![]() |
van school veranderen in havo 5
Hallo allemaal,
Ik ben Roy woon in Haarlem en wil graag van school veranderen, op het moment zit ik op havo 5 en het gaat eigenlijk best wel slecht. Ik probeer toch nog wat van mijn examens te maken zodat ik misschien nog slaag, maar wil ook weten wat ik moet doen als ik niet slaag. Nu heb ik besloten, mocht ik zakken, dat ik havo 5 niet meer op deze school ga doen. Ik vind deze school gewoon erg slecht en wil graag naar een andere school in de buurt. Alleen heb ik begrepen van mijn medeleerlingen dat het bijna niet mogelijk is om zoiets te doen op havo 5, nu was mijn vraag aan jullie of ik eigenlijk wel aangenomen wordt op die andere school waar ik heen wil als ik na mijn examens mij daar aanmeld voor havo 5? Alvast bedankt, Roy |
Je kan het vavo proberen. Dat staat voor: voorgezet algemeen volwassen onderwijs. Daar kun jij gewoon in 1 jaar je havo diploma halen, en zelfs vakken apart nemen. Dus stel dat je voor vak a, b, c en d slaagt, maar voor vak e niet, dan hoef je alleen vak e op het vavo opnieuw te doen.
|
Het probleem is dat dat nou juist het laatste is wat ik wil, ik wil absoluut geen vavo doen. Ik wil gewoon naar een normale middelbare school hier in de buurt. Het is niet zo dat ik voor maar 1 of 2 vakken slecht sta.
|
waarom persee geen vavo? dat het volwassenonderwijs heet wil niet zeggen dat er volwassenen op zitten :P
gemiddelde leeftijd is ongeveer 17 tot 20 jaar. en al slaag je maar voor 1 of 2 vakken wel, dan hoef je die iig niet over te doen op de vavo. |
Idd waarom geen vavo?
Gewoon doen, zit je misschien 2 dagen op school en voor de rest kan je chillen. :) |
Nee het gaat niet om de leeftijd van de medeleerlingen ofzo, het is meer dat ik slechte dingen over vavo heb gehoord en het absoluut niet zal overwegen. Daarom wil ik gewoon naar een normale middelbare school en gewoon normaal mijn havo diploma halen. En daarom was mijn vraag of ik nou wel aangenomen word als ik 5 havo op een andere school wil doen? (aangezien het niet vaak voorkomt dat iemand dit doet)
|
Haha, alsof je niet normaal een diploma haalt via vavo.
|
Volgens mij moet dit wel kunnen. Je cijfers neem je gewoon mee (die meetellen en die je in klas 4 hebt gehaald)
|
Hee..
ik had even een vraag.. ben je ook geslaagd? en zo niet, ben je ook naar een andere school? en kan dat wel gewoon? Gr |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05. |