Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   geen emoties (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1795972)

crazycat 18-03-2010 22:00

geen emoties

ik heb al me hele leven last van gehad dat ik geen emoties toon, vroeger toen ik klein was huilde ik ook nooit,

en in de laatste 15 jaar heb geen enkele keer gehuild, zelfs niet toen mij pa doodging.

het enige wat ik echt voel is woede,

dit verpest heelveel relaties voor me, ik voel niets voor meiden, ik word wel geil van ze maar ik voel gene liefde ofzo,

10 gelede had mijn psy ookal gezecht van hij toont geen emoties maar deed er niets mee

weet iemand wat dit is?,

NaamInGebruik 18-03-2010 22:48

No idea, maar herken het wel.
Mijn emoties zijn extreem opervlakkig, zwak. Heb de mogelijkheid alles te /carefacen. Muv woede, gebeurt niet zo vaak maar als er een emotie is is het die, en behoorlijk.

Geen idee wat het is.

On efil 19-03-2010 08:56

Ik denk dat dit wel vaker voorkomt bij jongens, geen idee waarom.

Meestal kan ik ook alleen woedde uiten.
en ik heb eigenlijk ook /care aan zowat alles.

Kweet niet wat het is, moesten ze eens onderzoek naar doen.

NaamInGebruik 19-03-2010 09:16

All I know is dat mannen weinig, en in sommiige gevallen helemaal geen, oxytocine aanmaken, dus zich niet snel verbonden voelen met een persoon, in tegenstelling tot vrouwen. Dus op dat gebied is het logisch. Maar ik ken niet 1000 hormonen stelsel dus voor het volledige plaatje... wrong adress at my place:P

Afwezignummer2 19-03-2010 14:09

Geen vraag voor een scholierenforum, meer voor wanneer je toevallig bij het ziekenhuis binnenloopt.
Misschien ben je wel autistisch! Krijg je dan niet ritalin?^^
Zo erg is het toch niet als je vrijwel geen emoties toont, als het relaties verslechterd kan het wel een probleem zijn, maar je zegt ook dat je geen liefde voor ze voelt, dus dan heb jijzelf er toch niet veel problemen aan? Voor die meisjes ben jij natuurlijk nog niet de enige, dus ben je ook niet slecht voor hen.

something.. 22-03-2010 16:53

tjah maar als jevrienden allemaal wel verliefd en verkering hebben dan zou hij zich meer woede kunnen creëren
wat dus wil zeggen nog meer achteruit

idd geen vraag voordit forum, ;)

TheConfidant 22-03-2010 17:16

Alexithymie.

Afvlakking van emoties (identificatie en verwoording bij zelf en anderen), gepaard met chronische dysphorie (woede uitbarstingen). Het gaat gepaard met autistische stoornissen. Alexithymie daarentegen wordt zelf niet erkend als stoornis (onder de DSM-IV-TR) maar staat bekend als een persoonlijkheidskenmerk - een karaktertrek.

Ik zou je aanraden weer naar een klinisch (neuro)psycholoog te gaan voor een beter assessment. Alexithymie is niet per definitie aangeboren maar kan ook verworven worden bij hoofdtrauma. Binnen de geestelijke gezondheidszorg zullen psychiaters/psychologen je weer kunnen helpen hiermee om te gaan. Wat de behandeling inhoudt en wat de prognoses over het algemeen zijn, kan ik je niet vertellen.

something.. 24-03-2010 21:24

oke jij hebt research gedaan ?

TheConfidant 25-03-2010 03:08

Ik heb Psychologie gestudeerd.

NaamInGebruik 25-03-2010 19:24

heb? gestopt of afgestudeerd? ; - )

TheConfidant 26-03-2010 03:22

Ik doe nu de research master in Cognitieve Neurowetenschap. Maar alexithymie bestaat ongeacht mijn studiekeuze en of ik die betreffende studie ook wel heb afgerond, natuurlijk.

NaamInGebruik 26-03-2010 11:15

Yeah okay, maar iemand die er in studeert/het af maakt weet waarschijnlijk betere informatie te geven dan iemand die na 1.5 jaar gestopt is met de opleiding ^^.

Maar vind psychologie wel interessant, al is het enige wat ik bij mijn opleiding aan psyc. erbij kan doen een lekkere practisioner in NLP bij het NAP ofzo..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.