Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Wie s dagelijks bezig met bijgeloof? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=179537)

BELLEKE 07-08-2002 08:29

Wie s dagelijks bezig met bijgeloof?

x

DarkCat 07-08-2002 16:20

x?

Yule 07-08-2002 16:28

Jah, das een speciale code van meiden van 18 jaar, dus dat....ow w8...dat ben jij ook....hmm...in dat geval is et tog wat anders :p

Vlooienband 07-08-2002 18:02

gelukkig niet :)

nare man 07-08-2002 23:50

'Wie is er dagelijks bezig met bijgeloof'

oftewel

'Wie heeft er geen leven'

:D

Evito 09-08-2002 13:40

Ik.
Mijn hele leven bestaat uit bijgelovige dwangneuroses e.d.
Vrij lastig af en toe, maar ik heb er nu geen zin meer in.
Ik ga het afleren.

2young2live 09-08-2002 20:08

nou dagelijks niet, alleen heb ik de laatste tijd wel de drang ontwikkeld om alles af te kloppen, maar ik ben niet kieskeurig verder, gewoon op de bank mag ook :p

Angel Of Faith 14-08-2002 19:53

Citaat:

Evito schreef:
Ik.
Mijn hele leven bestaat uit bijgelovige dwangneuroses e.d.
Vrij lastig af en toe, maar ik heb er nu geen zin meer in.
Ik ga het afleren.

En als je weet hoe geef me dan een seintje want ik probeer er al een hele tijd van af te komen, weet trouwens goed genoeg hoe lastig je het hebt.

Evito 14-08-2002 20:26

Citaat:

Angel Of Faith schreef:

En als je weet hoe geef me dan een seintje want ik probeer er al een hele tijd van af te komen, weet trouwens goed genoeg hoe lastig je het hebt.

Ja idd,
het kan vervelend zijn,
maar het komt voort uit angst,
neem die angst weg, en stop met de neuroses
ik heb bijvoorbeeld dingen als:
alles (whatever) met een veelvoud van 3 is 'fout'
alles moet naar rechts gedraaid worden,
alles ligt bij mij op de kamer met de rechterpunt dus hoger dan de linkerpunt,
en een tijd geleden telde ik alle cijfers die ik tegenkwam bij elkaar op,
daarmee ben ik gewoon gestopt...

Angel Of Faith 15-08-2002 11:38

Citaat:

Evito schreef:

Ja idd,
het kan vervelend zijn,
maar het komt voort uit angst,
neem die angst weg, en stop met de neuroses
ik heb bijvoorbeeld dingen als:
alles (whatever) met een veelvoud van 3 is 'fout'
alles moet naar rechts gedraaid worden,
alles ligt bij mij op de kamer met de rechterpunt dus hoger dan de linkerpunt,
en een tijd geleden telde ik alle cijfers die ik tegenkwam bij elkaar op,
daarmee ben ik gewoon gestopt...

Jep bij mij zijn het ook zo 'n dingen, maar het probleem is ik durf er niet mee stoppen. Wat als er dan echt iets gebeurd, klinkt dom en ik weet het van mezelf, maar toch...

Horror Kitty 15-08-2002 11:40

Ik niet.

Evito 15-08-2002 12:30

Citaat:

Angel Of Faith schreef:

Jep bij mij zijn het ook zo 'n dingen, maar het probleem is ik durf er niet mee stoppen. Wat als er dan echt iets gebeurd, klinkt dom en ik weet het van mezelf, maar toch...

Ik denk dat minder bang worden voor de dood wel helpt. Hielp bij mij ook. Ik ben nu minder bang voor de dood en geef niet zoveeel meer om bijgeloof enzo.

Angel Of Faith 15-08-2002 12:35

Hm kanek mss wel eens proberen, maar ben gewoon zo bang voor vrienden en familie :( . Heb het al zo vaak geprobeerd om normaal te doen en ermee te stoppen en een dag lukt het omdat ik het dan zo beu ben, maar de dag erna ben ik er toch weer mee bezig. Ik vraag me wel es af hoe het eigenlijk komt datek er mee begonnen ben :confused: . Weet jij dat nog?

Nefiāth 19-08-2002 13:17

Citaat:

Hm kanek mss wel eens proberen, maar ben gewoon zo bang voor vrienden en familie . Heb het al zo vaak geprobeerd om normaal te doen en ermee te stoppen en een dag lukt het omdat ik het dan zo beu ben, maar de dag erna ben ik er toch weer mee bezig. Ik vraag me wel es af hoe het eigenlijk komt datek er mee begonnen ben . Weet jij dat nog?
Ik heb er ook nog wel eens last van, niet meer zoveel als vroeger. Maar bij mij begon het ermee dat er in mijn familie iemand dood ging, die zelf nog heel jong was. Denk dat je dat een hele grote angst voor de dood gaat opbouwen. Maar dat bijgelovige gedoe komt uit jezelf, je probeert er mee dingen niet te laten gebeuren, je wilt controle op de situatie hebben. Niet dat het helpt, je moet er dus gewoon mee stoppen, hoe eng dat ook is.

Angel Of Faith 22-08-2002 18:34

Hey, bedankt voor je reactie, ja je hebt gelijk, ik moet er mee stoppen en het is eng maar ik zal het proberen...

watermannetje 30-08-2002 19:42

Ik heb een boek met allemaal bijgeloven erin, wel grappig, staan leuke dingen in, maar ben hetzelf absoluut niet, terwijl ik me toch wel ff bedenk voordat ik een ladder onderdoor loop... :)

Vice 31-08-2002 01:14

Ik ben er veelste dromerig voor om op te letten dat ik bijvoorbeeld niet onder een ladder loop.

pinkelotje 02-09-2002 21:49

mwa soms, sommige dingen kloppen trouwens vaak bij mij dus ben er wel een beetje mee bezig ja,

Firefly182 03-09-2002 19:07

ik ga er mijn profielwerkstuk over maken. Als dat af is, gauw al die onzin(in mijn ogen vreselijke onzin, gewoon een oude manier waarop mensen zich wilde beschermen tegen het kwaad.Alsof dat kan.......dom....) de deur uit gooien. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.