![]() |
Irritante Kriebelkeel.
Halloo,,
Ik heb al een paar weken last van een kriebelkeel, het word nu steeds erger. Ik hoest heel lang achter elkaar door, heel hard ( soms lijk ik wel een beetje op een zeehond:facepalm: ) Soms is het zo erg dat ik een klein beetje overgeef. Er komt zo af en toe slijm los, maar niet veel. Ik heb ook als ik hoest last van me rug. Ik drink soms water tegen me kriebelkeel maar dat helpt niet. Ik slik wel een soort van hoestdrank voor vastzittende slijm, maar het helpt niet echt. Weten jullie misschien wat het is, of wat ik er tegen kan doen?? Groetjes |
Heb ik ook vaak last van, je moet van die daro tabletten kopen bij de drogist :) Die helpen bij mij prima!
|
Strepcell's en keelpasties :)
|
Baard in de keel. (y)
|
Citaat:
|
Hoesten tot je met overgeven klinkt verdacht veel als kinkhoest. Dat begint met een gewone verkoudheid, en daarna blijf je nog een week of 6 doorhoesten, met een soort van zeehondjeshoest die vaak idd na een flinke hoestbui eindigt met wat braken. Erg vervelend, maar het moet vanzelf overgaan.
Waarschijnlijk ben je als kind wel gevaccineerd tegen kinkhoest, maar ondanks dat kun je het toch nog krijgen, zij het in een vaak wat mildere vorm. Als je de hoest wat wilt dempen kun je noscapine proberen, dat is een hoestdrank die je gewoon bij de apotheek/drogist kunt halen die de hoestprikkel wat dempt. |
Voor de kriebelhoest (ik weet dus niet zeker of dit wel voor jou opgaat, omdat Pluis denkt dat het kinkhoest is en ik niet weet of deze medicijnen dan ook mogen) heb ik wel eens codeine pilletjes gekregen. Deze onderdrukken de kriebelhoest, waardoor je in ieder gevoel goed de nacht doorgaat en jezelf niet stukhoest. Maar nogmaals, vraag het even anders aan je huisarts en anders werken de tips die andere hierboven al zeiden ook goed!
|
Citaat:
|
Als je slijm ophoest moet je je hoest toch ook niet onderdrukken heb ik altijd gehoord?
|
Citaat:
|
van codeine word je pas echt misselijk :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vicks heeft van die tabletten met honing en die werken ook briljant, verdoven je keel een beetje.
|
waarom zegt niemand dokter?
|
Als je geen koorts hebt is het standaard antwoord van de huisarts vaak, virusinfectie duurt een paar weken en er is geen remedie tegen behalve je keel verzachten met bijv. snoepjes/hoestdrank. Waarmee ik niet wil zeggen dat je er maanden mee rond moet blijven lopen maar toch.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |