![]() |
iphone of blackberry
ga hier maar van uit dat ik van se alle 2 de nieuwste zou kopen , het liefts in het wit
welke zouden jullie dan kiezen ? vertel ook waarom please en ik let hierbij zo een beetje op alles , msn , hyves , internet , youtube , belle , smse , spelletjes , noem maar op . de iphone heeft een touchscreen en een blackberry heeft een toetsebord dus ik denk niet dat er tijdens het schrijve van een sms ofzo veel verschil is batterij is trouwens geen probleem ik kan me mobiel wel gw elke avond oplaade tips please :D |
Ik heb ook I Phone, en wil hem nooit meer kwijt.
Heb ook blackberry gehad, is ook fijn, maar die vind ik eigelijk niet zo mooi. Iphone werkt heel makkelijk en met de applestore kan je er ook nog leuke game's op zetten ! |
Ik zit het hetzelfde probleem, maar ik ga liever voor een andere iets andere keuze:
Een iphone, een mobiel met windows mobile of een mobiel met android. Voor de blackberry zou ik helemaal niet gaan, omdat het ,naar mijn mening, door weinig mensen ondersteund word (qua extensies, enz). Dat wil zeggen dat ik vind dat je weinig met een blackberry kan doen, ook al zet je er nieuwe dingen op. Een iphone, een mobiel met windows mobile of android hebben dit niet. |
ik heb trouwens nog een paar vragen , kan je op een blackberry net zo easy op youtube als op de iphone ?
kan je op blackberry ook spelletjes dwloade ? en ook hoorde ik dat je iets moet kopen ofzo en dan kan je OVERAL op internet , in de auto ook gewoon overal is dit zo ? en zo ja onder welke voorwaarde / prijs ? help please k moet binnekort al een keuze maken ;( |
Je kan ook een beetje rondkijken voor meer informatie, bv op de site van blackberry, app locaties van blackberry en iphone, zoeken naar vergelijkingen, enz.
|
ik zelf heb een ipod touch (dus iphone zonder bellen, bel toch nooit) en is echt mijn gadget of all time! zeer positief over. werkt goed & redelijk snel. je kunt gwn youtube kijken en apps installeren is no problem. muziek via itunes store werkt ook super! nadeel is dan wel weer dat er geen mulitasking opzit:( (maar daar is de jailbreak dan weer voor:evil:)
|
blackberry vind ik wel fijn, maar iphone gaat tog boven alles
|
zakelijk blackberry met mail enzo. Maar denk dat als je voor fun gaat je meer met iphone kan. Die heb ik zelf ook en werkt gewoon goed, je moet dan via t-mobile een abonnement afsluiten en dan kan je overal op internet, zonder extra kosten
|
blackberry heeft als nadeel vindt ik zelf een QWERTY toetsenbord terwijl de iphone gewoon een virtueel toetsenbord heeft, veel handiger
|
Je moet vooral naar de voor- en nadelen van beide apparaten kijken.
iPhone Voordelen: gemakkelijke bediening, zeer gebruiksvriendelijk, appstore (veel applicaties), groot touchscreen,... Nadelen: geen bluetooth bestanden verzenden, werkt alleen i.c.m. iTunes, alleen on-screen toetsenbord,... Blackberry Voordelen: Push e-mail, synchronisatie, hardware toetsenbord, ... (als dit je allemaal niets zegt, kan je beter voor de iPhone gaan) Nadelen: Zakelijk(voor sommigen nadeel), niet zo mooi design tov iPhone (eigen mening), geen touchscreen,... Uiteindelijk blijft het jouw keuze wat je het liefste hebt, ik zou ze gewoon eens gaan uittesten in een gsm-winkel, zo weet je direct welke je het beste bevalt. mvg Florian |
bluetooth kan trouwens wel van idevice naar idevice hoor*O*
|
Ja van iphone naar iphone.
|
Ik heb een iphone en een vriendin van mijn zus heeft blackberry ik zou echt de iPhone kiezen! je hebt er gelijk een ipod in en je kan spelletjes downloaden en de browser is zo makkelijk en als je internet hebt dan kan je gratis bellen met skype : D (die kan je ook gratis downloaden), de iphone heeft ook stemherkening dan zeg je bijvoorbeeld: bel piet dan gaat hij piet spelen :D of speel af chris brown de iphone is echt de beste :D
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Blackberry is de enige telefoon die online poker aanbied voor GELD?! 3. Als je een blackberry hebt bel/sms je ALTIJD gratis naar andere blackberry gebruikers.. je hebt skype niet eens nodig... mits je het wel wil hebben kan je het gewoon downloaden... 4. Stemherkenning heeft de blackberry ook... 5. De Blackberry is sneller dan de iphone?... 6. De Blackberry heeft een eigen mediaspeler die meer afspeelt dan de iphone...(x.264 enzeuu) |
@janpiet123
ik denk dat niet alles juist is wat je zegt: "spelletjes kan je op bijna elke telefoon downloaden" -dit klopt, maar de iphone/ipod touch heeft op dit moment het meeste games -Gratis smsen en bellen? denk het niet. |
Citaat:
en heb je uberhaupt ooit wel eens een blackberry gehad? moet je voor de gein eens even op Blackberry Pin googlen;) |
Producten van Apple zijn erg duur voor wat je krijgt. Ik zou dus in ieder geval geen iPhone nemen.
Citaat:
|
indien je een data-abonnement hebt
Citaat:
Een data-plan is niet echt gratis te noemen? |
En skype op de iphone dan... Heb je ook dataplan/internet voor nodig. Verder zou je sowieso geen bb nemen zonder dataplan
|
Ik heb een iPhone en zou hem je aanraden. Dit om het simpele feit dat de iPhone veel breder ondersteund word. Dat wil zeggen: games en andere programmatjes (of 'apps') genoeg.
Dat gezegd hebbende: ik heb geen ervaring met een Blackberry. (Alleen eens vastgehouden en me geërgerd aan het kleine scherm :)) |
Citaat:
|
Citaat:
en als je itunes fijn vind... tsjaa weet nog wel dat ik me ipod 30 keer per dag moest "synchroniseren". Laat ik het nou net liever gratis downloaden met me blackberry hoef ik hem ook niet meer op de pc aan te sluiten lekker zelf downloaden! verder word de iphone wel een stuk beter ondersteund inderdaad:( |
ik weet niet hor, maar filmkwaliteit van ipod touch/iphone is gewoon super. (HD kijken doe je niet op n telefoon, maar op je 32'' tv )
|
Citaat:
|
Ik heb een iphone gehad een van de eerste en ik heb er super veel problemen mee gehad. Er zitten veel te veel overbodige toeters en bellen op. Mijn telefoon wat traag en het internet was al helemaal nie om over naar huis te schrijven. Ik ben overgestapt naar de blackberry ik vind wel dat de meeste abonnementen duur zijn ik heb bij verschillende providers gekeken oa bij vodafone en tmobile, maar heb uiteindelijk voor blackberry van kpn gekozen. IIk moet wel zeggen maar dat is achteraf dat ze wel erg duur zijn, maar ik ben op zich tevreden.
Al met al denk ik dat blackberry veruit mijn voorkeur heeft. Simpel degelijk en snel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |