![]() |
study psychologie.
Hallo,
Ik zit nu in mijn examenjaar van het vmbo, maar hierna zou ik graag psychologie willen doen. Is er een opleiding bij het mbo die hier het best bij past? Hbo psychologie zou natuurlijk veel handiger zijn, maar havo doen is geen optie omdat ik daar al vandaan kom en ik ben bij gemengd geplaatst waardoor ik havo niet opnieuw kan doen. Ik zat zelf te twijfelen aan pedagogisch werker/pedagogisch werker jeugdzorg. heeft iemand een idee? |
Je hebt geloof ik idd wel iets in de richting van Maatschappelijk Werk ofzo. Dat lijkt me dan nog het meest logische.
|
Goed plan, in die sector kan je ook al een richting kiezen in de geestelijke gezondheidszorg. Na je MBO4 kan je doorstromen in HBO.
|
Maakt het iets uit als je pedagogisch werker gaat doen i.p.v maatschappelijk werk?
ik heb al bij een hbo opleiding gekeken, en daar stond dat dat ook gewoon kan. maar is het dan wel verstandig om te doen? |
niemand? :o
|
Op MBO niveau heb je geen 'MBO psychologie'. Je kan beter gewoon SPW gaan doen. En daarna HBO toegepaste psychologie! Meer opties heb je denk ik niet. Vraag het anders eens aan je decaan, die kan je ook veel vertellen over zulke onderwerpen! Succes ermee.
|
Op de universiteit heb je ook Psychologie, daarnaast is er Psychobiologie. Maar als je daar interesse voor hebt moet je natuurlijk wel even hard doorstuderen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |