![]() |
Serieus Probleem Wil Terug Naar School
Heey allemaal,
Ik zit met een probleem een jaar geleden deed ik een opleiding MBO-2 en mijn vader had daar voor 800 euro gekregen van studiefinanciering. Toen ging ik verhuizen en ben ik helaas gestopt met mijn opleiding toen naar de leerplicht gegaan en kreeg vrijstelling tot ik 18 ben. Nu is mijn vader mij aan het pushen 24/7 dat ik moet werken dus ik ben vandaag naar een paar uitzendburau's gegaan en kwam er niet uit. Het enige wat ze hadden was een soort eentonig fabrieks werk waar je het minste van het minste verdient en van 8:00 tot 18:00 moet werken 5x per week voor 500 euro. Mijn vader heeft een uitkering en heeft geen geld voor een nieuwe opleiding en die 800 euro is die nu per maand aan het terug betalen. Weet iemand hoe ik weer terug naar school kan ik deed Beveiling MBO-2 ben 17 jaar en over 7 maanden word ik 18 en moet ik me ziekenfonds betalen. Wil aan me toekomst werken en me diploma halen! |
volgens mij krijg je op je 18e bij MBO studiefinanciering
|
Citaat:
Volgens mij bestaat er ook een soort van tegemoetkoming voor mensen onder de 18. |
Kijk hier eens:
http://ib-groep.nl/particulieren/stu...or_het_mbo.asp Als je 18 bent, thuis woont, geen studerende broers of zussen hebt en je doet een MBO-2-opleiding en je ouders hebben allebei een bijstandsuitkering, krijg je 381 euro studiefinanciering per maand. Je betaalt per jaar 1000 euro schoolgeld op een ROC en daarbij moet je nog boeken kopen, dat is ongeveer 200 euro. Dus dan hou je 281 euro per maand over. Daarvan kun je zelf kleren en uitgaan betalen en je kunt bijvoorbeeld 80 euro per maand aan je vader geven omdat hij eten voor je koopt. |
Op mbo niveau heb je ook heel veel bbl opleidingen. Dat houdt in dat je 4 dagen in de week werkt en 1 dag naar school gaat. In het begin zal je dan nog niet zoveel verdienen, maar uiteindelijk haal je wel een diploma, en dan ga je ook meer verdienen. en je kan ook werk doen wat je interesseert.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |