Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   roken verbergen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1798692)

pluk-pluk-473 10-04-2010 15:34

roken verbergen

Ik heb een vraag ik ben 16 en vind het lekker om af en toen te roken. ik vind het gewoon lekker. gewoon als ik effe alleen ben of met de hond ga wandelen in het bos even lekker tot rust komen en effe roken gewoon lekker (niet dat ik verslaafd ben ofzo ik heb bijna de hele winter niet gerookt.) maar ik zou graag een manier willen dat mijn ouders het niet ruiken dat ik af en toe rook wie heeft hier een oplossing voor.

Ps. geen gezeur over hoe slecht het is enzo dat weet ik allemaal wel. en ook niet dat je er makkelijk verslaafd aan raakt dat weet ik ook wel allemaal.

WAT 10-04-2010 15:44

heeft geen zin, je ouders zullen het toch wel merken. Dus niet doen of er eerlijk voor uitkomen.
En af en toe of elke 5 minuten geeft niet de mate van verslaving aan, ik rook 1 a 2 per dag en ben ook verslaafd, een dag zonder is voor mij al naar.

JiMJiM 10-04-2010 15:53

stiekem doen is erg vervelend weet ik uit ervaring. Gewoon eerlijk zijn is een stuk relaxer. En waarschijnlijk valt de reactie van je ouders mee.

JiMJiM 10-04-2010 16:07

volgens de wet mag je roken. Dus wat willen je ouders gaan doen? Maarja als je het perse wil verbergen: listerine en fibreze

mrboot 10-04-2010 17:41

Ehm, ho, wacht, stop!!11

Wat wil je nou precies met dit topic? Je rookt af en toe en je wilt niet verslaafd raken, maar hoe, wat, waarom, wat is je vraag?

Topics moeten hier wel een beetje duidelijk zijn ;) Of iig een duidelijke vraagstelling erin. En je kunt ook zelf een beetje research doen, wat listerine en fibreze is kun je vast wel makkelijk met google vinden. Als je even een duidelijke post maakt met wat je precies wilt weten of vragen laat ik het topic open, maar anders doe ik hem denk ik dicht, vind het een beetje te vaag dit.

SacredRose 10-04-2010 18:19

hmm als je wilt dat ze het niet ruiken helpt het heel erg door buiten te roken. zorg daarbij dat je uit de wind van de rook staat. dit zorgt ervoor dat je niet naar rook ruikt. kauwgom of mondspoeling voor de geur uit je adem zoals mrboot zegt. en na het roken goed je handen wassen en er is eigenlijk bijna niks meer van te ruiken.

mijn ouders keken er verbaast van op toen ik vertelde hoeveel ik rook. omdat ze het dus nooit echt hebben geroken:P.

silentbob 10-04-2010 18:33

gewoon buitenshuis roken en bij gelegenheden dat je nog naar huis moet fietsen, fietsen werkt wel aardig om de geur eruit te krijgen volgens mij(en als je naar een uitgaansgelegenheid bent geweest is het ook niet zo vreemd als je wat naar rook ruikt, of als je bij rokende vrienden bent geweest)

en als je niet verslaafd bent zoals je zelf zegt werkt dat denk ik wel, als je wel verslaafd bent heb je pech

(en met deze manier als je ouders ooit sigaretten of tabak bij je vinden kun je gewoon verklaren een sociale/gelegenheidsroker te zijn, daar zullen ze vast minder problemen mee hebben, mijn ouders zijn ook tegen roken maar mn vader is vroeger wel een sociale roker geweest hoorde ik laatst)

mrboot 10-04-2010 18:44

Citaat:

pluk-pluk-473 schreef: (Bericht 30384804)
Oke ik zal mijn topic verduidelijken.

(Y) beter zo

pluk-pluk-473 10-04-2010 19:35

ik hoop dat mensen ook kunnen vertellen waar je de peuken kunt bewaren. Maar natuurlijk nog over het eerdere onderwerp

SacredRose 10-04-2010 20:10

in je broodtrommel of in je schooltas anders gewoon in je jas. maar nu met de zomer wordt dat moeilijker. ik heb een soort van doosje gevonden waar ik 3 peuken in kon doen. gewoon in de broekzak daarmee en niemand die het ziet.

SacredRose 10-04-2010 20:19

hmm was het gedeelte van een stormaansteker waar je de gewone aansteker in moest doen :P
maar in principe is elk stevig plastic of metalen doosje hier wel goed voor. gewoon kijken of je iets kan vinden

LRS. 10-04-2010 22:00

het enige wat helpt, is na het roken wat te eten en een paar uur van te voren dat je weer naar je ouders moet niet meer te roken. handenwassen, kaugom helpt allemaal wel een beetje, maar niet super.

silentbob 10-04-2010 22:32

voor verstoppen:
in voorvakje tas(zit vaak een mobielvakje ofzo in) voor meenemen, en anders ergens op je kamer(maar weet niet hoe makkelijk dat bij jou is, ik heb een heel rommelige kamer en ik moet het zelf stofzuigen enzo, dus k kan makkelijk dingen verstoppen op mn kamer als ik dat wil)

SacredRose 11-04-2010 10:49

hmm gewoon in je tas houden of in een zak van je jas. ik neem aan dat je ouders niet elke keer je tas of jas nakijken op dat soort dingen. en anders mischien in je kluisje op school laten.

Wammus 11-04-2010 12:08

Een extra shirt kopen kan natuurlijk maar die zal een keer in de was moeten dus dat schiet niet op. Ik denk dat je met parfum (of febreze achtige zooi zoals genoemd ^^) en kauwgom een heel eind komt.

Ik denk echter dat je ouders er vanzelf een keer achter gaan komen. Hoe goed je ook je best doet om het te verbergen uiteindelijk maak je vanzelf een keer de fout om je sigaretten op je kamer te laten slingeren, te vergeten kauwom te happen of weet ik het wat dan ook. Ik denk persoonlijk dat het het beste is om eerlijk te zijn tegen je ouders en ze duidelijk te maken dat jij een gelegenheidsroker bent en niet meer dan dat. Ze zullen het natuurlijk niet leuk vinden maar hebben uiteindelijk te accepteren dat jij je eigen keuzes gaat maken en dat je soms keuzes maakt die zij niet leuk vinden.

Bovendien denk ik dat ze uiteindelijk de eerlijkheid waarderen boven het stiekeme gedoe. Het blijft uiteraard jouw keuze maar ik zou het eerlijk vertellen.

pluk-pluk-473 11-04-2010 12:59

:confused:maar mijn ouders acepteren het niet en zullen het afpakken of minimaal met zak en kleedgeld stoppen omdat ze dan vinden dat ik het aan roken uitgeef.

WAT 11-04-2010 13:04

dan blijft niet roken toch echt de beste keuze, of 2 jaar wachten tot je op jezelf gaat wonen.

shoebuddy 2.0 11-04-2010 14:26

Alleen buiten roken. Of als je uitgaat is ook niet vast te stellen door wie je kleren zo stinken.
Ik had ook ooit een collega die rookte met latex handschoen aan, zodat zijn hand er niet naar ging ruiken.

mrboot 11-04-2010 14:42

Waarom wil je zo graag roken? Als je er zoveel moeite voor moet doen en er is een grote kans dat je ouders er achter komen zou ik het toch niet doen, veel te moeilijk...

pluk-pluk-473 12-04-2010 17:14

ik wil het toch graag want ik vind het gewoon lekker enzo.
zijn er nog mensen die wel goede ideeën hebben.

Toneless 12-04-2010 18:02

Kauwgom, handcréme, deo, niet roken vlak voor je naar huis moet, je kan het zo gek niet bedenken. Wees creatief! :P

Edit: En voor bewaren, gewoon om de simpelste plekken (jaszak, laatje, kamer, in een oude laars in de garage dat deed ik toen ik 14 was :P).

pluk-pluk-473 12-04-2010 18:04

Citaat:

Toneless schreef: (Bericht 30392100)
Kauwgom, handcréme, deo, niet roken vlak voor je naar huis moet, je kan het zo gek niet bedenken. Wees creatief! :P

bedankt voor de reactie's tot nu toe
zijn er nog mensen die betere manieren weten of goede plekken voor stiekem roken

Wammus 12-04-2010 21:50

Citaat:

pluk-pluk-473 schreef: (Bericht 30386978)
:confused:maar mijn ouders acepteren het niet en zullen het afpakken of minimaal met zak en kleedgeld stoppen omdat ze dan vinden dat ik het aan roken uitgeef.

Ik denk dat je uiteindelijk nog veel meer gezeik krijgt als ze erachter komen dat je het stiekem gedaan hebt. Ik weet niet of ze je al gevraagd hebben of je rookt of wel eens hebt gerookt maar mocht dit zo zijn dan heb je er ongetwijfeld over gelogen.

Zoals gezegd gaan je ouders er ongetwijfeld een keer achter komen omdat je vanzelf een keer een fout maakt. Dit is namelijk heel menselijk en doen we allemaal, mijn moeder is er ook achter gekomen dat ik rookte doordat ik een pakje shag op m'n kamer had laten slingeren terwijl ik gerust wel voorzichtig was. Ik ben er van overtuigd dat ze het uiteindelijk veel erger vinden dat je erover gelogen hebt dan dat je daadwerkelijk rookt.

Mochten ze trouwens werkelijk je zak en kleedgeld stopzetten dan kun je altijd nog overwegen om een bijbaantje te nemen om het zelf te betalen.

pluk-pluk-473 13-04-2010 17:17

Citaat:

Wammus schreef: (Bericht 30393208)
Ik denk dat je uiteindelijk nog veel meer gezeik krijgt als ze erachter komen dat je het stiekem gedaan hebt. Ik weet niet of ze je al gevraagd hebben of je rookt of wel eens hebt gerookt maar mocht dit zo zijn dan heb je er ongetwijfeld over gelogen.

Zoals gezegd gaan je ouders er ongetwijfeld een keer achter komen omdat je vanzelf een keer een fout maakt. Dit is namelijk heel menselijk en doen we allemaal, mijn moeder is er ook achter gekomen dat ik rookte doordat ik een pakje shag op m'n kamer had laten slingeren terwijl ik gerust wel voorzichtig was. Ik ben er van overtuigd dat ze het uiteindelijk veel erger vinden dat je erover gelogen hebt dan dat je daadwerkelijk rookt.

Mochten ze trouwens werkelijk je zak en kleedgeld stopzetten dan kun je altijd nog overwegen om een bijbaantje te nemen om het zelf te betalen.

ik heb al wel een bijbaantje dus dat is geen probleem

Pimoes 15-04-2010 23:15

je kunt ze het best in de binnezak van je jas bewaren, of in je etui of gwn heel ouderwets onder je bed

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.