![]() |
Interessant persoon Londen
Hoi!
Ik zit in de 3e van het Voortgezet Onderwijs, en wij gaan binnenkort een week op schoolreisje naar Londen. En nou moeten wij daar informatie bij betrekken. Zo ook voor geschiedenis. Zelf hadden we al wat opgezocht over George III. Maar dat bleek een heel saai persoon te zijn, met allemaal moeilijke gebeurtenissen. Dit zijn een paar leerdoelen voor Geschiedenis: - Ik verdiep mij in een recent of historische gebeurtenis van Engeland - Ik verdiep mij in een recent of historisch persoon uit Engeland - Ik verdiep mij in een bepaalde plek van Engeland. Hebben jullie ook tips welke persoon/gebeurtenis/plek wij zouden kunnen kiezen? Ik vind het zelf nog al moeilijk om dat uit te kiezen, omdat het vaak heel ingewikkeld is. Dus iets makkelijks zou wel fijn zijn :) |
King Arthur?
die dude waar de legende van Robin Hood op gebaseerd is? |
derren brown is daar geboren, kan je het lekker over james braid en masmer gaan hebben, zeker pluspunten voor de creativiteit.
|
king arthur is wat lastig denk ik, aangezien niet eens zeker is of die wel echt bestaan heeft
henry VIII is mischien nog wel te doen, behoorlijk beroemd dus info vinden is geen probleem, en ook nog wel een intressant figuur(met zn vele vrouwen, scheidingen en een paar vrouwen die 'ie ter dood liet veroordelen, en hij richtte de church of england/anglicaanse kerk op) |
Supper bedankt voor jullie reacties :)
Hier kunnen we wel wat mee. Ik had laatst iets gehoord, over een koning die uit Duitsland kwam, en die werd koning van Engeland. Maar toen hij voor het eerst in Londen kwam, maakte hij een boottocht langs te Theems, met muziek enzo. Ja ik weet het, een hele vage omschrijving, maar weten jullie toevallig ook wie die Koning was? |
Was dat niet Willem II?
King Arthur heeft trouwens nooit bestaan, dat is een Arthurepiek en die zijn fictief ;) Je zou trouwens ook Shakespeare kunnen nemen? |
Willem II (de stadhouder) is inderdaad koning van Engeland geweest.
Misschien is Guy Fawkes (rond 1605 in Londen) wel leuk. Het is recent en tegelijkertijd historisch. Om je een beeld te geven de film V for Vendetta is op hem gebaseerd. Hij was een Britse militair die het parlement wilde opblazen. Helaas is hij betrapt. Toch vieren ze het elk jaar nog op the fifth of november. Citaat:
|
Ik had even wat over Willem II opgezocht, maar ik kon nergens vinden dat hij Koning van Engeland is geweest. Wel dat hij in Engeland gestudeerd heeft, maar verder niets..
|
Harald of Willem the Conquerer.
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_III_van_Oranje Willem II trouwde met de dochter van de koning van Engeland waardoor zijn zoon (Willem III) uiteindelijk aanspraak kon maken op de troon. |
Jack the ripper
|
Citaat:
|
Ik ben er achter wie nou die man uit Hannover was! George I :P
Ik al zoeken op George II en George III. Maar uiteindelijk hebben we gekozen voor Elisabeth I Die is echt interessant :y |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55. |