Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Mannen moeten voor de condooms zorgen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1798455)

supergirl#1 08-04-2010 16:29

Mannen moeten voor de condooms zorgen?

Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen. Ze vrezen namelijk voor een slecht imago, meldt de Telegraaf.

Makkelijk
Slechts een op zes vrouwen heeft een condoom op zak tijdens een avondje stappen, blijkt uit een studie in tien landen. Ze willen geen rubbertje bij zich hebben omdat ze vrezen bestempeld te worden als 'makkelijk'.

- - -

Hoe zit het bij jullie? Wie gaat ze halen, wie bewaart ze en wie betaalt ze?

Morgendauw1 08-04-2010 17:17

beide verantwoordelijk dus beide halen, beide bewaren en beide betalen (gwn ieder zelf pakje kopen dus en gebruiken wanneer nodig)

Volk 08-04-2010 17:26

Ik vind dat het de verantwoordelijkheid is van degene die seks gaat hebben.

Tegenwoordig gebruik ik geen condooms meer maar vroeger haalde degene die in de buurt was van een winkel ze. En allebei zorgden voor condooms.

Naimin 08-04-2010 19:06

Citaat:

supergirl#1 schreef: (Bericht 30377341)
Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen.?

En wij dan..:o

Martiño 08-04-2010 19:13

Citaat:

supergirl#1 schreef: (Bericht 30377341)
Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen. Ze vrezen namelijk voor een slecht imago, meldt de Telegraaf.

Citaat:

Naimin schreef: (Bericht 30378018)
En wij dan..:o

Inderdaad.

Overigens is er tegenwoordig internet, als je het echt niet aandurft om in een winkel condooms te halen.

Pluis 08-04-2010 20:05

Ondanks dat ik ze meestal niet nodig heb, heb ik ze wel altijd in huis. Met dank aan de introweek die me daar jaarlijks een aantal in sponsort. :D

Mutant_oud 08-04-2010 20:18

Ik vind dat dat een zorg van de man is, ik zorg al voor de pil. Natuurlijk haal ik zelf condooms, zeker als in niet in een relatie ben, waarom zou ik me erom schamen..., maar in een relatie 'verwacht' ik dat de man ze haalt.

Dark Phoenix 08-04-2010 20:30

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 30378042)
Inderdaad.

Overigens is er tegenwoordig internet, als je het echt niet aandurft om in een winkel condooms te halen.

In discrete verpakking, zodat iedereen weet dat je seks gerelateerde spullen hebt gekocht.

Volk 08-04-2010 20:37

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 30378452)
In discrete verpakking, zodat iedereen weet dat je seks gerelateerde spullen hebt gekocht.

Zien die verpakkingen er dan zo anders uit dan gewone verpakkingen? Over het algemeen kun je bij de meeste dingen die je bij internet bestelt niet zien wat erin zit of waar het vandaan komt. Kan me niet voorstellen dat het zo verschilt van normale verpakkingen.

WAT 08-04-2010 20:46

voor condooms ziet het er niet anders uit dan een enveloppe waar bijv zakjes kleine kralen in zitten (waarom weet ik niks anders vrij plats XP ). gewoon een normale witte bubbeltjes enveloppe XP

*edit* in de relatie waar ik nu in zit zorgde ik voor de condooms, maar was meer omdat ik zijn eerste ben en ik dus al ruim voordat we sex hadden voor handigheid er een aantal in mijn tas had zitten XP

Lotte^^ 08-04-2010 21:26

ik vind dat de man maar voor condooms moet zorgen, vrouwen zorgen al voor de pil.

Volk 08-04-2010 21:37

Citaat:

Lotte^^ schreef: (Bericht 30378750)
ik vind dat de man maar voor condooms moet zorgen, vrouwen zorgen al voor de pil.

Ik vind dat een beetje raar, het is toch ook jouw verantwoordelijkheid om zelf geen soa's op te lopen?

Mutant_oud 08-04-2010 21:43

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 30378825)
Ik vind dat een beetje raar, het is toch ook jouw verantwoordelijkheid om zelf geen soa's op te lopen?

Ja natuurlijk, maar als je beiden geen soa wilt oplopen, dan vind ik dat de man voor de condooms moet zorgen, klaar. Ik zorg al dat ik niet zwanger kan worden, zorg jij maar voor de rest van de ziekten.... In geval van een relatie dan.

Edit: en niet dat ik zwangerschap als een ziekte zie, maar wel als ongewenst gevolg.

