![]() |
Motivatie studenten ---- vraag aan jou!
Vindt jij studenten gemotiveerd?
Zo nee, waarom zijn ze volgens jou niet gemotiveerd en wat zou er in NL (of elders) moeten veranderen om de motivatie te verhogen? Zo ja: bedankt voor je antwoord! (bij nee natuurlijk ook maar hier geen verdere toelichting nodig) Bvd, NaamNaamNaam |
ik denk dat er onder veel eerstejaars studenten een "zesjescultuur" hangt omdat de meeste nederlandse opleidingen geen minimum cijfer vragen als gemiddeld eindexamencijfer bij toelating tot de universiteit (als t maar een voldoende is; geneeskunde etc. uitgezonderd) terwijl dit in het buitenland (engeland, amerika)... wel zo is. Dit zou misschien invloed kunnen hebben op de motivatie van studenten? (om te studeren?... zo van "ik ga wel ff die bachelor halen", maar ondertussen elke dag feesten...
Niet dat alle nederlandse studenten zo zijn hoor, enkel een deel daarvan. ik denk dat het feit dat je in 1.5 jaar je propedeuse moet hebben gehaald helpt om gemotiveerder te zijn.... maar grotendeels hangt motivatie af van de student zelf en in hoeverre die geinteresseerd is in de studie. |
Citaat:
Als ze de studiefinanciering afschaffen net zoals de OV kaart komt denk ik bij een groot deel van de studenten wel het (goede) idee dagen dat het tijdens studeren niet alleen maar draait om bier drinken en dat je best mag betalen voor je studie, het is nou eenmaal een investering en je gaat er later veel meer geld van verdienen dus zo gek is het afschaffen nog niet (y) |
OV kaart is juist super handig ! weet je hoe duur treinen is...
|
idd, studeren is niet gratis ;)
maarja OV is misschien iets te handig, maar stufi mogen ze hebben van mij, als ze het zo graag willen weg bezuinigen :P |
Ligt eraan waar, kunstacademiestudenten zijn supergemotiveerd (Y) Studenten Engels weer minder. Nederlands behoorlijk :)
|
Dankje voor jullie antwoorden, k weet genoeg!
|
haha, opdracht van school??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |