![]() |
van havo naar mbo?
ja,ik zit nu halverwege havo 4
het is allemaal vreselijk werk, ik doe absoluut NIKS ( maar dan ook echt letterlijk niks, verwacht daarom ook gewoon. niks van mij :) ) ik wil dan toch maar naar mbo, niveau 4 , de detailzaken in. na 4 jaar ben ik dan manager handel. ik kies voor een bbl opleiding in mijn ogen zie ik dus; of nog 3 jaar havo (want ik ga toch niet over) , en dán hbo of nog 4 jaar mbo (betaald) en dan hbo, en als ik geen hbo wil doen heb ik altijd nog mijn mbo diploma zo zie ik het (: maar hebben andere ervaring hiermee? dus; van havo 3, naar een mbo BBL opleiding. bbl = beroeps begeleidende leerweg. dat houd in ; 1 dag school en 4 dagen werken. |
Nog 3 jaar? Er vanuit gaande dat je dus blijft zitten worden dat er twee, gezien je direct moet slagen als je ooit bent blijven zitten. Hoewel, het zou wel kunnen als je H5 over doet.
Maar beter haal je gewoon je diploma. Want zonder diploma begin je op MBO niveau 1 of 2 en geloof me dat wil je niet. ;) Maak liever je HAVO af, dan kun je naar het HBO of toch naar het MBO (maar dan wel niveau 4) als je zou willen. |
loels, je moet een middelbareschool diploma hebben, zo niet dan ben je goed fucked. Denk niet eens dat MBO school je toelaat als je alleen je veterstrikdiploma hebt.
|
Citaat:
Citaat:
TS, ik denk dat je er vooral over moet nadenken waarom je denkt dat je op het MBO wél je best zou gaan doen, als je nu te beroerd bent om iets uit te voeren. Het is misschien makkelijker dan havo maar je hebt net zo goed huiswerk dat je moet maken omdat je het anders niet haalt. En toetsen die je moet leren en die ook af en toe over een saai onderwerp gaan. En stages waar je op tijd moet zijn en waar je niet eerder naar huis mag en de hele dag moet werken. En wat als blijkt dat detailhandel (ik neem aan dat je hebt hebt over 'niveau 4 ondernemer/manager detailhandel')ook niets voor jou is? Dan heb je geen middelbareschooldiploma. Wat ga je dan doen; een andere MBO opleiding, terug naar de havo, productiewerk voor de rest van je leven? |
beter als je eerst je diploma haalt
|
Oké dan zou ze niveau 4 kunnen doen, maar alsnog is het niet erg slim en haal je beter je havodiploma.
|
Als ik jou was zou ik gewoon je havo afmaken. Dan doe je 2 jaar maar even iets meer. Want je moet op het MBO ook gewoon leren. Met zo'n houding kom je sowieso niet echt ver ;)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25. |