Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Thuis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1794820)

Kunst 09-03-2010 12:24

Thuis

Wat doe of zeg jij thuis, dat anderen niet doen?

Welke grap maken jullie keer op keer, welk woord gebruik jij dat niemand anders kent en welke leuke regels of gewoonten hebben jullie thuis?

Kunst 09-03-2010 12:27

Wij hebben de regel, alles dat je in de was vindt (behalve kleding) mag je houden. Gisteren kwam er 16 euro uit de broekzak van mijn vriendje (A).. :-)

Jasmijn. 09-03-2010 12:34

Ik sla vaak op het poepje van mijn kleinste zus :facepalm:
dan zegt ze "aleeeeheee das wel ni leuk hé!" en zeg ik " je moet maar niet zo een schattig poepje hebben" maar dan slaat ze dubbelhard terug :(

Mn vader laat ik vaak schrikken of hij mij. Gewoon omdat het kan! Laatst liet ie zijn glas vallen :D

sannverwijderd 09-03-2010 12:36

Als je op vakantie gaat (en vakantie is breed, een weekendje weg is ook vakantie) moet je de lelijkste magneet meenemen die je kunt vinden. Al die magneten hangen op de afzuigkap, en we hebben inmiddels een verzameling van rond de 40 magneten :cool:

Roosje 09-03-2010 14:13

^ dat is zo cool :cool:

Ik werd er laatst op gewezen dat we bij mij thuis allemaal liedjes zingen, en dat als de één stopt, dat dan anderhalve minuut iemand anders verder gaat op de plaats waar de eerste is gestopt. En sindsdien let ik er op, en het is echt waar. Het is wel grappig, want we kennen allemaal Doe Maar en Kinderen voor Kinderen en de Leeuwenkoning uit ons hoofd, dus dat wordt de godganse dag heel vals gezongen. Maar tegenwoordig ook Fireflies (Owl City) en Lady Gaga en dat soort troep.
Verder maken mijn broertjes en ik graag lawaai als we aan het fietsen zijn. Dat is niet thuis, maar wel eigen aan ons.

En we citeren te pas en te onpas uit de Leeuwenkoning - niet alleen de liedjes, maar ook allemaal andere dingen, omdat we dat bandje vroeger echt honderd keer hebben gehoord.

Jasmijn. 09-03-2010 14:25

Citaat:

Roosje schreef: (Bericht 30272220)
^ dat is zo cool :cool:

Ik werd er laatst op gewezen dat we bij mij thuis allemaal liedjes zingen, en dat als de één stopt, dat dan anderhalve minuut iemand anders verder gaat op de plaats waar de eerste is gestopt. En sindsdien let ik er op, en het is echt waar. Het is wel grappig, want we kennen allemaal Doe Maar en Kinderen voor Kinderen en de Leeuwenkoning uit ons hoofd, dus dat wordt de godganse dag heel vals gezongen. Maar tegenwoordig ook Fireflies (Owl City) en Lady Gaga en dat soort troep.
Verder maken mijn broertjes en ik graag lawaai als we aan het fietsen zijn. Dat is niet thuis, maar wel eigen aan ons.

En we citeren te pas en te onpas uit de Leeuwenkoning - niet alleen de liedjes, maar ook allemaal andere dingen, omdat we dat bandje vroeger echt honderd keer hebben gehoord.

:cool:(y)

Trimm Trabb 09-03-2010 16:47

Citaat:

Jasmijn. schreef: (Bericht 30271865)
Ik sla vaak op het poepje van mijn kleinste zus :facepalm:
dan zegt ze "aleeeeheee das wel ni leuk hé!" en zeg ik " je moet maar niet zo een schattig poepje hebben" maar dan slaat ze dubbelhard terug :(

Bij mijn ouders thuis wordt er ook constant op elkaars billen gemept, gewoon omdat het kan. En dan heel dramatisch 'AUW, AUW KINDERMISHANDELING!!!" roepen. :o
Of m'n vader zegt dan "Durf je wel, bij zo'n oude man!" of "sla nooit de hand die je voedt!" en dan zeg ik "Je voedert me al jaren niet meer *pats*"

En we quoten steeds dingen van De Brekers (jaren 80 serie met Johnny Kraaykamp en Rijk De Gooyer etc.) en dat kent niemand, maar is wel grappig. :o

En als ik 's avonds bij hun op de bank zit en m'n vader zegt heel enthousiast "Nou!..." dan weet ik al hoe laat het is. Ik vraag dan toch altijd "Wat Nou?!" en dan is de reply "Choco! En neem zelf ook wat."
:facepalm:

Balance 09-03-2010 17:30

Bij mijn ouders zeggen we 'olifant' als we paard bedoelen.
Verder kan ik niks aparts bedenken nu.

