![]() |
Moet ik gewoon mezelf zijn?
Ik vind een meisje leuk, maar moet ik gewoon mezelf doen of moet ik meer flirterig gaan gedragen? Ik vind dat heel moeilijk, ik heb het gevoel dat wanneer ik mezelf ben dat we dan te snel gewoon 'vrienden' worden. Weet iemand wat ik moet doen?
|
Kan je ook jezelf zijn en wel aangeven dat je meer in haar ziet dan alleen vrienden? Kan je jezelf zijn en haar in haar ogen kijken, complimentjes geven, mee uit vragen?
Ja dat kan je wel. :) Je moet geen dingen zeggen die je niet meent en die je niet zelf bedenkt, ook geen andere persoonlijkheid aannemen dan normaal, niks forceren, gewoon 'jezelf' zijn maar dan van je "hoi ik wil je vriendje wel zijn" kant laten zien. En misschien moet je die nog ontdekken maar dan kom je daar ook wel achter! |
Citaat:
Ik vind het ook moeilijk om met haar te flirten, sinds je het ook niet altijd over onderwerpen hebt waarbij je makkelijk kan flirten. |
Die onzekerheid is ook een deel van 'jezelf zijn'. Stel je emotioneel helemaal open voor die persoon en laat gewoon zien dat je het soms ook niet weet, niet weet wat te zeggen etc. Kwetsbaar opstellen is niet slecht, je krampachtig er uit proberen te redden is wellicht erger.
Volgens mij kan de boodschap dan niet duidelijker zijn en ja, kijk afgewezen worden kan altijd, dat kun je niet echt vermijden. Je kunt er wel veel van leren. En als er wel wat uitkomt is het natuurlijk heel mooi :) |
Citaat:
Ik probeer het al wat beter onder controle te houden, ik merk dat ik me al iets minder gespannen voel en beter op me gemak, ik blijf proberen te zelf te blijven! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |