Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   PS3 schoonmaken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1800874)

Caviamax 29-04-2010 15:50

PS3 schoonmaken

Hoi,

Misschien een domme vraag maar hoe houd je het best je PS3 schoon (stofvrij)? Met de stofzuiger, een vochtig doekje. Wat doen jullie? Ik kan het niet terug vinden in de handleiding.

Alle tips zijn welkom!:)

Caviamax

Robo 30-04-2010 23:02

Aan de buiten of binnenkant?

Caviamax 01-05-2010 13:47

Citaat:

Robo schreef: (Bericht 30452224)
Aan de buiten of binnenkant?

Voornamelijk aan de buitenkant (boven -zijkant). Had ook iets gelezen over de ventilator, dat daar stof tussen zat ofzo en dat je dat ook regelmatig schoon moet maken.

Robo 02-05-2010 11:32

Citaat:

Caviamax schreef: (Bericht 30453553)
Voornamelijk aan de buitenkant (boven -zijkant). Had ook iets gelezen over de ventilator, dat daar stof tussen zat ofzo en dat je dat ook regelmatig schoon moet maken.

Binnenkant kan je denk ik het beste doen met zo'n busje lucht dat speciaal gemaakt is om de binnenkant van computers schoon te maken.
De buitenkant gewoon met een stofdoekje. Zou niet een al te nat doekje nemen voor het geval dat er water naar binnen lekt.

Marcade 03-05-2010 08:22

Citaat:

Start off by turning the PS3 completely off from the switch at the back of the console and turning it back on while simultaneously holding the eject button.

A loud whir will signal your success as the PS3 console enters the self maintenance mode, with all of the internal fans instantly revving their little hearts outs and cleaning the innards of your PS3 from harmful dust particles - not to mention making a noise that we all thought the whisper quiet PS3 was absolutely incapable of.

After roughly ten seconds your PS3 will automatically go back into standby mode and you'll be the owner of a dust free console.

Caviamax 04-05-2010 17:42

...:bloos: Zou je het misschien kunnen vertalen, begrijp het grootste deel maar voordat ik wat mol:)

:mosh: 04-05-2010 17:50

Uitzetten met de knop aan de achterkant en daarna weer aanzetten terwijl je de eject knop ingedrukt houd. Je PS3 gaat dan al z'n ventilatortjes als een malle laten draaien waardoor hij zichzelf stofvrij maakt van binnen. Na een seconde of 10 gaat hij vanzelf naar stand-by.

Caviamax 04-05-2010 20:24

Citaat:

:mosh: schreef: (Bericht 30465608)
Uitzetten met de knop aan de achterkant en daarna weer aanzetten terwijl je de eject knop ingedrukt houd. Je PS3 gaat dan al z'n ventilatortjes als een malle laten draaien waardoor hij zichzelf stofvrij maakt van binnen. Na een seconde of 10 gaat hij vanzelf naar stand-by.

Dankje voor de vertaling. Maar mijn PS3 heeft geen uitknop, ik heb de slim versie -_-. Hoe moet dat dan?

Tar Anárion 06-05-2010 11:10

Volgens mij moet je em dan gewoon aanzetten (vanuit standby) terwijl je de eject-knop ingedrukt houd.

Caviamax 06-05-2010 11:23

Citaat:

Tar Anárion schreef: (Bericht 30470191)
Volgens mij moet je em dan gewoon aanzetten (vanuit standby) terwijl je de eject-knop ingedrukt houd.

Werkt niet:(

Pimoes 06-05-2010 23:27

Ik weet niet wat er van klopt, maar een vriend van me heeft een PS3 en hij zegt dat je hem in een grote ruimte moet bewaren. dus niet ergens proppen waar hij net past.
die vriend zei dat dat heel veel scheelt qua stof.
ik heb geen verstand verstand van de ps3 dus ik geloof hem wel:bloos:

ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Mobius 07-05-2010 07:49

Je hoeft hem alleen van buiten schoon te maken. Er zit een optie op voor de binnenkant. Gebruik gewoon een synthetisch doekje dus niet een vaatdoek druipend van de allesreiniger.

Caviamax 07-05-2010 13:33

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 30472919)
Je hoeft hem alleen van buiten schoon te maken. Er zit een optie op voor de binnenkant. Gebruik gewoon een synthetisch doekje dus niet een vaatdoek druipend van de allesreiniger.

Dank, maar waar zit die optie voor de binnenkant dan? Een synthetisch doekje met alleen water neem ik aan?

Caviamax 07-05-2010 13:34

Citaat:

Pimoes schreef: (Bericht 30472765)
Ik weet niet wat er van klopt, maar een vriend van me heeft een PS3 en hij zegt dat je hem in een grote ruimte moet bewaren. dus niet ergens proppen waar hij net past.
die vriend zei dat dat heel veel scheelt qua stof.
ik heb geen verstand verstand van de ps3 dus ik geloof hem wel:bloos:

ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Klopt. Dank voor je tip!

jacobdb 08-05-2010 15:42

is nogal logisch, computers moet je eigenlijk ook nooit op de grond zetten. krijgen ze veel meer stof van dan op een stand/bureau

Caviamax 09-05-2010 15:04

Verder had ik nog een vraagje: als ik een USB toetsenbord koop, en aansluit op mijn PS3 kan ik dan ook op dat toetsenbord gamen? Dus dat toetsenbord gebruiken als gamepad voor bijvoorbeeld racespellen?

Lashrom 09-05-2010 22:57

Citaat:

Caviamax schreef: (Bericht 30479340)
Verder had ik nog een vraagje: als ik een USB toetsenbord koop, en aansluit op mijn PS3 kan ik dan ook op dat toetsenbord gamen? Dus dat toetsenbord gebruiken als gamepad voor bijvoorbeeld racespellen?

Nee, dat gaat niet lukken. Je kan het muis en toetsenbord alleen gebruiken als je gaat internetten of iets moet typen buiten het gamen. Je kan het dus niet als Gaming device gebruiken.

Caviamax 10-05-2010 14:19

Citaat:

Lashrom schreef: (Bericht 30480820)
Nee, dat gaat niet lukken. Je kan het muis en toetsenbord alleen gebruiken als je gaat internetten of iets moet typen buiten het gamen. Je kan het dus niet als Gaming device gebruiken.

Oke, maar het maakt niet uit wel toetsenbord je koopt. Zolang het maar een USB aansluiting heeft?

Lashrom 11-05-2010 04:32

Citaat:

Caviamax schreef: (Bericht 30482144)
Oke, maar het maakt niet uit wel toetsenbord je koopt. Zolang het maar een USB aansluiting heeft?

Als het maar een usb aansluiting heeft. ;)

Prominence 15-05-2010 10:05

en als dat niet helpt en je eventueel leesproblemen gaat krijgen dan kan je bij www.noscratch.nl een lens cleaner halen, die je laser weer keurig schoon maakt

Kee$ 17-05-2010 17:46

Buitenkant kan je doen met een vochtig toiletdoekje. :') Binnenkant moet je niet zelf mee gaan kloten, maar gewoon de ps3 het werk laten doen zoals hierboven al staat vermeld. Je weet!

Pinees 20-05-2010 05:52

Citaat:

:mosh: schreef: (Bericht 30465608)

let wel op, sommige mensen hebben de oude 60GB versie van de PS3, deze versie heeft die functie niet, voor hun zit er niks anders op dan om de PS3 open te maken.

Caviamax 20-05-2010 13:12

Maar mijn PS3 kan dit niet. Ik heb een 250 GB Slim versie

Caviamax 29-05-2010 17:50

Weet iemand waar ik contact met Sony kan opnemen over mijn PS3. Ik kan het echt niet op hun website vinden!

SacredRose 31-05-2010 13:09

vaak staat er achterin het boekje dat bij een spel zit wel een nummer voor de helpdesk van sony:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.