![]() |
Rijnlands Lyceum Oegstgeest
Hallo,
Over een jaar gaan wij verhuizen naar Leiden (of iig daar in de buurt), en dan moet ik natuurlijk ook een nieuwe school uitzoeken. Ik doe op het moment TVWO, en daar wil ik dan ook graag mee doorgaan. Nou had ik even gegoogled en ik kwam uit op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest. Nou wou ik van jullie weten of dat wat is, en eventueel natuurlijk nog over andere TVWO scholen in (de buurt) van Leiden. Alvast bedankt, |
Laat je ouders fijn je school uitzoeken, je bent 12. Ze kunnen het vast beter kunnen beoordelen.
|
Ik kan niks zeggen over de school zelf, maar ik woon in Oegstgeest en het is een erg relaxt dorp en de school ziet er netjes uit.
En volgens mij kwam ik ooit op youtube een filmpje tegen van een schoolmusical van hun. Ze deden de driestuiversopera. Een school die een opvoering doet van Brecht heeft bij mij al een streepje voor. @Mr.Mark: Natuurlijk zijn het de ouders die de uiteindelijke keuze maken, maar als boet alvast kan rondkijken op andere scholen kan hij voor zichzelf beslissen waar hij zich het prettigst voelt. Het is toch fijn als je die keuze hebt, ipv dat je zonder inbreng op een school wordt geplant waar je je niet thuis voelt? |
Even wat links van andere scholen in Leiden:
Visser 't Hooft Lyceum Bonaventura College Zelf op het Visser gezeten en moet zeggen dat het gewoon een zeer goede school is |
Ik zit erop en doe TTO (6VWO nu). Ik kan zeggen dat ik erg tevreden ben. Goede docenten, erg goede organisatie, en het TTO is ook gewoon goed geregeld. Er is nog nooit iemand gezakt voor het IB English A2 examen, en ze geven al 17/18 jaar TTO. Leuke reizen, de TTO klassen gaan zowel in de tweede als in de derde klas naar Engeland, en in de vijfde heb je ook nog een reis, waarbij ik naar Venetïe ben gegaan met muziek. We hebben een 75 minuten rooster, wat ik zelf (en met mij eigenlijk alle andere leerlingen) erg prettig vind.
De schoolmusicals zijn ook een lange traditie, en erg leuk. Ik heb zelf ook meegespeeld in de Driestuiveropera. Mijn broertje zit op het Visser 't Hooft in Rijnsburg, en daar hoor ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen over. M'n ouders hadden hem achteraf absoluut op een andere school gedaan. Het schijnt in Leiden wel beter te zijn overigens, maar daar kan ik niks over zeggen. Als je specifieke vragen hebt: ik beantwoord ze graag. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |