![]() |
usb drive onzichtbaar + format problemen
Oke, dit is het verhaal
- Ik ging formatteren, alles prima, opnieuw WinXP erop - Ik was weer terug in windows, opende de USB-externe disk (Maxtor) waar mn data opstond en kon gewoon kopiëren. Omdat ik nog geen updates had installed, enkel USB1.0. - Ik dus eerst allerlei updates installeren t/m Service pack 3, en nu wordt de USB disk nog wel herkend, maar verschijnt ie niet meer met een letter in Deze Computer...In Computerbeheer staat ie ook, maar Not Initialized (en initializen lukt ook niet) - Tal van dingen geprobeerd, niks lukt, dus ik besluit opnieuw te formatteren, uit wanhoop. - Ik verander de bootsequence weer in BIOS, met cd-rom eerst, rest disabled, en dan zegt ie: "Als je vanaf cd-rom wil starten, druk dan op een knop" - Dat doe ik, maar dan gaat ie alsnog 'gewoon' naar mijn desktop! :mad: Dus zelfs opnieuw formatteren lijkt onmogelijk te zijn geworden. What to do? |
usb probleem heb ik thuis ook gehad. probeer eens een live cd uit (knoppixvoornamelijk) test de poort van de usb nog is (je kan als je die hebt natuurlijk ook andere poorten proberen. voor de rest staan er nog format tools op de knoppix live cd. (dan maakt hij de schijf helemaal leeg)
|
Formatteren van de vaste schijf is gelukt, maar zelfs na een clean install is de usb-drive nog onzichtbaar ;\
Ik ben niet van plan de externe schijf leeg te maken, daar staat belangrijke data op. met de USB lijkt me niks mis, en ik heb er al 3 vd 5 geprobeerd. |
Heb je de externe schijf al op een andere computer geprobeerd? Goed mogelijk dat-ie gewoon de geest heeft gegeven, natuurlijk.
Misschien ook een idee om SP3 in je XP CD te integreren, dan heb je geen gezeur meer met een SP0 installatie updaten en USB1.0. |
Citaat:
En misschien is dat wel handig :) Wat ik nu ga proberen is iets van een recovery tooltje, en anders ga ik maar bij iemand langs om het op een ander comp te testen. |
als je rescue tools nodig hebt. raad ik trouwens ook knoppix aan. staan er wel wat op.
|
ik heb Power Data Recovery met serial gebruikt. Werkte uitstekend. De externe HD was gewoon toegankelijk, geen beschadigde files, en ik kon alles zonder problemen naar m'n C:\ schijf kopiëren.
(y) Zometeen maar even die externe disk formatteren via Computerbeheer, als het goed is moet ie dan wel weer gewoon zichtbaar worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44. |