Dark Phoenix 08-04-2010 21:50

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 30378484)
Zien die verpakkingen er dan zo anders uit dan gewone verpakkingen? Over het algemeen kun je bij de meeste dingen die je bij internet bestelt niet zien wat erin zit of waar het vandaan komt. Kan me niet voorstellen dat het zo verschilt van normale verpakkingen.

Het is vooral dat 'normale' verpakkingen niet discreet zijn, en altijd wel stickers met de bedrijfsnaam en dat soort zaken bevatten. Nou heb ik nooit spul over internet besteld, maar ik meen dat dat op seksuele spullen net iets anders is. :p

Volk 08-04-2010 21:52

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 30378854)
Ja natuurlijk, maar als je beiden geen soa wilt oplopen, dan vind ik dat de man voor de condooms moet zorgen, klaar. Ik zorg al dat ik niet zwanger kan worden, zorg jij maar voor de rest van de ziekten.... In geval van een relatie dan.

Edit: en niet dat ik zwangerschap als een ziekte zie, maar wel als ongewenst gevolg.

Oh, in een relatie vind ik het al heel anders. Had daar overheen gelezen denk ik.

silentbob 08-04-2010 22:05

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 30378899)
Het is vooral dat 'normale' verpakkingen niet discreet zijn, en altijd wel stickers met de bedrijfsnaam en dat soort zaken bevatten. Nou heb ik nooit spul over internet besteld, maar ik meen dat dat op seksuele spullen net iets anders is. :p

ik heb genoeg dingen besteld die wel onopvallend waren...
-wietzaadjes
-planten voor terrarium(bromelia's o.a.)
-tl-lampen+evsa voor datzelfde terrarium
-reflectors voor die tl's
-kerstpakket van kenissen uit amerika
-zippo

alleen wat grotere winkels als wehkamp neckerman hebben altijd nogal opvallende verpakkingen(bestelt mn moeder regelmatig dingen bij), maar vooral veel kleinere bedrijven(zoals waar ik die planten bestelde) stoppen het in een gewone onopvallende doos en gaat in de gewone pakketpost

Volk 08-04-2010 22:11

idd, de dingen die ik bestel komen ook altijd in onopvallende/discrete verpakkingen. Kleding, planten, boeken, dingen...

antjevw 09-04-2010 00:52

Zwanger worden doe je met z'n tweeën. Om een kind te creëren heb je immers twee ouders nodig. Hierom is het de verantwoordelijkheid van allebei om voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Als het 'fout' gaat en je moet op de blaren zitten, is het dus ALTIJD je eigen schuld, omdat je nalatig/naïef bent geweest. Vanaf dat moment staat het kind centraal en moet je jezelf in een hoekje zetten. Genoeg reden om je trots in te slikken.

Repelsteel 09-04-2010 10:59

ze zouden zich ongemakkelijk moeten voelen omdat ze zich laten scannen door de telegraaf :cool:

Freyja 09-04-2010 14:22

In het verleden zorgden we allebei voor condooms, hij in zijn huis, ik in het mijne. Vind dat je zoiets samen betaalt. Daar staat tegenover dat mijn vriendje heel netjes heeft aangeboden om mee te betalen aan de pil :)

Fosca 09-04-2010 16:47

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 30380797)
Daar staat tegenover dat mijn vriendje heel netjes heeft aangeboden om mee te betalen aan de pil :)

Heb je dat geaccepteerd?

Optima 09-04-2010 16:51

n.

Atelier Madame 09-04-2010 16:54

Vriendlief haalt ze altijd :o

fizzle-fluffy 09-04-2010 20:30

Als ik ze ooit weer ga gebruiken, ga ik er zelf voor zorgen omdat er maar heel weinig condooms zijn waar ik geen allergische reactie op krijg. Maar nu betalen mijn vriendje en ik samen mijn nuvaring en gebruiken we geen condooms, omdat we toch elkaars eerste zijn en ik zo ontzettend akelig reageer op veel van die dingen.

Briseïs 09-04-2010 23:10

Ik vind het de verantwoordelijkheid van degene op wiens kamer je seks hebt. Zijn kamer zijn condooms, mijn kamer mijn condooms. Ik heb ook nooit condooms bij me als ik uitga, wtf ik ben toch niet van plan om seks te gaan hebben in de bosjes :s

Maar hier gaat het wel om one night stands/scharrels, ik zou niet weten hoe ik het in een relatie zou doen.

Freyja 09-04-2010 23:19

Citaat:

Fosca schreef: (Bericht 30381195)
Heb je dat geaccepteerd?

Nee, maar dat is meer omdat ik al hard m'n best moet doen om te zorgen dat hij niet alles betaalt; die jongen is te gul ;)

mxshaun 10-04-2010 18:20

Ik haal ze, ik betaal ze..

Heb er eigenlijk nooit over nagedacht.. Het was zo van.. vrouwen kopen tampons, en mannen condooms :p

hehe 8-)

Breg 15-04-2010 14:37

Eerst liet ik mijn vriend ze altijd kopen, maar vond dat het wel een keertje tijd werd dat ik ze zelf ging halen. Vooral omdat die dingen belachelijk duur zijn, en het niet eerlijk vind dat alleen mijn vriend voor de kosten opdraait (aangezien ik de pil gratis krijg).

Lang leve de drogist hier waar je de condooms gewoon zelf kunt pakken (en 10 minuten kan twijfelen omdat er zoveel verschillende soorten condooms zijn) en daarna desnoods bij de zelf-scan kassa kan afrekenen.

fizzle-fluffy 16-04-2010 14:57

Waarom krijg jij de pil gratis, breg? :|

Breg 16-04-2010 17:31

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 30405220)
Waarom krijg jij de pil gratis, breg? :|

ik woon in Schotland, en hier kan ik hem gratis krijgen :)

SiemdeCyper 16-04-2010 22:34

Onzin, anticonceptie is niet alleen de man zijn verantwoordelijkheid. Als jij save wil zijn moet je er echt zelf voor zorgen.

arPos 17-04-2010 12:15

ik koop ze altijd wel, maar het lijkt me toch voor de vrouw net wat belangrijker dan de man, ik zou het niet geheel onhandig vinden als vrouwen dus ook artikelen bij zich hebben.

verder zou ik geen idee hebben hoe je imago schade oploopt door voorbehoedsmiddelen te kopen.

Citaat:

optima schreef:
Overigens neem ik op eerste dates geen condooms mee, omdat ik niet het signaal wil afgeven dat ik van de ONS ben. Deze dame heeft teveel zelfrespect om zich door de eerste de beste na een avondje te laten naaien.

Hmm, los van wat een random kerel in jouw tas te zoeken heeft, zou ik er geen "die doet ONS" uithalen.
Dat valt af te leiden aan andere nogal veel duidelijkere dingen.

Sarah 17-04-2010 15:13

Citaat:

Breg schreef: (Bericht 30405987)
ik woon in Schotland, en hier kan ik hem gratis krijgen :)

maar in de UK kun je condooms toch ook gratis ophalen bij gynaecologie-afdelingen in ziekenhuizen? Of is dat alleen voor minderjarigen? Een Britse gyn-in-opleiding zei zoiets.

OT: wij halen ze samen of gewoon degene die er tijd voor heeft, betalen omstebeurt. Ik heb nooit condooms bij me, behalve op vakantie, omdat ik eigenlijk nooit buitenshuis seks heb.

Volk 17-04-2010 15:27

In Nederland zijn condooms ook gratis verkrijgbaar.

Sarah 17-04-2010 17:21

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 30408072)
In Nederland zijn condooms ook gratis verkrijgbaar.

Waar dan? Met google vind ik alleen wat reclamegerelateerde websites (voor elke enquete die je invult krijg je 3 condooms, dat soort dingen). Ik weet wel dat ze bij rutgershuizen en op jippy-condooms.nl (geen reclame want niet mijn website :p) maar 10 cent zijn.

Breg 17-04-2010 19:12

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30408061)
maar in de UK kun je condooms toch ook gratis ophalen bij gynaecologie-afdelingen in ziekenhuizen? Of is dat alleen voor minderjarigen? Een Britse gyn-in-opleiding zei zoiets.

OT: wij halen ze samen of gewoon degene die er tijd voor heeft, betalen omstebeurt. Ik heb nooit condooms bij me, behalve op vakantie, omdat ik eigenlijk nooit buitenshuis seks heb.

Je kan hier inderdaad op redelijk veel plekken gratis condooms ophalen, maar soms is dit alleen voor bepaalde groepen (meestal homoseksuele mannen.
Ik kan bv. ook op de universiteit zo veel gratis condooms krijgen als ik maar wil (en zelfs ook glijmiddel, condooms met smaakjes en vrouwen conddoms, en ze sturen ze zelfs op als je je schaamt om persoonlijk langs te gaan), alleen vindt mijn vriend ze niet lekker zitten (te strak), dus dan maar durex bij de drogist halen...

fizzle-fluffy 17-04-2010 20:43

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30408219)
Waar dan? Met google vind ik alleen wat reclamegerelateerde websites (voor elke enquete die je invult krijg je 3 condooms, dat soort dingen). Ik weet wel dat ze bij rutgershuizen en op jippy-condooms.nl (geen reclame want niet mijn website :p) maar 10 cent zijn.

Mijn tante werkt in Eindhoven met drugsverslaafde jongeren en die kan via haar werk dus onbeperkt gratis condooms hosselen want die delen ze uit aan die jongeren.
Blijkbaar moet je in Nederland aan de drugs voor je condooms krijgt. Maar condooms zijn wel goedkoper :)

Freyja 18-04-2010 13:13

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30407742)
ik koop ze altijd wel, maar het lijkt me toch voor de vrouw net wat belangrijker dan de man, ik zou het niet geheel onhandig vinden als vrouwen dus ook artikelen bij zich hebben.

verder zou ik geen idee hebben hoe je imago schade oploopt door voorbehoedsmiddelen te kopen.

Hmm, los van wat een random kerel in jouw tas te zoeken heeft, zou ik er geen "die doet ONS" uithalen.
Dat valt af te leiden aan andere nogal veel duidelijkere dingen.

Om nog niet te spreken over wat het feit dat je zelfrespect hebt in hemelsnaam te maken heeft met wel of geen ONS hebben. Of dat seks op de eerste dates hetzelfde zou zijn als een ONS. Of dat er dan geen relatie uit zou komen omdat je al seks hebt gehad en het dus niet meer spannend is voor de man ofzo, kom nou, we geloven Charlotte van Sex and the City toch niet.

serac 18-04-2010 18:39

We zorgen er allebei voor. Gek : soms is de voorraad op_O_ maar jah *O*

fizzle-fluffy 18-04-2010 19:10

Citaat:

serac schreef: (Bericht 30410650)
We zorgen er allebei voor. Gek : soms is de voorraad op_O_ maar jah *O*

ik snap deze post niet.

serac 18-04-2010 20:33

als de voorraad op is, stopt dat de activiteit meestal niet :rolleyes:
het gaat over het voorraadje condooms - - -

rubenblom 14-05-2010 15:02

gewoon halen, als jij het expres niet doet, is het jouw schuld als er geen condooms in huis zijn

Little Phoebe 15-05-2010 13:53

Allebei halen. Je wilt toch samen seks hebben?

En ik snap dus echt niet waarom vrouwen zo moeilijk doen over condooms halen. Ik heb vorig jaar nog een kwartier met dat meisje staan graven, omdat ik condooms met ribbeltjes wilde en zij niet wist of ze die had :D lekker belangrijk!
Je kan je maar beter even schamen dat je ernaar moet vragen, dan dat je je kapot schaamt, omdat je zo dom bent geweest om er niks aan te doen en een SOA/zwangerschap hebt opgelopen :o

L-ianne84 23-05-2010 21:20

Nou ik heb er toevallig een, een vriend van mij en ik waren in een melige bui en toen zij hij dat ik er 1 mocht hebben voor de lol xD Maar.. Ik doe nog niet aan seks. Dus.. ik vind dat een jongen er een bij zicht moet hebben. En anders gaan we gezellig samen een paar halen :P En, het bewaren maakt me niks uit :P

Prominence 24-05-2010 14:12

internet is da bomb
gewoon een donkerbruine doos zonder alle ellende en rare blikken :)

Bartezz 24-05-2010 14:42

hmmm ik ben van mening dat iedereen ze gewoon thuis zou moeten hebben. Een beetje het wiens huis, diens condooms idee.. Ik heb met uitgaan ook echt geen condooms op zak.

gentlemen 24-05-2010 22:21

wij doen dat ik de condooms regel en bewaar omdat ik hem moet gebruiken en voor de zekerheid heeft zei er ook 1 bij zich P(you never know)

MiBe 24-05-2010 22:52

Vind het ook de verantwoordelijkheid van beiden, zowel het halen als betalen. Verder vind ik het een enorm slappe smoes van bepaalde vrouwen die zeggen 'ik zorg al voor de pil dus moet hij maar voor condooms zorgen'. Als je er beiden bij betrokken bent voel je je allebei verantwoordelijk en voorkom je onaangename verassingen.

aim_and_fire 25-05-2010 00:04

ik koop ze altyd. en als we zo'n 4 pakjes hebben opgemaakt, komt zij aan met; hey, wil je btw nog geld voor die condooms?
en als neukgrage gierigerd zeg ik daar geen nee op (:

alisonn 01-06-2010 18:20

nee. beiden!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.