Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   kleine vraag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1801491)

timmy123 05-05-2010 18:18

kleine vraag

hallo allemaal

ik heb dus een vraag over nablijven dus onze klastitularis controleerd onze agenda om de week en vanaf dat we 1 lesuur vergeten invullen hebben moeten we nablijven
maar ik heb eens gekeken en dit staat niet in de schoolregels is dit dan verplicht ??

dit zou ik graag even weten bedankt :)

Micromensje 05-05-2010 19:08

Heb je wel eens in het leerlingenstatuut gekeken?
Als er iets staat waaruit blijkt dat het niet mag (of juist moet) dan kun je daarover (bij bijv. de leerlingenraad) klagen.

Pinees 07-05-2010 10:08

Nablijven omdat je niet in je agenda heb geschreven is onzin.

Dit doen ze alleen maar om zeker van te zijn dat het huiswerk etc in je agenda staat, dus wanneer je het een keer vergeet te maken, dat de docenten je daar op kunnen wijzen en straf kunnen geven.

silentbob 07-05-2010 17:15

in wat voor bureaukratisch krot krijg je les??
hier hebben ze ooit eens een verplichte planning proberen in te voeren voor de ophokuren, en zelfs dat kwam al niet van de grond omdat niemand het inleverde....
dus hoe krijgen ze het voor elkaar zo'n belachelijk systeem in stand te houden daar bij jullie?

Stff 08-05-2010 08:54

Citaat:

silentbob schreef: (Bericht 30474514)
in wat voor bureaukratisch krot krijg je les??
hier hebben ze ooit eens een verplichte planning proberen in te voeren voor de ophokuren, en zelfs dat kwam al niet van de grond omdat niemand het inleverde....
dus hoe krijgen ze het voor elkaar zo'n belachelijk systeem in stand te houden daar bij jullie?

timmy123 10-05-2010 15:47

Citaat:

Micromensje schreef: (Bericht 30468482)
Heb je wel eens in het leerlingenstatuut gekeken?
Als er iets staat waaruit blijkt dat het niet mag (of juist moet) dan kun je daarover (bij bijv. de leerlingenraad) klagen.

ok maar de leerlingenraad is niet echt een optie ik zit niet in de leerlingenraad en de mensen van de klas die er wel inzitten zijn te bang van onze klastitularis
en dan ik wou er ook nog aan toevoegen dat onze klastitularis de enige van de school is die deze regel toepast normaal moest ik nablijven vorige woensdag maar ik ben niet gegaan en nu staat er in mijn agenda -1 gedrag voor liegen tegen de leeraares lol
maar nu nog maar is de vraag mag ze dit doen? want ik vind dit oneerlijk dat mijn vrienden uit andere klassen vroeger mogen vertrekken dan ik

arPos 11-05-2010 08:21

Citaat:

timmy123 schreef: (Bericht 30468369)
hallo allemaal

ik heb dus een vraag over nablijven dus onze klastitularis controleerd onze agenda om de week en vanaf dat we 1 lesuur vergeten invullen hebben moeten we nablijven
maar ik heb eens gekeken en dit staat niet in de schoolregels is dit dan verplicht ??

dit zou ik graag even weten bedankt :)

Larie, de docent of controleur moet in zijn agenda of systeem bijhouden wie er is.

als leerlingen dat zelf mochten bijhouden werd het wel een erg mooie zaak.

Micromensje 11-05-2010 10:26

Citaat:

timmy123 schreef: (Bericht 30482435)
ok maar de leerlingenraad is niet echt een optie ik zit niet in de leerlingenraad en de mensen van de klas die er wel inzitten zijn te bang van onze klastitularis
en dan ik wou er ook nog aan toevoegen dat onze klastitularis de enige van de school is die deze regel toepast normaal moest ik nablijven vorige woensdag maar ik ben niet gegaan en nu staat er in mijn agenda -1 gedrag voor liegen tegen de leeraares lol
maar nu nog maar is de vraag mag ze dit doen? want ik vind dit oneerlijk dat mijn vrienden uit andere klassen vroeger mogen vertrekken dan ik

Dan zou ik dus naar iemand gaan die er wel inzit. Als de mensen die in je klas zitten er te bang voor zijn dan zou ik zeggen stap naar degene die de leerlingenraad voorzit (of een docent die er ook mee te maken heeft). Dan kun je het bespreken. Want als hij de enige is die zoiets doet dan lijkt het me sterk dat het mag.

Ik weet niet of jouw leerlingenraad iets van een postvak/mailadres heeft, maar je zou ook een briefje/mail kunnen sturen?

silentbob 11-05-2010 22:15

lijkt mij een mooie deal, je bent niet nagebleven en alleen 1 of ander raar krabbeltje in je agenda
of houd dat ook nog daadwerkelijk wat in?

klinkt namelijk als iets uit harry potter(-1 voor griffoendor voor liegen tegen de lerares:p)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.