![]() |
En Fin
En Fin
En toen was het over- gestoken, je keek niet meer om, of dat zei je maar ik zag je tussen je wimpers gluren naar wat je blik ook maar vinden kon van mijn huid, je verleidde me met je verdriet, mijn schuld vergroot door het glas van je tranen. Het deed je dingen anders zien, mijn gezicht opeens niet langer mooi maar vol bedrog, of zo hield je jezelf voor. Want recht mijn waarheid in de ogen kijken was onmogelijk, het zuur van verloren tijd brandde zich door je pupil en zo verwrong jij je tot de nar van mijn koninkrijk; je beeldde alles uit, deed na hoe ik fout op fout stapelde en hoe het einde van ons bij mij begon. Ik kan enkel hopen dat je gerechtvaardigheid je verder brengt dan de liefde die ik je zo vrij en onbezonnen schonk. |
Jeetje, erg mooi!
|
Ja, ik vind het ook erg goed :) Ik dacht eerst dat je misschien iets meer metaforen of zo zou kunnen gebruiken, maar aan de andere kant vind ik die concrete beelden juist erg mooi, en het beeld met die nar juist wat minder. Ik vind 'of dat zei je' en 'of dat hield je jezelf voor' erg goed, het geeft zo goed aan dat de liefde is misgegaan, dat er geen vertrouwen meer is.
|
Dank voor de reacties. :) Dit was een van die zeldzame gedichten die zichzelf schreef.
Vogelvrij, gewoonlijk gebruik ik inderdaad meer metaforen/abstracties in mijn gedichten. Dit gedicht is concreter geworden omdat het ook n.a.v. een concrete situatie is geschreven. Voor mij past de nar goed, de "je" verlaagd zichzelf tot een tragi-komisch figuur waarvan je niet weet of je erom moet lachen of huilen. Het is goed om te weten dat anderen schoonheid kunnen vinden in de verwoording van mijn ellende. :) Zo is alles weer iets tot nut.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |