![]() |
Voor de privaatmensen
Ik heb een casus, en ik durf er niks zinnigs op te zeggen.
Je kent het wel, als je iets opzeg, moet het gewoon doorgevoerd worden in de administratie. Dan moet je naam niet meer staan in de administratie. En als het er wel staat, moet er staan; "ex-lid". Je hebt ook van die leuke mensen die zeggen dat je niet heb opgezegd en je denkt uit te goeder trouw dat het een eerlijke vereniging is. Daarom heb je het ook niet aangetekend verstuurt. na 1.2 jaar niet meer zijn geweest bij die vereniging en ook nooit wat van je laten horen, krijg je alsnog een rekening van dat jaar. Moet je dit betalen? Wie moet wat bewijzen en tot hoever mag men gaan? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Oftewel; als je geldig hebt opgezegd, maar je kunt dit niet bewijzen, heb je pech.
|
Citaat:
'Als ik moet betalen of je komt nog meer met die rekeningen dan speelt de gedachte door mijn hoofd om je te vermoorden / verkrachten / in een rolstoel te schoppen / je tent te verbouwen, etc.' Is dit strafbaar? Nee, de gedachte alleen is niet strafbaar. |
Citaat:
Maar wat als je die niet krijgt? |
Citaat:
Dan kan je zelf langsgaan voor een ontvangstbevestiging of aangetekend versturen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En uiteindelijk is het allemaal een logisch gevolg van de regel 'wie stelt moet bewijzen'.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |