![]() |
(geen)
een dag vergulde kleuren
een moederziel alleen geen kinderen van liefde om haar heen een herfstboom in het zonlicht een glinster in een oog en dwarrelende blaadjes van omhoog een jeugdig en verlegen verlanger naar een lach maar niemand is bereikbaar deze dag een splinter in een kerkraam gekleurde zonneschijn een lied en heel veel tranen zoete pijn |
gaaf!
dees is apart, heel vet, ik vind em echt zeker wel iets hebben! goed hoor |
Wat ik over het vorm van dit gedicht te vertellen heb: heel erg leuk ritme, lyrisch (herinner enkele dagen geleden toen we het eens over muzikale poëzie hadden)
en mooie beelden: de combinatie van herfstbeelden en het kerkraam: heel erg mystiek http://forum.scholieren.com/smile.gif En dan de inhoud: ben jij dat, die verlanger voor een glimlach. Ik herken er me zelf door en door in, dat staat vast. Zo ondernam ik al drie pogingen op een klein uur dat ik hier op school ben om een glimlach te toveren op een gezich van mensen die ik ontmoet, maar elke keer dat ik faal nemen de andere zielen een stukje ziel weg |
Het is mooi geschreven (of omschreven) en er zit zeker een goed ritme in maar...ik heb geen idee waar je het nu over hebt om eerlijk te zijn?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |