Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   uit eten in brussel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1801116)

dennis018 02-05-2010 09:30

uit eten in brussel?

iK ga eind deze week3 dagen naar brussel, nu vroeg ik me af.. aangezien ik veel hoor over dat veel restaurants in brussel veels te duur en niet lekker zijn

heeft iemand wat tips voor restaurants in brussel.. waar ze gewoon lekker eten verkopen (zonder teveel poes pas) voor een gemiddelde prijs?

Daantje_0705 02-05-2010 11:52

In het centrum zit er ergens een straatje vol met restaurantjes, als je daar op een rustige tijd vast gaat kijken vind je vast iets waar je lekker kan eten voor een goede prijs. Ik zou je niet aanraden om daar vlak voor etenstijd iets uit te gaan zoeken want dan staan al die mensen buiten om klanten binnen te halen en dan kan je niet relaxed kiezen.

Kali 02-05-2010 21:14

Zoek eens op Resto.be

Sole d'Italia => Italiaans, relaxed, ligt de straat in het verlengde van de Beenhouwerstraat ( ken helaas zo direct de naam van de straat niet vanbuiten maar is echt centrum in buurt grote markt)

Aan de beurs is er een Japans restaurant, Kabuki

Aan Louiza kun je voor 15 € een lunch eten, aanrader : Le Delire Parisien (kir + voorgerecht + hoofdgerecht voor 15 €) (van rond punt louiza de louiza laan omhoog, daar de eerste straat rechts)

Mijd vooral de beenhouwerstraat, enkel voor toeristen, slechts 2 restaurants die doenbaar zijn, maar zijn vrij prijzig ( Chez Leon , Aux Armes de Bruxelles )

Je kan natuurlijk ook buiten Brussel gaan eten, in Beersel heb je een brasserie met zo meer de traditionele keuken , en in Halle heb je ook deftige plaatsen :-)

Als je nog vragen hebt, stel maar gerust, ik leef stad naast Brussel ;-)

Sarah 03-05-2010 11:08

Ik heb wel in verschillende steden gemerkt dat in Vlaanderen vergelijkbare restaurants ongeveer 1,5 keer zo duur zijn als in Nederland, behalve pizzeria's, die hebben gewoon Nederlandse prijzen. Dus hou daar rekening mee :)

dennis018 03-05-2010 17:05

thanks voor de tips, ik denk dat ik inderaad naar Le Delire Parisien ga ziet er leuk uit (even via internet opgezocht)

die lunchtent kan ik niet vinden via internet maar miss kom ik hem nog tegen als ik daar ben

zijn er bepaalde gerechten voor tijden de lunch en het avondetne wat echt aanteraden is te nemen daar?

Kali 03-05-2010 17:37

De lunchtent is de Delire Parisien, is duur als je via kaart eet, maar de lunch is dus 15€

Dus ik snap je vraag niet zo goed ;-)

dennis018 03-05-2010 18:07

Citaat:

Kali schreef: (Bericht 30461343)
De lunchtent is de Delire Parisien, is duur als je via kaart eet, maar de lunch is dus 15€

Dus ik snap je vraag niet zo goed ;-)

oh dacht dat je bedoelde dat Delire Parisien voor avondeten (warm) was!

heb je miss nog leuke lunchtips?

en wat voor gerechten zijn echte aanraders in brussel?

Kali 03-05-2010 19:48

voor te lunchen is de hele straat van delire parisien met zo een vaste menu voor 12-15 euro ( justitiepaleis en bedrijven in de buurt)

Als je van plan bent dinsdag of woensdag naar delire te gaan, grote kans dat je me tegenkomt ;-)

Voor warm avondeten zou ik opteren voor sole d'italia, alles hangt eigenlijk van het budget af...

Kali 03-05-2010 19:58

Voor de meer Vlaamse kost (en betaalbaar) zal je eerder buiten Brussel moeten gaan, als je per wagen bent iets betaalbaar en echt de belgische boerenkost : 3 fonteinen in Beersel (gesloten, dinsdag en woensdag)

Typische gerechten? Mosselen met friet (maar seizoen gedaan), stoofvlees, steak, euh biergerechten enz

Ismael17 29-05-2010 11:28

In de Beenhouwersstraat zijn er veel goedkope maar goede restaurantjes aan te treffen, vlakbij de Grote Markt

Kali 31-05-2010 20:35

Citaat:

Ismael17 schreef: (Bericht 30537230)
In de Beenhouwersstraat zijn er veel goedkope maar goede restaurantjes aan te treffen, vlakbij de Grote Markt

Daar moet je nu net NOOIT gaan eten, er zijn in de Beenhouwerstraat maar twee deftige restaurants, al de rest is toeristenbrol, goed voor een voedselvergiftiging en meestal niet echt zuiver op de graat...

Salem 10-09-2010 21:34

In Halle zijn inderdaad degelijke eetgelegenheden. Brussel is soms net iets te toeristisch geworden om prijs/kwaliteit goed te eten.

Citaat:

Kali schreef: (Bericht 30458313)
Zoek eens op Resto.be

Sole d'Italia => Italiaans, relaxed, ligt de straat in het verlengde van de Beenhouwerstraat ( ken helaas zo direct de naam van de straat niet vanbuiten maar is echt centrum in buurt grote markt)

Aan de beurs is er een Japans restaurant, Kabuki

Aan Louiza kun je voor 15 € een lunch eten, aanrader : Le Delire Parisien (kir + voorgerecht + hoofdgerecht voor 15 €) (van rond punt louiza de louiza laan omhoog, daar de eerste straat rechts)

Mijd vooral de beenhouwerstraat, enkel voor toeristen, slechts 2 restaurants die doenbaar zijn, maar zijn vrij prijzig ( Chez Leon , Aux Armes de Bruxelles )

Je kan natuurlijk ook buiten Brussel gaan eten, in Beersel heb je een brasserie met zo meer de traditionele keuken , en in Halle heb je ook deftige plaatsen :-)

Als je nog vragen hebt, stel maar gerust, ik leef stad naast Brussel ;-)

Salem 10-09-2010 21:35

In de Rue de Bouché, ne pas manger :-)

Citaat:

Ismael17 schreef: (Bericht 30537230)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.