![]() |
Gitaar vraag de F
Ik heb eigenlijk nu maar één vraag..
welk akkoord klinkt hetzelfde als de F.... Of bestaat die niet :S mja ken je er een plz tell me.. misschien met een plaatje erbij ofso.. Thnx |
Welk akkoord hetzelfde klinkt als de F? Geen enkele. :P Je vraagt dit zeker omdat je moeite hebt met barré?
|
Citaat:
Ik vind het ook gewoon de pijnlijkste die er bestaat :mad::o |
In een F-akkoord zitten de noten F, A en C. Dus je zou een andere manier kunnen zoeken om die drie noten tegelijk te spelen, of er desnoods een weglaten. Of gewoon verder oefenen op de barré-F. Persoonlijk raad ik het laatste aan.
|
Citaat:
...letterlijk :P iig, wat je kan doen is je gitaar opnieuw laten afstellen dat je actie wat lichter word je kan ook op wat lichtere snaren gaan spelen, dan word het ook al wat makkelijker als je een super licht spelende accoustische gitaar wilt kan ik je een ovation aanraden,die zijn nagenoeg identiek aan een electrische gitaar ps:als je dit hebt met je electrische doe je het gewoon verkeerd :P |
Het slimste is om eerlijk te zijn gewoon die F ff onder de knie te krijgen want geloof me als je dat akkoord niet kent dan gaan de Genre's Rock Metal Klassiek (en nog een hele hoop andere) niet voor je open! Dus doe gewoon je best je komt er echt wel;)
|
Citaat:
|
Citaat:
duurdere accoutische spelen over het algemeen wat lichter ovations zijn geweldig op dit gebied ;) en klinken geweldig door hun ronde achterkant |
Het f akkoord kun je ook makkelijker spelen:
http://easyguitarsongs.today.com/fil...sy-f-chord.gif Dat doe ik iig soms, omdat het net iets makkelijker is dan een volledige barre. En akoestische gitaren spelen standaard zwaarder dan electrisch. Ik heb zelf D'Addario EFT15 (extra light, semi-bright tone, polished) op mijn akoestische gitaar gezet, zodat hij wat makkelijker speelt en je minder bijgeluiden hoort. |
Totdat je barré echt kan kan je 'm inderdaad gewoon spelen zoals ******** al zegt.
|
Laatst heb ik mijn akoestische gitaar overigens ook een halve stap lager getuned. Dus Eb, Ab, Db, Gb, Bb, Eb.
Veel nummers zijn namelijk al in deze tuning en een bijkomend voordeel is dat er net iets minder spanning op de snaren zit, waardoor ze makkelijker spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
hey,
de 'alternatieve' F heeft ******** al gegeven! daar ben ik zelf ook mee begonnen. gewoon oefenen en kracht opbouwen in je vingers. net als dat je met de open akkoorden in het begin -waarschijnlijk!- blaren had, zijn barré's pakken ook gewoon iets wat je moet leren en hoogstwaarschijnlijk niet meteen kunt. succes! |
Citaat:
ik heb mijn grepen geleerd om een gitaar waarbij je de greep van hercules nodig had om daar een beetje goede akkoorden uit te krijgen(MET 1.2 snaren), maar als je elektrisch gaat spelen zal dat je enorm helpen. als je het fout aanleert zal het zeer moeilijk zijn jezelf te dwingen om alles weer ''goed'' te krijgen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |