![]() |
Zijn paddo's verboden en zijn er alternatieven?
Ik zou graag weten of paddestoelen defintief verboden zijn zo ja of er alternativen voor zijn?
|
Ja, de standaard paddo's zoals die vroeger te krijgen waren, zijn verboden. Wel verkopen veel smartshops nog truffels, waarvan vaak gezegd wordt dat ze een milder maar overeenkomstig effect hebben.
|
ja dat zijn ze, truffels (sclerotia) mogen nog wel verkocht worden en die zijn een prima alternatief. Laatst in de smartshop zag ik ook al verschillende soorten, "hawaiaanse truffels", en volgens mij ook mexicaanse. Net als vroeger zijn de "hawaiaanse" het sterkst.
edit: ook ff voor de duidelijkheid topictitel aangepast |
Citaat:
|
Zoals ik een tijd geleden postte is de paddobranche Klink een stap voor.
Mycologen kweken bestaande soorten namelijk door tot ze deterministisch gezien officeel als nieuwe, niet-op-de-verboden-lijst-voorkomende soorten moeten worden aangemerkt. En vervolgens weer verkocht kunnen worden. Ik geloof niet dat er ooit wettelijke regels hebben gegolden mbt verkoop van hallucinogenen aan minderjarigen. Maar op elke in een koosjere smartshop (dus geen toeristenshop of achter-t-station meuk) gekochte verpakking staan hiervoor richtlijnen. Dus dat zal ook wel voor truffels gelden. *spiekt* - Gek genoeg vind ik dat soort informatie nergens terug op gerenommeerde site azarius. (n) |
waarom zou je paddestoelen eten die je gek maken?
Je kan toch beter je geld sparen en een leuke auto kopen. |
Citaat:
|
ik ben het met mephisto eens:) en auto's zijn veel te slecht voor je gezondheid
en die paddestoelen maken je niet gek |
Citaat:
:cool: |
Citaat:
ja met het geld wat je uitspaart door geen paddo's te kopen kan je een mooie auto kopen op den duur |
Citaat:
|
Zo is het wel mooi geweest. Nu graag weer ontopic.
|
Vliegenzwammen zijn legaal en kan je zo plukken.
Let wel op dat je de juiste plukt ;) |
Citaat:
|
Was al een tijdje van plan truffels te proberen. Kan iemand me een smartshop rondom 's-Hertogenbosch aanraden waar ze me een beetje op weg kunnen helpen? Andere info is ook welkom ofc.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46. |