Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   wederom: Yellowcard! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=180140)

Danique 07-08-2002 20:57

wederom: Yellowcard!

Zo kheb deze band al vaak gepromoot maar ja, niemand luistert, dus dan maar zo :p

de muziek is punkrock met een elektrische Fender viool erbij, heel leuk dus. soms valt ie heel erg op, soms hoor je hem erdoorheen maar nietopvallend. best wel leuk effect.
en de zanger doet soms leuke salto's op het podium ;)

ze hebben 2 kleine albums uit, die ik gelukkig op mp3 heb want ze zijn out of print, en 2 ep's uitgebracht, maar de major debut was wel "One for the kids".

op hun mp3.com site kan je wel wat nummers downen, tips: allemaal natuurlijk, je kan er maar 6 downen dus ja...doe maar Sure shot en october nights

en dan hebben ze uiteraard nog een officiele site...

Music style
melodic punk

Musical influences
Lagwagon, Saves the Day, Craig's Brother, Millencolin, Inspection 12, Green Day, Ben Folds Five, Weezur, Get Up Kids, Strung Out, The Police, Slipknot

http://www.yellowcardrock.com/images/album_cover.jpg

ga ze checken en zeg wat je ervan vind! :)

halve banaan 07-08-2002 21:54

Ik heb via mp3.com al die nummers geluisterd, Radio Song Girl kan er mee door.

De muziek heeft niet echt iets speciaals, de vergelijking met lagwagon en green day vind ik dan ook volkomen onterecht, daarvoor vind ik ze niet goed genoeg. Althans wat ik hier heb gehoord.

Wat vind jij trouwens het beste nummer, dan ga ik dat nog eens luisteren misschien kan ik wat leuks ontdekken :)

Danique 07-08-2002 21:59

van die je kan downen op mp3.com zijn de bovenste 2 het beste, zit veel viool in, kweet titels effe niet meer, sure shot en nog 1.
verder het hele album wel...tja..ik vind ze erg goed dus ik vind alle nummers gewoon lekker.

ja vergelijking met lagwagon enzo vind ik ook wat vreemd maar goed..ik heb het niet verzonnen.
kvind ze ook niet speciaal ofzo, ik vind het gewoon wel lekkere muziek, en die viool is leuk tussendoor, geeft weer iets anders aan de muziek.

Sookie 07-08-2002 22:24

Hey, da's de band die ook Everywhere van Michelle Branch heeft gecovered. Neat! ff andere mp3'tjes downen :)

Danique 07-08-2002 22:26

ja hebben ze gecoverd ja...niet echt geweldige cover ofzo,maar wel geinig :)

zow heb net een live cdtje binnen van ze, geweldig :)
wel bagger opname kwaliteit maar ja, ik wil ze nu echt live zien, die viool ook :D
everywhere staat er ook op trouwens :)
*blij* :rolleyes:

Sookie 07-08-2002 22:40

'k heb net October Night en Big Apple Heartbreak gedownload (bij MP3 moet je je registreren (n) ) en tis toch wat minder dan ik het had verwacht. Normaal houd ik niet van punkrock, maar ik vind bv. Greenday wel erg goed.

Achja...ik houd het maar bij Michelle Branch :p

Queen Klazina Wok 07-08-2002 23:10

mja ik vind ze niet echt bijzonder, die viool is grappig :) en die cover vind ik wel koel, maar gewoon omdat het een goed liedje is, hij lijkt nog bestwel op het origineel :)

Rhinus 07-08-2002 23:38

Ik heb hier ooit veel van downgeload, laat ik 't eens een keer goed gaan luisteren :).

Rhinus 07-08-2002 23:43

Green Day & The Police

harrie84 08-08-2002 00:21

Citaat:

Rhinus schreef:
Green Day & The Police
dat slaat dus helemaal nergens op

er zijn zo veel bands die hun invloeden heel ergens anders vandaan halen dan binnen de scene

mixtape 08-08-2002 08:51

Ik zal eens downloaden, want volgens mij klinkt een elektrische viool er door heen best grappig

harrie84 08-08-2002 12:08

jah ik vind het echt een coole band, goeie muziek, mooie zang en die viool, jah ach van mij hadden ze ehm weg mogen laten, maar het klinkt allemaal zeer ok ofzo

G-Lo 08-08-2002 13:14

Leuk bandje..heb one for the kids in mp3 ..+ stapeltje nummers...

Maar echt bijzonder ..nah..

Rhinus 08-08-2002 13:21

Citaat:

harrie84 schreef:
dat slaat dus helemaal nergens op

Duh! :)

gizmo 09-08-2002 12:35

Ik ken ze al een lange tijd.. door jou, daph, of door wimmelz.. weet het nie tmeer zker... maar is wel kewlie muziek :)
cigarette is mooi liedje

PardonMe 09-08-2002 17:37

yeah is inderdaad leuk!!
Ik geloof dat ik ze onder druk van Willem heb gedownload :D
en ik moet zeggen dat het me best beviel hoor :)

DarkCat 09-08-2002 18:55

Die hadden ik en mijn (punkverslaafde) vriend een tijdje terug gedownload.. ergens in mei of juni ofzo.. een paar nummers vind ik bestwel cool..
We kwamen het tegen op audiogalaxy..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.