Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Leraar sluit leerlingen op mag dat? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1793900)

Lankheetje 01-03-2010 18:37

Leraar sluit leerlingen op mag dat?

hoi allemaal ik had een vraagje

ik moest vandaag nablijven met nog 2 eentje wou weglopen maar de leraar hield hem tegen en sloot ons op en toen had ik de vraag mag dat ?

honkballertje 01-03-2010 20:26

lijkt me sterk dat dat mag. beter stap je naar de afdelingsleider en vertel je dat de leraar jullie heeft opgesloten in het lokaal (ps hoe lang zaten jullie vast? is hij jullie er na lange tijd nog uit komen halen dan kan je daar ook over klagen dat het heel lang was. als je hem gespeert bent via het raam ofzo (als het de grond verdieping was) kan je daar natuurlijk niet over klagen ;))

Lorelei 02-03-2010 00:01

Ik denk niet dat het mag maar je hebt natuurlijk niet een erg sterk verhaal als je gaat uitleggen dat jullie moesten nablijven (dat is iets wat de leraar wel mag doen) en dat negeerden :p

Lankheetje 02-03-2010 15:46

ja we willen het ook gaan vertellen aan de afdelings leider maar ik wist niet zeker of het wel mocht of niet
maar we zate daar eerst 10 min vast en daarna ging hij iemand halen en sloot hij weer de deur dus we zaten daar zo'n 20 min.

silentbob 02-03-2010 15:50

geen idee of het mag, maar ik zou het niet gepikt hebben, zou 'm desnoods gewoon aan de kant hebben geduwd toen ie de deur dicht wou doen en naar huis zijn gegaan
maar ja, ik ben niet altijd de meest diplomatieke persoon:p

Teddy-chan 02-03-2010 16:23

Het mag vast niet. Kolenhokken zijn in ieder geval verboden. Weglopen als je moet nablijven mag evenmin, dus ik denk niet dat je hierbij in een voordeel bent, zeker aangezien het maar twintig minuutjes was.

honkballertje 02-03-2010 16:26

ik vind eigenlijk 20 minuten opgesloten zitten te lang. 20 minuten nablijven niet (als het erg was wat je hebt gedaan) maar 20 minuten opsluiten en laten afwachten wat er gaat gebeuren vind ik te lang. gewoon naar de afdelingsleider gaan en als die niet wil luisteren laat je desnoods een mail/brief door je ouders sturen ;)

-Inge- 02-03-2010 20:53

Opsluiten mag níet!
Stel dat er wat gebeurd was? Iemand raakte gewond, raakte onwel of er brak brand uit? Je kunt dan nergens heen. Je moet zeker naar je teamleider gaan om te klagen. Je leraar moet zonder zulke dwangmiddelen leerlingen in bedwang kunnen houden en anders zelf naar de teamleider gaan. Dit is gewoon machtsmisbruik. Verder is het niet jouw schuld dat iemand anders weg wilde lopen, dus daar kan de teamleider jou niet op aanspreken.

YumYum 03-03-2010 18:08

Citaat:

-Inge- schreef: (Bericht 30249949)
Je leraar moet zonder zulke dwangmiddelen leerlingen in bedwang kunnen houden en anders zelf naar de teamleider gaan.

Ik wil alleen hier even op reageren, ik heb al zo veel verhalen gehoord over mede stagiairs die bedreigd worden. Of leraren op een middelbare school die tegen mede studenten zeggen dat ze beter maar niet tegen een leerling in kunnen gaan dat ik dit een beetje een slap argument vind.

Natuurlijk mag een leraar jullie niet opsluiten, maar het is ook niet de bedoeling dat je weg loopt als je na moet blijven :/ Waarom had hij trouwens geen tijd om er bij te blijven zitten?
Verder lijkt het me niets om voor naar een afdelingsleider te gaan, mits het niet vaker voor komt.

honkballertje 04-03-2010 06:19

Citaat:

YumYum schreef: (Bericht 30253727)
Ik wil alleen hier even op reageren, ik heb al zo veel verhalen gehoord over mede stagiairs die bedreigd worden. Of leraren op een middelbare school die tegen mede studenten zeggen dat ze beter maar niet tegen een leerling in kunnen gaan dat ik dit een beetje een slap argument vind.

Natuurlijk mag een leraar jullie niet opsluiten, maar het is ook niet de bedoeling dat je weg loopt als je na moet blijven :/ Waarom had hij trouwens geen tijd om er bij te blijven zitten?
Verder lijkt het me niets om voor naar een afdelingsleider te gaan, mits het niet vaker voor komt.

ookal is het eenmalig het is nog wel verkeerd.

mensen die voor 1x in een gestoorde bui iemand vermoorden moeten toch ook gewoon in de gevangenis zitten? dan gaan ze toch ook niet wachten tot het meerdere keren gebeurd. is wel een extreem voorbeeld, maar zodra je opgesloten zit in een lokaal en er gebeurd iets heb je een probleem. dus wel naar de afdelingsleider gaan. iets te verliezen hebben ze toch niet (want ze hebben al opgesloten gezeten) alleen de docent heeft iets te verliezen in dit geval.

NaamInGebruik 04-03-2010 19:57

Hij mag best de deur dichtdoen en zeggen dat je daar moet blijven. Hij mag de deur niet op een wijze sluiten zodat je er niet uit kan, lol, gewoon je telefoon pakken, filmpje maken en als je er uit bent naar schoolbestuur ofzo :P

shoebuddy 2.0 04-03-2010 22:27

Hoewel ik dolgraag zou zeggen dat je gewoon niet moet miepen, er zouden leerlingen vandoor gegaan als de deur niet dichtzat. Blijft het geen uiterst veilige situatie. In moderne gebouwen kan je al niet eens meer iemand in een lokaal opsluiten, omdat er altijd een veilige uitgang moet zijn.

Thinus 05-03-2010 15:03

nee mag zeker niet, stel dat er wat gebeurd was. (moord brand ufo's)

honkballertje 05-03-2010 15:08

Citaat:

NaamInGebruik schreef: (Bericht 30257988)
Hij mag best de deur dichtdoen en zeggen dat je daar moet blijven. Hij mag de deur niet op een wijze sluiten zodat je er niet uit kan, lol, gewoon je telefoon pakken, filmpje maken en als je er uit bent naar schoolbestuur ofzo :P

weet niet hoe het bij andere scholen zit, maar bij ons zitten er gewoon sloten op de deur die te openen zijn met een sleutel. ging er eigenlijk automatisch van uit dat ze op die manier opgesloten werden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.