Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe maak je een relatie officieel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1798961)

ananasvla 13-04-2010 02:33

Hoe maak je een relatie officieel?

Hallo, ik zit met een vraag over verkering.

Ik ben 19 jaar en heb sinds de basisschool geen vriendinnetje meer gehad.
Sinds 5 weken date ik met een klasgenootje en we hebben het heel leuk samen. Het voelt alsof we al een relatie hebben maar officieel hebben we het nooit gemaakt. Dit is wel mijn plan. Omdat ik dus op relationeel gebied eigenlijk geen serieuze ervaring heb, heb ik dus geen idee hoe dit gaat. Het vragen van verkering klinkt mij zo kinderachtig in de oren :confused: maar hoe doe je dit anders?

Afwezignummer2 13-04-2010 07:17

Heb je al wat met haar gedaan?
Als je hebt gezoend en zij heeft niemand anders, dan is het wss een goede relatie.
Ben je meer dan 1 keer met haar naar bed geweest, dan weet je het wel zeker.

Freyja 13-04-2010 07:31

Dat hoeft natuurlijk niet, dan kan het ook gewoon een scharrel zijn.

Ik zou gewoon vragen "hebben we nu eigenlijk iets?" Of misschien iets van "We doen toch niets met anderen of wel" :P Zo heb ik het iig altijd gedaan of mijn vriendjes, even bevestiging zoeken

Volk 13-04-2010 07:49

Citaat:

Afwezignummer2 schreef: (Bericht 30393946)
Heb je al wat met haar gedaan?
Als je hebt gezoend en zij heeft niemand anders, dan is het wss een goede relatie.
Ben je meer dan 1 keer met haar naar bed geweest, dan weet je het wel zeker.

Nee! Je kunt er niet zomaar van uit gaan dat als je iemand hebt gezoend of er mee naar bed bent gegaan dat je dan een relatie hebt.

Ik zou idd net als Freya vragen "hebben we nu eigenlijk iets?" Of anders iets van "je bent mijn meisje, toch?"

Andijvie 13-04-2010 09:02

Idd, 'Hebben we nu eigenlijk iets?'

ananasvla 13-04-2010 11:18

Bedankt (y) hier kan ik wat mee
Dit klinkt niet zo kinderachtig :p

Ertur 13-04-2010 12:28

Eeeuuuh :D

De enige keer dat ik na mijn 12e nog zoiets gevraagd heb, was toen ik 10 maanden een relatie had met een meisje en we net ochtendseks gehad hadden. Puppyogen op, haar bedremmeld aankijken en "*stamel* wil jeeee... euh.. zou je... met mij *kuch* verkering willen?"

Ze wilde wel (Y)

Maar waarom wil je het officieel maken? Als het aanvoelt als een relatie is het toch prima, wat is het voordeel, wat denk of hoop je te bereiken :D

zoef de haas 13-04-2010 12:42

Citaat:

Ertur schreef: (Bericht 30394565)

De enige keer dat ik na mijn 12e nog zoiets gevraagd heb, was toen ik 10 maanden een relatie had met een meisje en we net ochtendseks gehad hadden. Puppyogen op, haar bedremmeld aankijken en "*stamel* wil jeeee... euh.. zou je... met mij *kuch* verkering willen?"

Ze wilde wel (Y)

Maar waarom wil je het officieel maken? Als het aanvoelt als een relatie is het toch prima, wat is het voordeel, wat denk of hoop je te bereiken :D

een beetje duidelijkheid in deze kan toch geen kwaad. Ik zou t behoorlijk vervelend vinden als ik iemand zou daten, en hij me dan ineens zou voorstellen als iemand als zn vriendin ofzo terwijl we het daar nooit op wat voor manier dan ook over gehad hebben :p

WishfulDreaming 13-04-2010 12:44

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 30393970)
"je bent mijn meisje, toch?"

-O-

Andijvie 13-04-2010 15:15

Citaat:

Ertur schreef: (Bericht 30394565)

Ze wilde wel (Y)

Nou ja, stel je voor dat je denkt dat iets serieus is, maar dan ineens blijkt dat de ander daar heel anders over denkt en dat hij/zij nog gewoon met anderen zoent/watdanook. Lijkt me toch fijn om daar op een normale manier achter te komen, dus bijvoorbeeld door te vragen of er 'iets' is.

Sade 14-04-2010 11:02

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 30394596)
een beetje duidelijkheid in deze kan toch geen kwaad. Ik zou t behoorlijk vervelend vinden als ik iemand zou daten, en hij me dan ineens zou voorstellen als iemand als zn vriendin ofzo terwijl we het daar nooit op wat voor manier dan ook over gehad hebben :p

Vooral na tien maanden aanrommelen ;)

Vind termen als 'mijn meisje' zelf behoorlijk eng, maar voor sommige mensen werkt het, I guess. Gewoon vragen wat jullie nu eigenlijk hebben samen werkt over het algemeen prima idd :)

Warsocket 14-04-2010 15:38

Formeel officieel door het notarieel vast te laten leggen.
maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt.

Vraag je potentionele partner of hij / zij het ziet als relatie, zo ja dan ben je "officieel"

The_Maestro 14-04-2010 16:22

Ga op één knie zitten en vraag: Lieffie, Wil jij mijn officiële lieffie zijn? :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.