AzN 09-03-2010 17:53

Ik loop thuis altijd in 'n kamerjas :bloos:.

Philosophy 09-03-2010 18:35

Mijn m'n ouders thuis zeggen we altijd 'lekker koese' (dat is Fries voor slaap lekker jeweetzelluff) terwijl mijn moeder en ik helemaal geen Fries spreken. Maar het voelt vertrouwd. :y
Altijd als ik een weekend thuis kom zit mijn moeder vrijdagmiddag altijd klaar met een pot thee. Niet apart, wel fijn.

Verder weet ik het niet hoor ;o

Miekje* 09-03-2010 19:40

Mijn vader en ik kunnen heel gek doen, en dat eindigt meestal in een knuffel. Aan tafel gaat het bijna altijd over vieze dingen, variërend van seks tot braaksel of verrotte lijken. Dat geeft weleens rare blikken of plotseling-geen-trek-meer-hebben bij bezoekers :O.

Rivka 11-03-2010 16:57

@ Miekje: Toen je over seks begon stopte ik met mandarijn eten. :o;)

Dingaantouwtje 11-03-2010 17:25

het is bij ons altijd als je een raar geluid maakt of als je iets zegt wat er op aansluit: 'Dat zei mijn vrouw vannacht ook!"
Alleen gebruik ik de naam van mijn vriendin en zegt mijn stiefmoeder dan "man" in plaats van vrouw.

Het is het meest achterhaalde grapje ooit, maar het is leuk als je het goed toepast! :D

Kunst 12-03-2010 12:27

Ja bah, manderijntjes en seks!

OT: Stinkende kleding moet in het schoenenhoekje en als je jas stinkt moet ie op het balkon!

Musiquefreak 12-03-2010 15:18

Citaat:

*Miekje* schreef: (Bericht 30273273)
Mijn vader en ik kunnen heel gek doen, en dat eindigt meestal in een knuffel. Aan tafel gaat het bijna altijd over vieze dingen, variërend van seks tot braaksel of verrotte lijken. Dat geeft weleens rare blikken of plotseling-geen-trek-meer-hebben bij bezoekers :O.

Whaha dat is zó herkenbaar :D

Trimm Trabb 12-03-2010 16:03

Citaat:

Dingaantouwtje schreef: (Bericht 30280394)
het is bij ons altijd als je een raar geluid maakt of als je iets zegt wat er op aansluit: 'Dat zei mijn vrouw vannacht ook!"
Alleen gebruik ik de naam van mijn vriendin en zegt mijn stiefmoeder dan "man" in plaats van vrouw.

Het is het meest achterhaalde grapje ooit, maar het is leuk als je het goed toepast! :D

Daar maken mijn homeboys ook altijd een kunst van. Als ik een avond weg ben met ze hoor ik die opmerking minstens 10 keer langskomen.

Bij m'n ouders niet though. Thuis wordt er niet over seks gepraat. Dat is beschamend enzo. Ik heb ook nog nooit iets van voorlichting gehad oid.
Als ik een film aan het kijken was met de parentals en er kwam ineens een seks-scene in voor, werd iedereen ineens heel stil... En soms doen ze dan van 'He, wat een rare film *zap*'...

Henck 12-03-2010 17:11

Niet veel bijzonders eigenlijk, soms steek ik thuis een jonko in brand. Maar daar blijft het dan wel bij....;)

marrel 12-03-2010 18:58

Hmm wij hebben ook niet echt van die hippe familie dingen geloof ik. Mama en ik hebben soms wel ooit echt zo'n gave bui dat we elkaar voor vanalles en nog wat uitmaken en dan echt totaaaaaaaaaaal niet serieus zijn en das wel grappig voor ons 2 iig, maar verder?

Dott 12-03-2010 19:19

Ik noem mijn moeder regelmatig veenlijk.
Mensen die dat niet kennen snappen echt niet waarom ze dat pikt :P haha
En alle vriendjes van mij en mn nichten worden steevast bungel aan het been genoemd.
Dus dat is wel beetje iets eigens van onze familie, niet vragen hoe het met je vriend is, maar (op zijn twents): Hoest met oe bung'l ant been?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.