![]() |
Geloof een privezaak?
Wat vinden jullie?
Moeten gelovigen hun geloof voor zichzelf houden? Of juist niet? Greetz, Soldaat14 |
Vanzelfsprekend wel.
|
Ze moeten niets. Naar mijn mening hoeven ze 't niet bekend te maken, maar ze hoeven er ook niet over te zwijgen.
|
Citaat:
|
Ze hoeven het niet te verbergen, zolang ze hun geloof maar niet aan anderen opdringen of er speciale rechten/privileges aan willen ontlenen.
|
je moet het zien als een natuurlrechtelijke verbintenis, er is aanbod/aanvaarding maar er is geen afdwingbaarheid
|
Citaat:
|
Beter houden ze het niet prive, want anders kunnen mensen niet hun( goede) mening geven en hun overtuigen dat ze niet gelijk hebben:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Net zo privé als de kleur van je muren in je huis. Je mag er best over beginnen, je mag het iemand zelfs aanraden. Maar als de ander aangeeft een andere kleur leuker te vinden moet je daar respect voor hebben en niet je eigen muurkleur gaan opdringen aan iemand die misschien wel een heel ander huis en een heel andere inrichting heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is net als ontkenning en bekenning, iemand die iets ontkent dat er het er niet is, betekent niet dat het er niet is. haha je hebt gelijk dus |
Ah joh mensen vertellen me zoveel dingen die ik niet wil horen dan kunnen ze ook wel vertellen welke van de verzonnen vriendjes hun lievelings is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |