![]() |
Gedichtjes van (anti)scholier
Hoi allemaal,
ik heb al een aantal gedichten geschreven en ik zou graag jullie mening willen horen. Welke vinden jullie de beste en welke de minste, waarom? Pesten Mensen zeggen dingen die ik niet wil horen Anders, dat ben ik ze maken mij kapot Rottige dingen komen uit hun monden Ik ben slecht een mislukkeling Eeuwig zal ik ze horen de stemmen, het fluisteren Kunnen ze nou nooit stoppen verder met hun leven? En mij achterlaten met rust gelaten Alleen Het meisje wat ik zie Ik kijk naar een meisje ze heeft verdriet maar niemand merkt het ze zien het niet Ze lacht naar mij maar niet gemeend Ik wil haar troosten maar sta versteend. Ze heeft haar dromen vaarwel gezegd Ze weet nu niet meer waarvoor ze vecht Ze is zo moe door het gewicht Van een masker op haar gezicht Ze gaat het opgeven binnenkort Het duurt niet lang meer voor ze ineen stort Ze roept om hulp maar niemand kijkt haar schreeuw heeft blijkbaar niemand bereikt Ik kijk naar het meisje en denk dat ik haar ken maar dan besef ik dat ik het ben De woorden in mijn ogen De woorden in mijn ogen vertellen mijn verleden wat ik heb beleeft en of ik heb geleden De woorden in mijn ogen zeggen mijn gedachten ze zijn volkomen eerlijk en kunnen soms verzachten De woorden in mijn ogen fluisteren mijn dromen wat ik graag wil worden en of het uit zal komen De woorden in mijn ogen schreeuwen soms mijn angst wanneer kan ik gaan schrikken wanneer ben ik het bangst De woorden in mijn ogen beschrijven wie ik ben van wie ik heel veel houd en hoe ik mensen ken ' Maar de woorden in mijn ogen staan in spiegelbeeld waardoor de mensen die ik ken niet weten wat er speelt 3 is teveel We waren met z'n drieën één team maar jij en ik hadden iets speciaals we konden samen lachen lachen tot we huilden we konden samen praten tot onze stemmen schor werden we mailden elkaar drie keer per dag waren samen verliefd op dezelfde jongen en zij, zij stond er maar bij we sloten haar buiten maar hadden er geen erg in en zij ook niet, volgens mij maanden gingen voorbij en even verloor ik jou uit het oog en toen ik terug kwam was zij je beste vriendin jullie konden samen lachen lachen tot je huilden jullie konden samen praten tot jullie stemmen schor werden jullie mailen elkaar drie keer per dag waren samen verliefd op dezelfde jongen en ik, ik stond er maar bij jullie sloten mij buiten maar hadden er geen erg in maar ik wel, ik was mijn beste vriendin kwijt Door maar heel even weg te kijken Ik heb jou toen een mail gestuurd en gezegd wat ik vond je stuurde terug dat ik te laat was en sinds dien, heb ik je nooit meer gesproken in de steek gelaten Ik heb je niet gezien toen jij naar mij keek Ik heb je niet gehoord toen jij om mij vroeg Ik heb je niet geholpen toen je problemen had Ik heb je laten liggen toen je gevallen was Ik heb je geen peptalk gegeven toen je down was Ik heb je geen hand gegeven toen je hem nodig had Nu kijk je niet meer naar mij Nu vraag je niet meer om mij Nu zeg je niets meer tegen mij En je hebt gelijk Je hebt gelijk |
Om te beginnen: Welkom op DoP!
Over je gedichten: Hmm. Ze zijn niet slecht, maar het zijn gedichten die allemaal al eerder geschreven zijn, snap je? De eerste vind ik wel heel afgezaagd (al is het natuurlijk moeilijk om over zo'n onderwerp iets nieuws te verzinnen), net als de tweede en de derde. Maar ik denk dat heel veel mensen die beginnen met dat soort dingen later echt goed gaan schrijven, want ik denk dat je het 'idee' van dichten heel goed snapt, en met wat oefening gaan ze heel goed worden. De laatste twee vind ik echt véél beter. Het einde van '3 is teveel' is een beetje vreemd, maar verder is die echt leuk. 'In de steek gelaten' is iets minder dan de vorige, maar het einde is echt veel en veel beter. Al met al: blijf vooral doordichten, dan komt het helemaal goed (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41. |