![]() |
strafbaar of niet? (seks met een minderjarige)
Heb ik een probleem of niet? Weet iemand of ik strafbaar ben of niet? Het zit zo.
Ik ben een jongen van 18 jaar wordt binnen 2 maanden 19 jaar en heb een relatie van 1jaar en 3maanden met een meisje van 16 jaar ook binnen 2 maanden 17. Haar ouders hebben altijd tegen mij geweest en zijn nu van plan om naar de politie te gaan en klacht tegen mij in te dienen wegens seksueel contact met een minderjarige. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik woon in België, dus liefst iets over de Belgische wetgeving. Alvast dank. |
--. Geld & Recht, want rechten enzo.
|
Ik kan je vertellen, maak je geen zorgen. In belgie is het strafbaar als je inbreuk pleegt tegen haar wil
Ik las even dit; Seks met minderjarigen. Seksueel contact met een kind beneden de twaalf jaar is zonder meer strafbaar. Ook contact met een jongere tussen de twaalf en zestien jaar is strafbaar maar de politie komt volgens het geldende recht alleen in actie als aangifte wordt gedaan en een klacht wordt ingediend door de jongere, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming. Het is immers niet de bedoeling dat een jongen van zeventien die met zijn vriendinnetje van vijftien naar bed gaat, wordt vervolgd. Strafbaar is de volwassene die seksueel contact heeft met een minderjarige die afhankelijk van hem is: bv. een vader met een dochter of een leraar met een leerling. http://www.hulporganisaties.be/pages...lng=nl&Id=1392 Alleen, het is afhankelijk van het meisje of ze aangfite doet of niet. Overigens, weet het niet zeker |
Ik kan je niet helpen, heb alleen verstand van het Nederlandse strafrecht.
|
nou, fijn om te weten:)
|
Citaat:
|
Ja, maar de ouders willen aangifte doen, niet het meisje. Of begrijp ik het nu verkeerd?
|
Citaat:
Als het meisje wel aangifte zou doen, dan zou er een derde getuigenverklaring liggen (verklaring slachtoffer = getuigenverklaring) en zou veroordeling nog makkelijker zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ongeacht of het in theorie strafbaar is of niet, denk ik dat ook in België er weinig gedaan wordt met een aanklacht van de ouders als het gaat om vrijwillige seks met een twee jaar ouder vriendje.
|
Citaat:
|
Inderdaad. Bovendien, als ze dit toch door willen zetten en het tot een strafzaak willen brengen, is de kans iets te groot dat ze een rechter tegenkomen die het in zijn geheel niet waardeert dat overbezorgde ouders het recht gebruiken om de relatie van hun dochter te ruïneren.
|
Citaat:
Dus denk ik dat je niet zorgen hoeft te maken : ) |
belgie weet ik niet maar in nederland is het zo dat een relatie hebben met een minderjarige idd verboden is, maar ik ken iemand van 18 die verkering heeft met iemand van 17 dat zou dan toch niet meteen betekenen dat die verkering uit moet en weer aan als zij ook 18 is??
lijkt me geen problemen geven en tsja schoonouders zijn nou eenmaal niet de aardigste mensen i know |
Citaat:
Het is een klachtdelict |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |