![]() |
stemmetjes
ik hoor allemaal kleine stemmetjes in mijn hoofd. ik word er helemaal gek van. wat kan dat zijn, en hoe kan ik dit oplossen?
|
Ik denk dat je daarvoor professionele hulp nodig hebt.
MVG, 'Enck |
Stemmetjes horen wijst op akoestische hallucinaties. De differentiaal diagnose hiervoor loopt zeer uiteen: MINT:
MENTAAL: Schizofrenie, Depressie met psychotische component, bipolaire stoornis, angststoornissen INTOXICATIE en INFLAMMATIE: Alcohol, Cannabis, LSD, bromisme, amfetaminen, encephalitis, intracraniaal abces en syfillis. Het kan ook wijzen op idiopathische stoornissen zoals epilepsie, preseniele dementie en arteriosclerose. NEOPLASMA: hersentumoren TRAUMA: hersenschuddingen, hersenbloedingen, schedelfracturen. Dit zijn niet alle mogelijke oorzaken en het is ook niet de bedoeling om je bang te maken. Je weet denk ik zelf het best of je middelen gebruikt. Dit is de meest voorkomende oorzaak. Het beste kan je inderdaad naar de huisarts als je er echt "gek van wordt." |
L&G -> psych
|
Ik denk dat wij hier als scholieren en studenten weinig hulp kunnen bieden bij zulke problemen. Als je daadwerkelijk stemmetjes hoort in je hoofd kunnen wij je alleen dringend aanraden om daarmee naar de huisarts te gaan en hem/haar zo goed mogelijk uit te leggen waar je last van hebt. Voor de rest is het vrijwel onmogelijk om op basis van jouw startpost precies te kunnen vertellen wat er aan de hand is, laat staan een diagnose te geven. Blijf er dus niet alleen mee zitten maar vraag je huisarts/ouders om hulp.
|
helemaal wat nijn zegt!
|
Citaat:
|
Heb ik af en toe ook na LSD of paddo's, gaat vanzelf over.
Zoniet -> laat iemand even in je geesteswereld wroeten en hoop dat die er wat mee kan |
Spreek af dat ze alleen op bepaalde momenten mogen spreken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |