![]() |
ouders
Ik heb dus moete overzitte dit jaar wegens een diepe depressie, ga nu naar de 3e, en me ouders willen me naar een katholieke strengere school sturen, omdat ze denken dat ze daar "je studies beter opvolgen" (ik citeer jah...) Ik zie al m'n vrienden dan niet meer ("Je maakt nieuwe vrienden..." :rolleyes: ) en ik zie dat dus als een uiting van het feit dak nooit op eigen benen ga kunnen staan. Ik kan volgens hen niets goed doen, kmaak constant ruzie met ze,...ik bedoel...ze begrijpen me niet. Ze willen niet horen dattet mede door hen komt dak uperhaupt héb moete dubbele....help....
|
Kan wel zijn cryptic, maar de meeste 14 jarige zijn echt geen kleine kinderen meer!
En als je je ouders wilt bewijzen dat je wel gewoon door kan gaan op deze school, gaat dat het beste door het op een volwassen manier aan te pakken. Probeer dus schreeuwen, huilen, schelden, zeuren e.d. te vermijden en bedenk van te voren wat je gaat zeggen. Probeer een serieus gesprek met ze aan te gaan en stel je zelfverzekerd op. Gooi er een hoop argumenten bij en manipuleer ze. Ik heb als kind (als 9 jarige ofzo) zo een hoop dingen voor elkaar gekregen bij mn ouders, omdat een oudere vriendin me had geleerd hoe je dat moest aanpakken.. En als het niet lukt en je ouders denken je gewoon naar een andere school te kunnen doen zonder naar jou te luisteren en aan jou te denken, zou ik in een stil (of luidruchtig?) protest gaan.. maarja dat ben ik :D |
Citaat:
|
Ik weet niet of jouw ouders het gewend zijn, of jij.
Maar wat ik altijd doe bij een beslissing van mijn ouders waar ik het niet mee eens ben... pak ik alle argumenten van dat onderwerp bijeen, en mogelijke uitkomsten. En noem ze op bij mijn ouders, om ze hopelijk te kunnen overtuigen. Ik hoop dat dat gaat lukken bij jou als je dat wil doen, sterkte... :( |
kindertelefoon oid proberen, suc6 :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44. |