Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Pim Fortuyn laat van zich horen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1798401)

Fortuynist 07-04-2010 22:41

Pim Fortuyn laat van zich horen

Voor wie interesse heeft en niet bol staat van de vooroordelen, het volgende bericht:

Boek: Luisteren naar de andere wereld, wat Pim Fortuyn bedoelde.

´Zo’n slap zootje als nu in Den Haag zit heb ik nog nooit gezien.
Zelfs de politici poepen in hun broek van angst.
We gaan een periode van verval in, huizenleegstand en armoede komt.
Er worden gevaarlijke tunnels en wegen gebouwd in Nederland.
Ik wil mijn verhaal kwijt, de mensheid waarschuwen.
Ik had toch priester moeten worden, geloof ik.
Verschillende culturen, zienswijzen, verschillen tussen mensen dienen nu opgelost te worden. Het is de ultieme tijd daarvoor.
Kijk een kind in de ogen, daarin staat de zin van het leven geschreven´.
Aldus enkele uitspraken van Pim in 2006 aan Margaretha in dit boek.

Over het boek
In december 2004, anderhalf jaar na zijn overlijden, verscheen de gedaante van Pim Fortuyn aan Margaretha Gieles. Hij vroeg of zij 'een stem’ voor hem wilde zijn. Toen ze van de schok bekomen was en na veel aarzelen besloot Margaretha naar hem te luisteren. Er vonden jarenlang channelsessies plaats met Pim. Deze zijn letterlijk in het boek opgenomen.

kopmuntkip 07-04-2010 22:44

Wat is je punt?

Uice 08-04-2010 00:08

:D

Ik denk dat Fortuyn wel wat intelligenter was dan Marga hem voor doet komen in dat citaat.

De Veroorzaker 08-04-2010 13:54

ow man echt, was pim er nog maar

Afwezignummer2 08-04-2010 14:11

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 30375590)
:D

Ik denk dat Fortuyn wel wat intelligenter was dan Marga hem voor doet komen in dat citaat.

Inderdaad,
En dan heb ik die man niet eens meegemaakt!:p Maar wat ik van hem gehoord heb leek hij me toch wel wat anders dan deze citaten.
Aangezien Fortuyn nog steeds zijn christelijkheid noemt daarin en hij toch dood is, moet hij wel geen geest zijn. Maar daar klinkt toch echt alsof Marga met een geest praatte...

Azèche_oud 09-04-2010 19:21

Citaat:

Fortuynist schreef: (Bericht 30375177)
Voor wie interesse heeft en niet bol staat van de vooroordelen, het volgende bericht:.

Nu heb jij dus vooroordelen tegen mensen met vooroordelen :o

Verder sluit ik me bij Uice aan. Tjeetje zeg :D

Kitten 11-04-2010 13:03

Gaat hier een discussie met een stelling uit komen? Ik kijk hiervoor vooral even naar de TS. Zo niet, ga ik dit dicht gooien.

Geel 11-04-2010 13:06

Nee, mij lijkt dit vooral reclame...

kopmuntkip 11-04-2010 23:08

slot

Azèche_oud 12-04-2010 14:09

Misschien een leuke discussie over vooroordelen, maar daar kan waarschijnlijk inderdaad beter een nieuw topic voor komen. Dicht dan maar ja.

Joostje 13-04-2010 09:10

lol

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.