![]() |
Aswolk, hysterie of werkelijk gevaar?
Citaat:
Ja, er zijn gevaarlijke situaties geweest in de Filippijnen en Alaska, maar daar vlogen vliegtuigen direct de aswolk in, vlakbij de vulkaan. Ik heb echter nooit een dergelijke hysterische maatregel gezien als er weer eens een zandberg vanuit Noord Afrika over Nederland uitgestort wordt. Wie durft er weer te zeggen: "alles is veilig" of: "met de volgende restricties is het veilig"? Het lijkt erop dat er niemand meer een beslissing durft te nemen zonder 100% zekerheid. |
Tja, mensen moeten natuurlijk wel even informatie inwinnen of vliegen veilig is, en dat duurt efkes. Niemand wil natuurlijk het op zijn geweten hebben als straks er eentje naar beneden valt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het is meer hysterie dan gevaar, maar ik weet de verhouding niet tussen het aantal asdeeltjes en een veiligheidsnorm voor een vliegtuig.
|
ach, als er een naar beneden was gevallen. was het weer te onverantwoordelijk geweest volgens jullie. veiligheid voorop
|
Als ik dan de vergelijking met de Mount St Helens hoor valt dit behoorlijk mee en kan er gewoon gevlogen worden. Maar zoveel weet ik er niet van.
|
Citaat:
|
Ach hysterie, waar rook is is vuur ;)
|
Citaat:
Typisch nederlands slap gelul dit. Een situatie, zodat je vier dagen de voorpagina kan vullen, en dan een paar dagen de pagina's twee en drie vullen met mediageile "deskundigen" die het beter denken te weten. En dan nog, dan was het Nederlandse luchtruim open gebleven. En dan? |
Citaat:
|
Het is volgens mij hetzelfde als met elektronische apparatuur die je niet in vliegtuigen mag gebruiken. Het is nooit bewezen dat er iets mis kan gaan maar voor de zekerheid mag niemand bellen in een vliegtuig. Ik heb liever dat ze wat voorzichtiger doen dan dat er straks een kist uit de lucht valt. En ik vond het ook helemaal niet erg dat de luchthavens dicht waren. Mag van mij elk jaar wel een keer gebeuren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, Nederland had net als Frankrijk, Duitsland en Engeland het luchtruim dicht. En als het luchtruim dicht is, vliegt er helemaal niks.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
retourvluchtjes Schiphol - Eindhoven en Rotterdam - Maastricht leveren geen 1,3 mld op in vier dagen :) :P voor de rest was het vooral grappig hoe de verwende mensch even in paniek raakt als even iets niet meer kan. |
werkelijk gevaarlijke hysterie ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik woon onder een van de aanvliegroutes van Schiphol, dus ik kon het ook wel een weekendje waarderen. Maar goed, ook veel gestrande en vrienden die niet op vakantie konden enzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. |