Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wat vinden jullie van deze site? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1796119)

Informatie 20-03-2010 16:45

Wat vinden jullie van deze site?

Hallo,

Ik had eerst jullie mening gevraagd wat jullie van mijn site vonden en naar de kritiek heb ik goed gekeken en aangepast.
De site is nu een stuk mooier maar wil weten of jullie nog wat dingen weten om op mijn site te zetten, ik bedoel geen informatie want daar moet ik nog mee aan de slag, maar dingen als een mailsysteem.
Tot nu toe heb ik alleen de start-pagina aangepast maar als hij klaar is update ik alles.

Het is deze site.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Bart van der plas.

ganralph 20-03-2010 17:00

ik vind het zwart/wit-contrast te groot. witte tekst op een zwart vlak maakt een site donker, waardoor je ogen zich daaraan aan gaan passen. als je nu - zoals jij doet - nog een felle witte rand om het zwart heen hebt, dan is dat heel vermoeiend en onplezierig voor je ogen.

ook moet je (nog steeds) even naar je spelling en grammatica kijken. taalfouten zijn slordig en maken een site minder serieus in de uitstraling.

ten slotte vind ik google ads ontzettend lelijk (op elke site overigens). ik snap dat ze voor jou een functie hebben, maar nu je ze zo in dezelfde stijl als de rest van de site hebt en ze ook nog op meerdere plaatsen geplaatst hebt, lijkt het geheel één grote reclamefolder.

maar da's allemaal maar mijn mening ;)

[edit] in het linkermenu breken soms wat woorden af bij de menurand, en ik zou op je hele site de menubalk bovenin laten staan zoals hij op de homepage staat. En de "home"-button mag wat meer in de huisstijl :)

jacobdb 20-03-2010 17:03

je moet wat opschonen zie ik. zoekbalken steken uit. (is heel lelijk) maar hij is een heel stuk beter dan eerst. je gaat de goede richting uit. keep up*O* (PS ik weet niet hoe schoon jouw html code is. maar sommige dingen laat hij bij mij blijkbaar niet zien)

Informatie 20-03-2010 17:04

Oke, dankje.
Naar de rand zal ik nog wel kijken, en zou het helpen als de witte tekst wordt vervangen door een lichte kleur grijs?
En qua de spelling, daar heb ik me nog niet erg mee bezig gehouden, dit was even snel gedaan.
En aan het laatste ga ik niet zoveel doen want van alles dat ik geprobeerd heb staat dit toch het beste.

Maar nog maals bedankt voor je reactie;)

Informatie 20-03-2010 17:05

Citaat:

jacobdb schreef: (Bericht 30310747)
je moet wat opschonen zie ik. zoekbalken steken uit. (is heel lelijk) maar hij is een heel stuk beter dan eerst. je gaat de goede richting uit. keep up*O* (PS ik weet niet hoe schoon jouw html code is. maar sommige dingen laat hij bij mij blijkbaar niet zien)

Zoals welke dingen? dan kan ik het aanpassen, en met die balken ben ik idd nog niet klaar, dit vind ik zelf ook heel erg lelijk.

Jij ook bedankt;)

Informatie 20-03-2010 17:07

Citaat:

ganralph schreef: (Bericht 30310737)
[edit] in het linkermenu breken soms wat woorden af bij de menurand, en ik zou op je hele site de menubalk bovenin laten staan zoals hij op de homepage staat. En de "home"-button mag wat meer in de huisstijl :)

Dit is ook de bedoeling:P
Maar voor ik elk script aanpas wil ik eerst dat dit script 100% klopt.

ganralph 20-03-2010 17:11

Citaat:

Informatie schreef: (Bericht 30310751)
Oke, dankje.
Naar de rand zal ik nog wel kijken, en zou het helpen als de witte tekst wordt vervangen door een lichte kleur grijs?

ik zou de tekst wit-op-zwart laten, maar dan een donkerdere achtergrond (ipv wit) kiezen. het is nu een beetje alsof je naar een donkere afbeelding kijkt, en dat er van de zijkant een felle lamp in je ogen schijnt. de tekst moet je dus absoluut niet donkerder maken.

succes!

Informatie 20-03-2010 17:34

Citaat:

ganralph schreef: (Bericht 30310767)
ik zou de tekst wit-op-zwart laten, maar dan een donkerdere achtergrond (ipv wit) kiezen. het is nu een beetje alsof je naar een donkere afbeelding kijkt, en dat er van de zijkant een felle lamp in je ogen schijnt. de tekst moet je dus absoluut niet donkerder maken.

succes!

Vind je dit al beter?

jacobdb 20-03-2010 17:38

kwa lezen al een hele verbetering. de layout is ook verbetert met de menutjes boven. alleen vindt ik de achtergrond die je hebt gekozen(het witte vlak waar de tekst in staat) te fel. kun je daar een andere kleur voor gebruiken misschien.

Informatie 20-03-2010 17:41

Hoe bedoel je dit?
Ik snap t niet helemaal.

Informatie 20-03-2010 18:12

En weten jullie hoe ik de witte balken (in het linker rijtje) korter kan maken?
Kan ik hier iets inzetten?
<input type="text" name="from" />

<input type="text" name="from" width="60px" /> werkt niet.

freyk 20-03-2010 20:03

Citaat:

Informatie schreef: (Bericht 30310706)
..ik bedoel geen informatie want daar moet ik nog mee aan de slag

Daar moet je nog erg veel aan veranderen, want anders ben je weer een van de zoveelste dat bekende informatie op zijn site plaats.

Informatie 20-03-2010 20:07

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 30311255)
Daar moet je nog erg veel aan veranderen, want anders ben je weer een van de zoveelste dat bekende informatie op zijn site plaats.

Tuurlijk!
Maar eerst wil ik de site zelf goed werkend hebben, dan kan ik veel makkelijker goeie informatie toevoegen

boet 20-03-2010 20:16

Bij "Website maken" staat het linker-menutje een beetje door elkaar ;)

Informatie 20-03-2010 20:34

Citaat:

boet schreef: (Bericht 30311311)

Klopt;) daarom heb ik ook een heel ander script gemaakt zoals bij de startpagina.
Straks ga ik die layout overal gebruiken.:)

rens.. 20-03-2010 22:57

Ik vind het goedkoop overkomen... Ik weet niet precies waarom ik denk de kleuren
Het menu vind ik heel mooi, goede kleurkeuze daar.
Misschien minder donkerblauw en zwart en meer lichte kleuren ;)

kikaa. 21-03-2010 11:43

Het menu is inderdaad mooi.
Het ziet er allemaal veel beter uit vergeleken met de vorige keer! (y)

Informatie 21-03-2010 11:49

Dankje!

Informatie 21-03-2010 11:51

Citaat:

boet schreef: (Bericht 30311311)

Aangepast;)

Citaat:

jacobdb schreef: (Bericht 30310747)

Aangepast;)

Citaat:

ganralph schreef: (Bericht 30310737)
ik vind het zwart/wit-contrast te groot. witte tekst op een zwart vlak maakt een site donker, waardoor je ogen zich daaraan aan gaan passen. als je nu - zoals jij doet - nog een felle witte rand om het zwart heen hebt, dan is dat heel vermoeiend en onplezierig voor je ogen.

ook moet je (nog steeds) even naar je spelling en grammatica kijken. taalfouten zijn slordig en maken een site minder serieus in de uitstraling.

ten slotte vind ik google ads ontzettend lelijk (op elke site overigens). ik snap dat ze voor jou een functie hebben, maar nu je ze zo in dezelfde stijl als de rest van de site hebt en ze ook nog op meerdere plaatsen geplaatst hebt, lijkt het geheel één grote reclamefolder.

maar da's allemaal maar mijn mening ;)

Aangepast;)

Nu vind ik de layout redelijk klaar en kan ik verder met informatie:D

Afwezignummer2 22-03-2010 17:40

De achtergrond mag van mij wel wat minder, het maakt de site zo druk!:p

De kleur zwart vind ik te druk, heb ik liever wit gehad, maar het lijkt zo dan wel weer voller.

Nette site!

ganralph 22-03-2010 18:58

ziet er echt een stuk netter uit zo (y)

Pimoes 22-03-2010 22:29

ziet er best netjes uit (Y) staat trouwens ook nuttige info op

kikaa. 23-03-2010 10:30

Misschien kan je nog wel de kleuren van het gastenboek veranderen?

Informatie 23-03-2010 12:29

Citaat:

kikaa. schreef: (Bericht 30318350)

Inderdaad, deze zijn echt lelijk, als ik weer thuis ben ga ik het aanpassen.

En iedereen die al heeft gereageerd bedankt voor jullie commentaar!

Informatie 24-03-2010 15:27

Citaat:

kikaa. schreef: (Bericht 30318350)

Dit is nu aangepast!;)

kikaa. 24-03-2010 16:25

Beter zo! (Y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.