ik kan er niet de vinger op leggen wat het is. |
Ja, dat komt denk ik omdat het daar meer een persoon is dan een letter? Ik ben dat in elk geval wel met je eens.
|
Ik heb heel gemengde gevoelens bij dit gedicht! Aan de ene kant is het inderdaad erg orgineel en spreekt de vorm me erg aan. Aan de andere kant moest ik het té vaak lezen om uiteindelijk nog steeds in verwarring te zijn over deze Stefan, die een letter is (?) maar blijkbaar ook kramp is zijn vingers heeft.
Citaat:
Citaat:
Maar zeker mooi, en lief. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |