![]() |
Levenslijn
Welkom op mijn TopicBundel
Ik wil jullie vragen om te reageren op mijn gedichten. Geef maar kritiek, complimenten of tips. Daar leer je alleen nog maar van. Wil je als je reageert op één gedicht even: Gedicht (nr) + titel in het vet!\ Zo: Gedicht 1: Liefde Gedicht 1 : Liefde Liefde Liefde ben jij Jouw ogen kijken naar mij Het voelt goed om bij jouw te zijn Want bij jouw kan ik mezelf zijn Liefde Liefde ben jij In mijn hoofd denk ik: "Nu moet ik het doen" Ik geef je spontaan een zoen Liefde Liefde ben jij Je ziet je gewoon samen met mij Daarvan word ik heel erg blij Ik denk "Ik wil je nooit meer kwijt!" Dan zie je een stik jaloerse meid Ze wou mij misschien hebben Dan heeft ze heel erg pech! Want ik bepaal mijn eigen weg Liefde Liefde ben jij Gedicht 2 : Leven Leven is hier & nu Niet veder denken dan nu Is dit nou wat ik wil Of is er iets dat ik veranderen wil? Leven is keuzes maken Goed of kwaad Heb jij misschien goede raad Wat moet je doen is de vraag Wees wel snel, anders heeft iemand je bij je kraag Leven, is dit nu wat ik wil Kan ik dit wel aan Kan ik wel zo veder gaan Verdriet hebben lucht soms veel op Dus zet hem op Verdriet is soms Soms heel vaak dan is het weer eens raak Soms heb je het helemaal niet Dat is al je eens geniet Maar zit je in een dip En blijf je sip Wat maakt je nou blij Nu een tip van mij: Draai vrolijke muziek Of leef je uit met mozaïek Leven, gaat het nog lang door Wil ik het wel Dat het nog zo lang gaat Maar wees gerust Er komt altijd weer rust Woedend zijn is ook niet fijn Soms doet het alleen maar pijn Maar wees gerust Je woede is snel weer uitgeblust Vrolijk zijn Wil je dat niet altijd zijn Je kan het proberen Maar dat zal je wel bezeren Wat ben ik dan wel Daarmee zit je in de knel Lief, aardig, groot of klein Het kan me niet gek genoeg zijn Vraag het gewoon Iedereen vind het heel gewoon Sommige denken Het duurd nog uren Dat zal je nu bezuren Want wat ik nu vertel Is een stukje uit mijn leven in de knel |
Hoi. Ten eerste: Welkom op Scholieren.com en ook op Dansen Op Papier! *O*
Mag ik vragen hoe oud je bent? Je gedichten zijn op zich mooi, maar (en daarom vroeg ik hoe oud je was) ze gaan over dingen waar al hééél vaak over geschreven is. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn eerste gedichten ook over 'het leven' en 'de liefde' gingen. Dat is ook helemaal niet erg, het is juist een goed begin! Zoals ik al zei zijn je gedichten dus een beetje cliché. Waar ook uit blijkt dat je een beginnende dichter bent, is het feit dat je rijm heel vaak geforceerd is. Gedichten hoeven niet te rijmen! Hier op het forum zijn er genoeg gedichten (bijvoorbeeld in het Kettingreactietopic) waar je kunt zien dat gedichten niet hoeven te rijmen. Ik zou je willen aanmoedigen om vooral door te gaan met dichten, want deze gedichten zijn goed en oefening baart kunst! (<wat een cliché :p) |
Zal ik toch maar even zeggen: Ik ben 13. Ik heb er nog 1. Zal ik er zo opzetten.
|
Gedicht 3: De Zoen
Zoenen Zoenen doe je nooit alleen Je doet het met zijn 2 Dus niet met meer of minder Ik zou het niet doen Want dan ben je een gigantische oen Heb je ooit een kus gehad Of zat je er allang op te wachten Met smart Zoen alleen diegene, die jij wil Niet met iemand waar je niet mee wil Zoen alleen als je het beide wilt Zoenen is niet voor de gein Als je elkaar leuk vind, Is het alleen maar fijn Maar waar? één op je wang één op je mond Die héél per ongeluk te ver open stond? Nou ja, wat maakt het uit? Want mijn gedichtje is al weer uit! |
@ Polleke21: het is niet de bedoeling dat je je gedichten plaatst in andermans topic, dus voor kritiek op jouw gedicht kan je het best een eigen topic aanmaken.
|
sorry! ik kom hier voor het eerst;)
|
Gedicht 4 : 1 April
1 April Kikker in je bil Je kent de dag 1 april Een dag die ik overleven wil Grapjes, om alles & iedereen Wie maakt er nou geen één? Natuurlijk trap je er ook wel eens in Sta je gelijk weer in de min Want is de foolsday weer in het land Schud iedereen de grapjes uit de hand Dus let je goed op! Voor je het weet is het een mop 1 April Kikker in je bil Gedicht 5 : Dood Er gaat wel eens iemand dood, Dat legt de waarheid bloot Elke seconde, 1 mens dood Dan staat iedereen met zijn tanden bloot Je oma, je opa, je beste vriend De dood, die heeft niemand verdient Je mag treuren, wat je wil Je word vanzelf weer blij, en dan geef je een gil Niemand keert terug uit de dood Kom het maar gebeuren, dan bevolking veel te groot |
Ik post tijdelijk geen gedichten wegens prive-reden.
Ik hoop snel weer te kunnen plaatsen. Sandbak |
Ik ben er ook weer eens:)
|
Hoi, jou ken ik niet. Heb je nog nieuwe gedichten?
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56. |