![]() |
Hollandse snoep
Binnenkort ga ik met school naar Frankrijk, en kom ik in een gastgezin. Het leek mij leuk om allerlei Hollandse snoep mee te nemen, leuk in te pakken, en dan aan dat gezin te geven.
Wie heeft er ideeën? :) |
Drop is typisch Nederlands snoep.
Mijn gastgezin in Italië was erg blij met o.a. Goudse kaas, hagelslag en een delfts blauw schaaltje. |
Wat het bij mijn buitenlandse vrienden altijd heel erg goed doet, zijn stroopwafels (y)
Verder drop (hoewel veel buitenlanders dat ook gewoon ronduit smerig vinden :p) en hagelslag inderdaad. En ontbijtkoek. |
Speculaas, beschuit met muisjes
|
- Boterbabbelaars
- Hopjes - Kaneelstokjes - Salmiak - Koetjesrepen - Jodenkoeken - Stroopsoldaatjes - Wijnballen - Zoethout - Wilhelmina pepermunt - Kaneelkussentjes - Oldtimers drop |
Haagse Hopjes? :D
|
Heel erg bedankt! :D
Goudse kaas is ook nog wel een leuk idee, moet alleen kijken hoe ik dat ga doen. Ik heb 2 klompen gekocht, en die wil ik dan vullen met verschillende soorten snoep. Stroopwafels kan ik er nog wel naast doen ofzo. :) |
Ik heb een tijd terug zo'n grote pot Oud-Hollands snoep bij de Hema vandaan gehaald.
|
Bij kaaswinkels en delicatessenwinkels kun je vaak een kleine bol goudse kaas kopen, dat is makkelijker meenemen dan een punt kaas en ziet er mooier uit en blijft beter goed buiten de koelkast (zo lang het nog niet is aangesneden).
|
Citaat:
Bedankt! |
Als je niet naar Scandinavië of Duitsland gaat heb je idd grote kans dat ze drop heel smerig vinden. Mijn Franse klasgenoot proefde (zoute) drop zonder dat ze wist wat het was en ze spuugde het serieus uit :D. Stroopwafels vallen hier idd altijd in de smaak, alleen het uitspreken is wat lastiger :p. Kaas is ook goed, 'Nederlandse' kaas is in het buitenland eigenlijk nooit écht lekker.
Die dingen van palindrome zijn vast heel Nederlands, maar aangezien ik die dingen nooit eet en ze ook niet zo vaak tegenkom zou ik dat dan niet zo snel meenemen. Ik hou het idd meestal op kaas, stroopwafels en drop (gelukkig vinden de Zweden dat wel lekker :p). |
Citaat:
Als je ze echt Hollandse lekkernijen wil voorzetten: -Spacecake -Hasjbrownies -Spacemuffins -Happy pizza |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |